Konto pracodawcy


Z wizytą w dziale logistyki FAKRO

 
Okna Fakro, jednego z największych producentów okien dachowym na świecie, można kupić na sześciu kontynentach. Założycielem firmy jest p. Ryszard Florek, który w 1986 roku zaczynał swoją działalność od Zakładu Stolarki Budowlanej Florad w Tymbarku. Pierwsze okna dachowe pod marką Fakro zjechały z linii produkcyjnej w Nowym Sączu w 1991 roku. Firma zatrudnia obecnie ponad 3,3 tys. osób. Według szacunków, Fakro ma 15 proc. udział w rynku globalnym i jest drugim co do wielkości sprzedaży producentem okien dachowych na świecie. Grupa Fakro posiada 12 zakładów i 15 spółek dystrybucyjnych za granicą, w tym w Stanach Zjednoczonych i Chinach.
 
Na zaproszenie działu logistyki gościliśmy w tej znanej fabryce w dniu 23 lipca 2013 r.. Mieliśmy okazję obejrzeć linię produkcyjną, magazyn logistyczny, testy laboratoryjne wyrobów Fakro oraz pełną gamę okien i rozwiązań technologicznych tej znanej fabryki. Na koniec wizyty, której przewodnikiem był p Krzysztof Wilk z działu Szkoleń Produktowych spotkaliśmy się z działem logistyki pod kierownictwem p. Arkadiusza Gduli oraz jego zespołem logistycznym: Katarzyną Talarczyk, Wojciechem Atłasem, Danielem Dziurdzikiem i Wojciechem Rosiek, którzy opowiedzieli, na czym polega logistyka okien i komponentów do produkcji, które dostarczane są do różnych zakątków świata.
 
Rozmowa z Arkadiuszem Gdulą dyrektorem ds. dystrybucji i logistyki FAKRO oraz z Mirosławem Mikulskim szefem Działu Zakupów FAKRO.
 
W jaki sposób organizuje się logistykę okien dachowych i jak wygląda ich dystrybucja?
- Ponieważ FAKRO dostarcza swoje produkty do blisko 50 krajów świata  logistyka w naszej firmie musi być  precyzyjnym i sprawnym mechanizmem, działającym na najwyższym poziomie.  Logistyka w naszej firmie dzieli się na trzy działy: dystrybucji, zaopatrzenia i transport. Zarządzanie logistyką jest scentralizowane, nasz dział obsługuje prawie wszystkie spółki Grupy Fakro na świecie. Tylko część kompetencji logistycznych jest przeniesiona na dostawców komponentów do produkcji naszych wyrobów, których dostawy odbywają się na poziomie lokalnym bezpośrednio do zakładów produkcyjnych. W sumie dysponujemy 30 magazynami w Europie, które razem liczą ok. 200 tys. m2 powierzchni magazynowej. Generalnie nie korzystamy z ...
 
kobiety w logistyce
Kobiety w logistyce - DB Schenker Ukraina z nową dyrektor zarządzającą
Monika Duda dyrektorem zarządzającym DHL Supply Chain
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Rząd wprowadza pakiet Slim VAT – co to oznacza dla przedsiębiorców?
Co to jest SENT i jak wygląda monitorowanie pojazdów?
Pakiet mobilności i jego możliwe konsekwencje
Oszczędność Volvo FH z I-Save wynosi nawet do 10 procent
Trzy dni na zwrot środków z rachunku VAT – idą zmiany w split payment
Dodatkowe 2 h jazdy na zjazd do domu – czyli art. 12 Rozporządzenia 561/2006
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Czy akcyzowa pułapka wstrząśnie branżą olejów smarowych?
Czy pakiet mobilności zakłóci powrót do równowagi branży transportowej?
Spedytorzy mówią - „Nie Dla Opłaty Manipulacyjnej DCT Gdańsk”
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Aż 95 proc. Polaków chce kaucji za opakowania po napojach – czy rząd wprowadzi t ...
Poczta Polska przywróciła obsługę przesyłek do Gruzji i Tajwanu
Szczepionka na Covid-19 w IV kwartale 2020? – DHL już opracował jej łańcuch dos ...
reklama
Podróż z jednym boxem EETS
Delta Trans zakończyła wdrażanie systemu WMS
Prologis podnosi standardy w obszarze ochrony środowiska - Raport ESG 2019
King of Innovation – międzynarodowy sukces ID Logistics Polska
Speedmail wprowadza GPS on-line do przesyłek listowych
GLS Poland z certyfikatem Great Place to Work
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC