Sprzedaż internetowa w Europie podwoi się do 2018 roku i osiągnie 323 miliardy euro – podaje InPost na podstawie danych analizy spółki Mintel z siedzibą w Londynie, zajmującej się badaniami marketingowymi. Wiodące kraje w sprzedaży online (Niemcy, Francja i Wielka Brytania) nadal pozostaną liderami, natomiast wyniki sprzedaży zwiększą: Holandia, Hiszpania i Polska. Według Mintel, Norwegia i Szwecja mają najwyższy wskaźnik sprzedaży internetowej na jednego mieszkańca. Jak stwierdza John Mercer, analityk Mintel, pomiędzy północą a południem Europy zauważalna jest duża przepaść na rynku e-commerce. Północna Europa jest bardziej aktywna w zakupach online, Francja pozostaje 5 lat w tyle za takimi krajami jak Anglia czy Niemcy, podczas gdy słabsze wyniki notują: Hiszpania, Grecja, Portugalia i Włochy. Badania wskazują ponadto, że Amazon umacnia pozycję lidera sprzedaży internetowej z rosnącym udziałem w rynku, wynoszącym 9,8 proc. w 2012 roku w porównaniu do 9,2 proc. w 2011. Otto, największy rywal Amazon, odnotował z kolei spadek udziałów rynkowych o 3,3 proc.
Brytyjczycy kochają e-commerce
Jak podaje w swojej informacji o rynku e-commerce spółka InPost - jeden na pięciu brytyjskich konsumentów częściej robi zakupy w Internecie niż w stacjonarnym sklepie Dokładnie jedna piąta (20 proc.) Brytyjczyków wydaje więcej pieniędzy na przedmioty kupione w Internecie, niż w stacjonarnym sklepie, podczas gdy dla kolejnych 18 proc. zarówno sprzedaż online, jak i w sklepach stacjonarnych jest na równorzędnym poziomie. Dane dotyczące tendencji na rynku online bazują na najnowszym Index E-Commerce przeprowadzonym przez Rakuten – właściciela Play.com – wiodącego gracza na brytyjskim rynku e-handlu. Badanie światowych trendów handlowych sugeruje, że globalna sprzedaż e-commerce jest napędzana głównie przez popyt na odzież i akcesoria. Dwie trzecie (66 proc.) konsumentów w Wielkiej Brytanii kupuje ubrania on-line, a jeden na czterech użytkowników (26 proc.) rekomenduje produkty dla przyjaciół i rodziny za pośrednictwem mediów społecznościowych. Najważniejszą zaletą korzystania z oferty e-sklepu, z punktu widzenia uczestników z wszystkich krajów objętych ankietą, jest możliwość dokładniejszego sprawdzenia przedmiotu przed kupnem. Wśród 5 głównych powodów, dla których Brytyjczycy decydują się na zakupy drogą online, wymienia się z kolei łatwość w znajdowaniu pożądanych towarów. Według analizy, wysoko ceniona jest także dogodna forma płatności oraz możliwość skorzystania z pomocy doradcy klienta. Badanie Rakuten wskazuje, że internetowi detaliści mogą osiągać dodatkowe korzyści właśnie dzięki szerszej palecie metod płatności oraz dostępowi do wirtualnego asystenta. Zgodnie z danymi British Retail Consortium, sprzedaż online w Wielkiej Brytanii w sierpniu wzrosła o 15 proc.
(żr. za inf. InPost)