Konto pracodawcy


Czy lubimy programy lojalnościowe?

Najbardziej lojalni jesteśmy obecnie w stosunku do firm z branży odzieżowej i kosmetycznej. Ponad 70 proc. klientów należy do przynajmniej jednego programu lojalnościowego – tak wynika z raportu „Przyszłość zakupów. Najważniejsze trendy w retail dziś i w 2030 roku”, firm Comarch i Kantar TNS.


Z analizy zachowań zakupowych konsumentów przeprowadzonej w Polsce, Holandii, Niemczech, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Włoszech wynika, że klienci z tych krajów za największy plus uczestnictwa w programach wskazują korzyści finansowe, a co piąty ankietowany oczekuje spersonalizowanych ofert. W sferze programów lojalnościowych zapanuje również moda na wielokanałowość. Jak wynika z raportu 90 proc. uczestników programów wciąż w sklepie sięga po tradycyjną - plastikową kartę lojalnościową. Jednak już 39 proc. badanych klientów woli, by komunikacja w ramach programu odbywała się przez internet. Tyle samo użytkowników korzysta bezpośrednio z terminali, umieszczonych w punktach sprzedaży. Zaledwie 18 proc. uczestników sięga w tym celu po smartfony. Telefony komórkowe są też stosunkowo rzadko stosowane do identyfikacji w sklepie - tylko 6 proc. uczestników używa ich w tym celu. Tyle samo osób podaje swoje nazwisko i adres. Zaskakuje fakt, że w obszarze zbierania punktów i korzystania z ofert lojalnościowych wśród uczestników programów również dominują tradycyjne metody. Tylko 1/3 ankietowanych chce otrzymywać kupony i kody rabatowe w formie cyfrowej, najchętniej  na  emaila lub za pośrednictwem strony internetowej. Co piąty ankietowany sam drukuje swoje kupony i wykorzystuje je podczas robienia zakupów w sklepie stacjonarnym.

Z raportu Comarchu i Kantar TNS wynika również, że prawie co trzeci  uczestnik programu  preferuje możliwość otrzymywania kuponów za pośrednictwem poczty tradycyjnej. Tylko 15 proc. korzysta w tym zakresie ze specjalnej aplikacji na smartfona. Kupony ukazujące się w tradycyjnej prasie, tj. gazetach lub magazynach nie odgrywają znaczącej roli, gdyż korzysta z nich tylko 2 proc. ankietowanych osób.
- Wielokanałowość programu lojalnościowego odgrywa kluczową rolę. Jak pokazuje raport Comarchu i Kantar TNS obecnie klienci korzystają z różnorodnych form kontaktu z daną marką. Dlatego bardzo ważna jest spójność przekazu i dostępność do programu poprzez różne kanały, te tradycyjne jak i nowoczesne. Muszą o tym pamiętać organizatorzy programów i przy doborze rozwiązania informatycznego zwracać uwagę na jego możliwości w tym zakresie  – podkreśla Zofia Woźniak, konsultant rozwiązań lojalnościowych w Comarch.  Do tego celu potrzebny jest elastyczny system, umożliwiający obszerną analizę danych klientów, tworzenie personalizowanych ofert i wielokanałową komunikację - podsumowuje Zofia Woźniak.

Pełny raport Comarch i Kantar TNS „Przyszłość zakupów. Najważniejsze trendy w retail dziś i w roku 2030” jest dostępny na stronie: http://przyszlosc-zakupow.comarch.pl/ 

(red/źr. Comarch)

kobiety w logistyce
Kobiety w logistyce - DB Schenker Ukraina z nową dyrektor zarządzającą
Monika Duda dyrektorem zarządzającym DHL Supply Chain
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Koniec ulgi abolicyjnej - wyższe podatki dla pracujących za granicą
Wieziesz ładunek do UK – pamiętaj o akredytacji w Border Force
Zgłoszenie celne a komunikaty IE599 i IE45 - o czym przedsiębiorca wiedzieć powini ...
Efekt pakietu mobilności – jak się do tego przygotować?
Zaległy urlop tylko do 30 września, udzielany także bez zgody pracownika
Rząd wprowadza pakiet Slim VAT – co to oznacza dla przedsiębiorców?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Coraz więcej kontroli płacy minimalnej w Europie i tysiące euro kar!
Kolejny lockdown może zniszczyć polską gospodarkę
Przemysł w Europie będzie potrzebował ponad 11,5 mln mkw. powierzchni magazynowej
Nieruchomości magazynowe napędzają rynek inwestycyjny
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
GEFCO Polska i Daewoo Power Products rozwijają współpracę na polskim rynku
Castorama przedłuża umowę z Prologis Park Stryków II
Własna sieć agentów lotniczych ułatwia Fracht FWO rozwój usług aircargo
Fresh Logistics Polska zwiększa powierzchnie magazynowe
Nowa sortownia DPD Polska w Rudzie Śląskiej obsłuży do 300 tys. paczek dziennie
Volvo Trucks gotowe do sprzedaży elektrycznych aut ciężarowych w Europie
DKV Box rozlicza opłaty drogowe w Bułgarii
Raben otwiera nowy magazyn w Legnicy
UPS opublikował wyniki za III kwartał – firma osiągnęła olbrzymie zyski
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC