Dodaj ogłoszenie o pracy


DB Schenker Logistics otwiera nowy terminal w Krakowie

Schenker Sp. z o.o. inwestuje w Małopolsce – w pobliżu Krakowa powstał nowy terminal cross - dockingowy, który w trzecim tygodniu maja rozpoczął obsługę klientów. Terminal zlokalizowany jest w miejscowości Modlniczka na terenie Kraków Airport Logistic Centre, położonego w odległości czterech kilometrów od międzynarodowego lotniska Kraków-Balice. Lokalizacja jest dogodna także ze względu na bliski dojazd do autostrady A4, łączącej Kraków i Wrocław.

 

- Zgodnie z przyjętą strategią na bazie modelu EFQM (Europejska Fundacja Zarządzania Jakością), zależy nam na budowaniu relacji z różnymi grupami interesariuszy. O podjęciu inwestycji w Krakowie zadecydowały więc z jednej strony cele biznesowe i doskonalenie obsługi klienta, z drugiej – dążenie do poprawy warunków pracy dla naszych pracowników i kurierów – mówi Janusz Górski, prezes Schenker Sp. z o.o.

 

Niemniej ważne są względy ekologiczne i sąsiedzkie. Dotychczasowy krakowski terminal mieścił się w samym centrum Krakowa. Przeniesienie terminalu pod miasto zmniejszy natężenie ruchu w Krakowie, co wpisuje się w strategię odpowiedzialności społecznej DB Schenker Logistics.

Krakowska inwestycja to istotny element w łańcuchu logistycznym krajowej i międzynarodowej sieci operatora. - Nowe rozwiązanie wpłynie na wzrost bezpieczeństwa przesyłek i jeszcze wyższą jakość obsługi – mówi Szymon Rutowski, dyrektor krakowskiego oddziału firmy i gospodarz nowego obiektu. - Będą stąd realizowane codzienne bezpośrednie połączenia z 16 terminalami
w kraju i kilkunastoma w Europie, między innymi w Austrii, Słowacji, Bułgarii, Czechach, Rumunii, Ukrainie, we Włoszech i na Węgrzech – dodaje Szymon Rutowski.

 

Nowy obiekt spełnia najnowocześniejsze standardy. Najważniejsze parametry techniczne terminalu to: powierzchnia ponad 5,5 tysiąca m2 z możliwością rozbudowy o kolejne 1,5 tys. m2 , wygodna część biurowa o powierzchni ponad 1000 m2, 66 bram, plac manewrowy i drogi wewnętrzne dla usprawnienia ruchu pojazdów, a także możliwość konsolidacji kilku tysięcy przesyłek dziennie.


(źr. DB Schenker Logistics)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.