Konto pracodawcy


Wyzwania w logistyce dla branży chemicznej

W ciągu ostatniej dekady przemysł chemiczny notował systematyczny wzrost. Obecnie sektor ten stoi przed nowymi wyzwaniami związanymi z globalną konkurencją i dynamicznymi zmianami oczekiwań klientów. Nowe technologie, zapotrzebowanie na zrównoważony rozwój, bezpieczeństwo oraz wydajność produkcji wywierają wpływ również na operacje logistyczne. 5 Jakie są kluczowe obszary usprawnień w łańcuchu dostaw dla branży chemicznej? – wskazują specjaliści GEFCO.

Przewagę konkurencyjną uzyskają te przedsiębiorstwa z branży chemicznej, które zoptymalizują widoczność, dokonają przeglądu segmentacji i zintegrują technologie cyfrowego łańcucha dostaw oraz wdrożą wysokie standardy zrównoważonego rozwoju. - W ciągu najbliższej dekady inwestorzy z sektora chemicznego będą musieli z uwagą rozkładać nacisk pomiędzy korzyściami ekonomicznymi z inwestycji w chemiczny łańcuch wartości, zrównoważonym podejściem do konsumpcji zasobów naturalnych oraz prowadzeniem rozsądnego zarządzania środowiskiem w odpowiedzi na społeczne oczekiwania – tłumaczy Rafał Krajewski, dyrektor generalny GEFCO Polska.

5 kluczowych obszarów usprawnień w łańcuchach dostaw substancji chemicznych:

1.    Współpraca w ramach łańcucha dostaw. Gdy sieć klientów, dostawców i innych partnerów firmy korzysta z narzędzi cyfrowych i analizy w celu komunikacji i wymiany informacji, unika się błędów, skraca się czas realizacji zamówień i można znaleźć efektywne rozwiązania w przypadku zakłóceń spowodowanych np. brakami towarów, ekstremalnymi warunkami pogodowymi czy zawirowaniami geopolitycznymi.

2.    Dynamiczna kontrola zapasów. Dzięki zautomatyzowanym narzędziom umożliwiającym ciągłą analizę i dostosowywanie zapasów, firmy mogą unikać opóźnień w łańcuchu dostaw, ograniczać błędy ludzkie i utrzymywać zgodność z obowiązującymi przepisami. Kluczowe korzyści to bardziej efektywne wykorzystanie zasobów, szybsze podejmowanie decyzji, a w rezultacie satysfakcja klienta.

3.    Strategie segmentacji. Efektywność w chemicznym łańcuchu dostaw wymaga obecnie również zróżnicowania produktowego, udoskonalania procesów i polityki segmentacji w celu zarządzania większymi portfelami produktów przy jednoczesnym położeniu nacisku na najbardziej krytyczne produkty.

4.    Planowanie zysków, sprzedaży i działalności operacyjnej (PS&OP). Pomaga w elastycznym dostosowywaniu celów strategicznych do zmieniających się rynków. Dostarcza również firmom hipotetycznych scenariuszy w celu obliczenia ewentualnych prognoz popytu oraz dostosowania zdolności podażowych i ryzyka. Dzięki narzędziom PS&OP, firmy chemiczne mogą prognozować ceny surowców w celu optymalizacji wykorzystania aktywów w regionie i optymalizacji rentowności.

5.    Kontrola jakości i wysokie standardy zrównoważonego rozwoju. Kontrola jakości zawsze była najważniejszym elementem w przemyśle chemicznym. Ścisła zgodność z regulacjami krajowymi i międzynarodowymi, których celem jest zapewnienie bezpieczeństwa pracowników i ochrona środowiska, co dotyczy również transportu chemikaliów, ma kluczowe znaczenie na każdym etapie łańcucha dostaw. Ewentualne błędy w tym obszarze nie pozostaną niezauważone dzięki wszechobecnym mediom społecznościowym i rygorystycznym programom ochrony konsumenta. Negatywne nagłówki w mediach mogą poważnie zaszkodzić wizerunkowi firmy, co z kolei może mieć niszczący wpływ na wynik finansowy.

Na rynku pojawiają się nowe firmy z Azji (zwłaszcza z Chin) i Bliskiego Wschodu, oferujące produkty po niższych cenach. Celem jest skrócenie cyklu życia produktów oraz szybsza kapitalizacja. Centra dostaw zmieniają się w miarę pojawiania się nowych źródeł produktów o krytycznym znaczeniu dla przemysłu. Jednocześnie centra popytu znajdują się w stanie wahań ze względu na szybko rosnącą klasę średnią w krajach wschodzących. Dlatego tak ważne jest prześledzenie każdego z wyżej wymienionych obszarów i wprowadzenie ewentualnych zmian do strategii przedsiębiorstwa, w tym udoskonaleń w zakresie łańcuchów dostaw – podkreślają specjaliści GEFCO.

(opr. GEFCO)

kobiety w logistyce
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wjazd do Wielkiej Brytanii już możliwy, ale…
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Jak zagraniczna sprzedaż może pomóc firmom w czasie pandemii? - komentarz DHL
Covid-19 wystawił na próbę światową logistykę – czy to rozwinie nearshoring?
Co dalej z kierowcami i jak cyfryzacja wpłynie na ich rynek pracy?
Jak zarządzać łańcuchem dostaw po pandemii COVID-19?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Linie Emirates zwiększają ładowność, usuwając fotele z kabiny klasy ekonomiczne ...
DKV chce zwiększyć dostęp do strzeżonych parkingów dla aut ciężarowych
Kuehne+Nagel w Polsce podpisało wieloletni kontrakt z firmą Huel
CEVA Logistics rozpoczęła realizację planu ekspansji w Afryce
Pierwsze FLIRTy wjeżdżają na tory
Fracht FWO Polska dynamicznie rozwija transport morski kontenerów
GLS wprowadza na polski rynek rowery kurierskie
Innowacyjne rozwiązanie Hillebrand chroni beczki przed TCA w transporcie
Dachser Polska w nowej siedzibie w Strykowie k. Łodzi
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC