Konto pracodawcy


Szczęśliwemu człowiekowi chce się pracować – o stabilności pracy rozmowa z Anną Biekionis, team managerem w firmie DKV Euro Service

Z DKV Euro Service, operatorem kart paliwowych dla transportu profesjonalnego, rozmawiamy jak osiągnąć stabilność środowiska pracy oraz jak przekłada się ona na obsługę klienta. Od 25 lat spółka praktycznie nie notuje odejść pracowników, a jej zespół rośnie, licząc dzisiaj blisko 70 pracowników. Jak to zrobić? Swoim doświadczeniem dzieli się z nami Anna Biekionis, team manager w firmie DKV Euro Service.

Czy stwierdzenie, że szczęśliwemu człowiekowi chce się pracować sprawdza się u Państwa w firmie?
- Tak, zdecydowanie. Szacunek do pracowników i ich potrzeb traktujemy bardzo poważnie. Dlatego nawet w drobnych sprawach uwagi zespołu są brane pod uwagę. Umożliwiamy rozwój w wybranym kierunku, nie dajemy gotowych rozwiązań. Pozwalamy na wdrażanie własnych pomysłów w życie oraz uczenie się na błędach. Nawet w wypadku działalności charytatywnej pracownicy sami wychodzą z inicjatywą zbiórki kocyków dla psów i kotów ze schroniska, czy też organizowania świątecznych paczek. Cieszymy się, kiedy chcą biegać w zawodach sportowych z logotypem DKV czy rekomendować pracę u nas swoim znajomym.

Jak wygląda rekrutacja w DKV?
- Przeprowadzając rekrutacje, bardzo wnikliwie przypatrujemy się każdemu kandydatowi. Rozmawia on nie tylko z działem HR, ale również z  danym zespołem, który współdecyduje, z kim chciałby pracować. Podczas pierwszej rozmowy wybieramy kandydatów, którzy spełniają wyznaczone kryteria, a potem przedstawiamy ich zespołowi, gdzie bez obecności szefostwa obie strony mają szansę na otwartą i szczerą rozmowę o warunkach pracy w naszej firmie.  Wszyscy wspólnie podejmujemy decyzję, czy wiążemy się ze sobą. W efekcie każdy czuje się współodpowiedzialny za podjętą decyzję.

Czy to się sprawdza w praktyce?
- Tak. Zespół intuicyjnie na swojego członka wybiera osobę, która ma kompetencje różne od reszty. Dzięki temu w każdym teamie mamy bardzo różnych ludzi. Są osoby 40+, czy 50+ i są osoby młode, nawet 20-letnie, w trakcie studiów. Bo wiek nie jest u nas kryterium, ale to czy ktoś pasuje do zespołu i posiada kompetencje, dzięki którym poszerzamy spektrum możliwości. W każdym z zespołów pracownicy uzupełniają się wiedzą i umiejętnościami. Osoby o uzdolnieniach matematycznych zazwyczaj dobierają sobie współpracownika o humanistycznym podejściu, i odwrotnie.

Humaniści do transportu?
- Choć jesteśmy firmą finansową, to mamy ludzi po bardzo różnych studiach, m.in. po prawie, informatyce, polonistyce i inżynierów. Mamy na przykład kolegę studiującego informatykę, który zgłasza się do projektów związanych z informatyzacją oraz bierze udział w negocjacjach z centralą. Jest osoba po prawie, która chce zajmować się reklamacjami, również tymi trudniejszymi i satysfakcję sprawia jej poszukiwanie niestandardowych rozwiązań dla klienta. Wszyscy mają wsparcie menedżera z doświadczeniem. Dobry menadżer jest w stanie przyciągnąć i zatrzymać w firmie najlepszych pracowników, gdyż wie, że inwestycja w ludzi zawsze się zwraca.

Czyli wszystko opiera się na dobrych relacjach…
- Nie tylko. Prowadzimy też osobne programy motywacyjne, dostosowane do indywidualnych potrzeb pracowników. Na przykład wprowadziliśmy system punktowy, dzięki któremu mogą oni punkty uzyskane za dobre wyniki wymienić na nagrody rzeczowe, np. tablety, telefony, sprzęt AGD, wycieczki, spa, itp.

Na jakich warunkach zatrudniacie?
- Choć jest to praca „na słuchawkach”, co kojarzy się raczej z ludźmi młodymi, zaczynającymi pracę, to trafiają do nas osoby w różnym wieku. Wszystkich zatrudniamy na umowę o pracę. Pierwsza umowa jest na pół roku. Wtedy pracownik przechodzi szkolenia, wdraża się w pracę i po tym czasie zatrudniamy go na czas nieokreślony.

Ile osób liczy dziś polski team DKV?
- 2-3 lata temu pracowało u nas 20 osób, dopiero w ostatnich dwóch latach przyjęliśmy sporą grupę ludzi. Obecnie zatrudniamy 68 osób, z czego dziewięć to przedstawiciele regionalni, którzy pracują poza Warszawą. W związku z rozwojem firmy, rok temu przeprowadziliśmy się z Nowogrodzkiej 68 w Aleje Jerozolimskie 93. Na biuro wybraliśmy lokalizację w centrum Warszawy uznając, że wtedy każdy ma łatwy dojazd do pracy, niezależnie od tego czy mieszka w stolicy czy poza. Dzięki zmianie lokalizacji mamy też więcej darmowych miejsc parkingowych. Co prawda jest ich mniej niż potrzebujących, więc wprowadziliśmy reguły, które uprzywilejowują osoby z długim stażem pracy i rodziców, którzy mają małe dzieci i muszą je odebrać wcześniej z przedszkola, czy też dowieźć na zajęcia. Mają one pierwszeństwo w otrzymaniu miejsca parkingowego.

Jak duża jest rotacja?
- DKV Polska jest unikalną spółką z niemal zerową rotacją, i to od dwudziestu lat. Ja pracuję w firmie 18 lat, trzy osoby obchodzą właśnie 20 rocznicę pracy. A firma funkcjonuje 25 lat na rynku.

Czy jest różnica we współpracy pomiędzy pokoleniami?
- Zdecydowanie tak. Kiedyś biznes opierał się na relacjach bezpośrednich, a podstawowe znaczenie miał kontakt osobisty lub telefoniczny. Teraz dużą rolę odgrywają technologie. Wszystko ma być załatwione szybko i łatwo, niekoniecznie przez telefon. I choć otwieramy się na różne style komunikacji, to jednak nadal staramy się, aby pracownicy poznawali klientów poprzez udział w  konferencjach i targach. I ci młodzi ludzie zaczynają się przekonywać, że kontakt telefoniczny czy bezpośredni to wartość dodana. To zastrzyk wiedzy i pewności siebie. A jeżeli nasi przedstawiciele osobiście znają klientów, to łatwiej jest im dobrać zakres usług czy doradzić. Jeśli sami czegoś nie są w stanie rozwikłać, to zawsze mogą się zgłosić do bezpośredniego przełożonego. No i jestem też ja oraz szef, których drzwi zawsze są otwarte.

Firma DKV zdobyła niedawno tytuł ,,Najlepsze Miejsce Pracy Polska 2019” zajmując 6. miejsce w prestiżowym, międzynarodowym rankingu Great Place to Work®. Co według Pani wpłynęło na taki wysokie miejsce?
- Może zacznę od tego, że Great Place to Work® jest bardzo wiarygodnym badaniem. Aby przekroczyć próg certyfikacyjny, odsetek pozytywnych odpowiedzi w ankiecie pracowniczej Trust Index© musi wynosić co najmniej 65%. Żeby startować w rywalizacji o tytuł Najlepszego Miejsca Pracy, wskaźnik musi być jeszcze wyższy. Opinia pracowników ma zawsze kluczowe znaczenie – stanowi 2/3 finalnej oceny w rankingu. Na pozostałą część oceny składają się praktyki HR oraz kultura organizacyjna. Można więc z całą stanowczością powiedzieć, że to dzięki pracownikom otrzymaliśmy tak wysokie miejsce. Jak widać wdrożone przez nas idee się sprawdzają, co nas niezmiernie cieszy.

Dziękujemy za rozmowę

(red/Pracujwlogistyce.pl)


 

kobiety w logistyce
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Klasyfikacja taryfowa towarów a Wiążąca informacja stawkowa?
Co ze starym urządzeniem do poboru opłat drogowych w Czechach?
10 wskazówek GEFCO - jak dobrze przygotować firmę na Brexit
Leasing samochodów 2019 - jak zmiany w prawie wpłynęły na rynek
Czy można kontrolować kierowcę w czasie odpoczynku?
Doba kierowcy - co to jest i jak ją definiować?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Jak zadbać o komfortowe i twórcze środowisko pracy
Wydatki świąteczne a dostawy kurierskie
Nawet do 40 proc. mogą wzrosnąć koszty pracownicze przy delegowaniu pracowników
Fracht FWO Polska o sytuacji na rynku lotniczym cargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Colian Logistic w Panattoni Park Wrocław
Plan naprawczy OT Logistics przynosi efekty – wyniki rosną
DB Schenker otworzy 8 oddziałów na Kaukazie i w Azji Środkowej
InPost ma już 6000 Paczkomatów
Trans Polonia po III kwartale osiągnęła blisko 200 mln zł przychodów
GEFCO operatorem logistycznym Airbusa
DKV przejmuje dwie duńskie spółki
Kuehne + Nagel przejmuje działalność transportową firmy Rotra
Fracht FWO Polska dostarcza kolejne project cargo - 110 ton do elektrowni w Bełchato ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC