Dodaj ogłoszenie o pracy


Transport intermodalny w ofercie Maersk Polska

Maersk Line, jako jedyny armator w Polsce, zdecydował się na uruchomienie w ramach transportu intermodalnego dwóch połączeń kolejowych w ciągu kilku miesięcy. Do otwarcia drugiej linii kolejowej przekonała firmę rosnąca popularność usługi i pozytywne opinie otrzymane z rynku. Rozkłady jazdy pociągów Maersk Amber Express i Maersk Baltic Express są zsynchronizowane z wpłynięciami kontenerowców Maersk Line do Gdańska. Pierwszy z nich przewozi kontenery na linii Gdańsk-Kąty Wrocławskie, drugi z kolei pokonuje trasę do Sławkowa na Śląsku. Obie linie obsługują kontenery rozładowywane z serwisu AE10, łączącego Gdańsk z portami Dalekiego Wschodu oraz z połączeń feederowych. 

 

Bezpieczeństwo, terminowość, optymalizacja kosztów oraz troska o środowisko to tylko niektóre z zalet transportu intermodalnego. Jest on jedną z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi transportu, ale jego udział w polskim rynku jest w dalszym ciągu niedostateczny. Firma Maersk Polska, oddział globalnego lidera morskich usług transportowych, podjęła decyzję
o uruchomieniu w Polsce dwóch intermodalnych połączeń kolejowych na przestrzeni pół roku. Z perspektywy kilku miesięcy, funkcjonowanie obu serwisów oceniono pozytywnie.

 

Transport lądowy w Polsce opiera się przede wszystkim na przewozach samochodowych, które w 2010 roku miały blisko 74 proc. udziału w rynku. Dla porównania, transport koleją stanowił w tym samym czasie niecałe 17 proc. Wyniki te rzutują również na całą branżę transportu. Przewóz kontenerów, pomimo ostatnich tendencji wzrostowych, to nadal niespełna 1% ogólnego wolumenu transportowych ładunków w Polsce. Za taki stan odpowiedzialne są przede wszystkim wysokie koszty inwestycji oraz niska jakość infrastruktury drogowej i kolejowej. Sukcesywne zwiększenie wykorzystania transportu intermodalnego w gospodarce jest według specjalistów szansą przedsiębiorstw na utrzymanie wysokiej pozycji rynkowej.

- Kryzys ekonomiczny w 2009 roku wymusił na firmach konieczność dokładnego przyglądania się kosztom związanym z transportem towarów. W tej sytuacji kluczowe było stworzenie oferty skrojonej na miarę potrzeb klientów, pozwalającej jednocześnie zoptymalizować ponoszone przez nich koszty – wyjaśnia Thomas Bagge, Prezes Maersk Polska.

 

Transport intermodalny umożliwia powierzenie całego łańcucha dostaw jednemu operatorowi oraz zmniejsza ponoszone koszty bez konieczności obniżania jakości usług. Kluczowy jest również aspekt bezpieczeństwa i dywersyfikacja ryzyka transportowego. Wykorzystanie jednej jednostki ładunkowej w całym łańcuchu dostaw wiąże się z brakiem konieczności wielokrotnego przeładunku. Klientowi korzystającemu z usługi ułatwia to optymalizację kosztów prowadzonej działalności, przy zachowaniu gwarancji terminowości i minimalizacji ryzyka uszkodzenia towaru. Istotny jest również aspekt ekologiczny. Dzięki sprawnej organizacji i optymalizacji łańcucha dostaw możliwe jest mniejsze jednostkowe zużycie energii, a tym samym poziomu obciążenia naturalnego środowiska.

 

Współczesna firma buduje swoją pozycję poprzez wprowadzanie korzystnych finansowo rozwiązań oraz utrzymanie wysokiego poziomu usług, skrojonych na miarę potrzeb klientów. Ważne jest, by przy realizacji tych celów uwzględniać również proekologiczne aspekty. Transport intermodalny pozwala firmie pozycjonować się jako nowoczesny kontrahent, który potrafi wprowadzać rozwiązania korzystne zarówno dla rozwoju biznesu, jak również przyjazne dla środowiska naturalnego.


(źr. Maersk Polska)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.