Konto pracodawcy


Czy lubimy programy lojalnościowe?

Najbardziej lojalni jesteśmy obecnie w stosunku do firm z branży odzieżowej i kosmetycznej. Ponad 70 proc. klientów należy do przynajmniej jednego programu lojalnościowego – tak wynika z raportu „Przyszłość zakupów. Najważniejsze trendy w retail dziś i w 2030 roku”, firm Comarch i Kantar TNS.


Z analizy zachowań zakupowych konsumentów przeprowadzonej w Polsce, Holandii, Niemczech, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Włoszech wynika, że klienci z tych krajów za największy plus uczestnictwa w programach wskazują korzyści finansowe, a co piąty ankietowany oczekuje spersonalizowanych ofert. W sferze programów lojalnościowych zapanuje również moda na wielokanałowość. Jak wynika z raportu 90 proc. uczestników programów wciąż w sklepie sięga po tradycyjną - plastikową kartę lojalnościową. Jednak już 39 proc. badanych klientów woli, by komunikacja w ramach programu odbywała się przez internet. Tyle samo użytkowników korzysta bezpośrednio z terminali, umieszczonych w punktach sprzedaży. Zaledwie 18 proc. uczestników sięga w tym celu po smartfony. Telefony komórkowe są też stosunkowo rzadko stosowane do identyfikacji w sklepie - tylko 6 proc. uczestników używa ich w tym celu. Tyle samo osób podaje swoje nazwisko i adres. Zaskakuje fakt, że w obszarze zbierania punktów i korzystania z ofert lojalnościowych wśród uczestników programów również dominują tradycyjne metody. Tylko 1/3 ankietowanych chce otrzymywać kupony i kody rabatowe w formie cyfrowej, najchętniej  na  emaila lub za pośrednictwem strony internetowej. Co piąty ankietowany sam drukuje swoje kupony i wykorzystuje je podczas robienia zakupów w sklepie stacjonarnym.

Z raportu Comarchu i Kantar TNS wynika również, że prawie co trzeci  uczestnik programu  preferuje możliwość otrzymywania kuponów za pośrednictwem poczty tradycyjnej. Tylko 15 proc. korzysta w tym zakresie ze specjalnej aplikacji na smartfona. Kupony ukazujące się w tradycyjnej prasie, tj. gazetach lub magazynach nie odgrywają znaczącej roli, gdyż korzysta z nich tylko 2 proc. ankietowanych osób.
- Wielokanałowość programu lojalnościowego odgrywa kluczową rolę. Jak pokazuje raport Comarchu i Kantar TNS obecnie klienci korzystają z różnorodnych form kontaktu z daną marką. Dlatego bardzo ważna jest spójność przekazu i dostępność do programu poprzez różne kanały, te tradycyjne jak i nowoczesne. Muszą o tym pamiętać organizatorzy programów i przy doborze rozwiązania informatycznego zwracać uwagę na jego możliwości w tym zakresie  – podkreśla Zofia Woźniak, konsultant rozwiązań lojalnościowych w Comarch.  Do tego celu potrzebny jest elastyczny system, umożliwiający obszerną analizę danych klientów, tworzenie personalizowanych ofert i wielokanałową komunikację - podsumowuje Zofia Woźniak.

Pełny raport Comarch i Kantar TNS „Przyszłość zakupów. Najważniejsze trendy w retail dziś i w roku 2030” jest dostępny na stronie: http://przyszlosc-zakupow.comarch.pl/ 

(red/źr. Comarch)

kobiety w logistyce
Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel w charytatywnym Kalendarzu Gwiazd na rzecz Fundacji „Akogo?”
Jestem kobietą, kieruję – ruszyła kampania społeczna Fundacji Truckers Life
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
Kierowco, co wie o Tobie Twój szef?
Karta drogowa – relikt przeszłości czy konieczny dokument?
Kary za nacisk do 11,5 tony mogą być nielegalne!?
Rząd planuje zmiany w ryczałcie - rewolucja bez rewolucji?
Koniec ulgi abolicyjnej - wyższe podatki dla pracujących za granicą
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
Brexit w transporcie: sytuacja się normuje?
Indeks Logistyczny Agility o szansach na światowe ożywienie w 2021!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Piotr Hrebieniuk szefem produktu w Omnipack
Poczta Polska wdraża nową strategię – ma być szybka i nowoczesna
Rynek kurierski gotowy na większą skalę przesyłek e-commerce?
COVID-19 wyprzedza wszystkie inne ryzyka biznesowe!
Fracht FWO Polska ogłasza kolejne rekrutacje i przedstawia kierunki rozwoju
Wzrost zadłużenia na rynku KEP - średnio dłużnik z tej branży ma do oddania ok. ...
CHEP i Zbyszko rozszerzają współpracę
Poczta Polska zbuduje swój hub w Porcie Solidarność (CPK)
Dock Doors of Giving - Prologis przekazał ponad 275 tys. euro na cele dobroczynne
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC