Konto pracodawcy


Czy lubimy programy lojalnościowe?

Najbardziej lojalni jesteśmy obecnie w stosunku do firm z branży odzieżowej i kosmetycznej. Ponad 70 proc. klientów należy do przynajmniej jednego programu lojalnościowego – tak wynika z raportu „Przyszłość zakupów. Najważniejsze trendy w retail dziś i w 2030 roku”, firm Comarch i Kantar TNS.


Z analizy zachowań zakupowych konsumentów przeprowadzonej w Polsce, Holandii, Niemczech, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Włoszech wynika, że klienci z tych krajów za największy plus uczestnictwa w programach wskazują korzyści finansowe, a co piąty ankietowany oczekuje spersonalizowanych ofert. W sferze programów lojalnościowych zapanuje również moda na wielokanałowość. Jak wynika z raportu 90 proc. uczestników programów wciąż w sklepie sięga po tradycyjną - plastikową kartę lojalnościową. Jednak już 39 proc. badanych klientów woli, by komunikacja w ramach programu odbywała się przez internet. Tyle samo użytkowników korzysta bezpośrednio z terminali, umieszczonych w punktach sprzedaży. Zaledwie 18 proc. uczestników sięga w tym celu po smartfony. Telefony komórkowe są też stosunkowo rzadko stosowane do identyfikacji w sklepie - tylko 6 proc. uczestników używa ich w tym celu. Tyle samo osób podaje swoje nazwisko i adres. Zaskakuje fakt, że w obszarze zbierania punktów i korzystania z ofert lojalnościowych wśród uczestników programów również dominują tradycyjne metody. Tylko 1/3 ankietowanych chce otrzymywać kupony i kody rabatowe w formie cyfrowej, najchętniej  na  emaila lub za pośrednictwem strony internetowej. Co piąty ankietowany sam drukuje swoje kupony i wykorzystuje je podczas robienia zakupów w sklepie stacjonarnym.

Z raportu Comarchu i Kantar TNS wynika również, że prawie co trzeci  uczestnik programu  preferuje możliwość otrzymywania kuponów za pośrednictwem poczty tradycyjnej. Tylko 15 proc. korzysta w tym zakresie ze specjalnej aplikacji na smartfona. Kupony ukazujące się w tradycyjnej prasie, tj. gazetach lub magazynach nie odgrywają znaczącej roli, gdyż korzysta z nich tylko 2 proc. ankietowanych osób.
- Wielokanałowość programu lojalnościowego odgrywa kluczową rolę. Jak pokazuje raport Comarchu i Kantar TNS obecnie klienci korzystają z różnorodnych form kontaktu z daną marką. Dlatego bardzo ważna jest spójność przekazu i dostępność do programu poprzez różne kanały, te tradycyjne jak i nowoczesne. Muszą o tym pamiętać organizatorzy programów i przy doborze rozwiązania informatycznego zwracać uwagę na jego możliwości w tym zakresie  – podkreśla Zofia Woźniak, konsultant rozwiązań lojalnościowych w Comarch.  Do tego celu potrzebny jest elastyczny system, umożliwiający obszerną analizę danych klientów, tworzenie personalizowanych ofert i wielokanałową komunikację - podsumowuje Zofia Woźniak.

Pełny raport Comarch i Kantar TNS „Przyszłość zakupów. Najważniejsze trendy w retail dziś i w roku 2030” jest dostępny na stronie: http://przyszlosc-zakupow.comarch.pl/ 

(red/źr. Comarch)

kobiety w logistyce
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Regularne tygodniowe odpoczynki poza kabiną auta to kłopot dla kierowców
Zmiany w transporcie lekkim – czyli busy na europejskich drogach
Pracownicze Plany Kapitałowe w 10 pytaniach i odpowiedziach
Niższa stawka PIT od 1 października a rok podatkowy
Nowe zasady wystawiania faktur – NIP na paragonie
Zmiany w drogowych kontrolach technicznych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Spada popyt na aircargo, a zdolność przewozowa linii lotniczych rośnie
O kosztach budowy dróg – ile za ile?
Unia zaprzecza sama sobie i stawia cele nie do spełnienia
Dostawa alkoholi a wyzwania w okresie przedświątecznym - komentarz eksperta
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Opłaty drogowe w Serbii można już rozliczać metodą post-pay
Media Expert otwiera magazyn cross-dockowy w MMP Bydgoszcz
LPP uruchomiło magazyn e-commerce w Rumunii
GLS stawia na ekologiczne pojazdy
GLS Poland partnerem WTS Sparta
Linie Emirates przewiozły już 46 mln ton cargo z/do Warszawy
Komunikacja międzykulturowa na 25-lecie WISTA Poland
Volvo Trucks działa już 25 lat na polskim rynku
Poczta Polska tworzy coraz więcej miejsc pracy dla osób niepełnosprawnych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC