Konto pracodawcy


DB Schenker wdraża autonomiczne roboty działające w oparciu o sztuczną inteligencję

DB Schenker wprowadził do swojego oddziału w Lipsku roboty autonomiczne firmy Gideon Brothers. Wyposażone w najnowocześniejsze technologie roboty umożliwiają zwiększenie wydajności bez konieczności modyfikacji obiektów.

- Chcąc zaoferować naszym klientom strategiczne korzyści w coraz bardziej złożonym środowisku cyfrowym, DB Schenker nieustannie bada możliwości wykorzystania innowacji stworzonych przez wizjonerskie start-upy – powiedział członek zarządu logistyki kontraktowej w Schenker AG, Xavier Garijo – Zapewnienie możliwości automatyzacji operacji logistycznych i magazynowych stanowi podstawę tworzenia łańcucha dostaw nowej generacji.

Roboty wyposażone są w Robot Autonomy System, który bazując na technologii Visual Perception, łączy technologię głębokiego uczenia z kamerami stereoskopowymi. Rewolucyjna technologia percepcji wizualnej wsparta sztuczną inteligencją umożliwia bezpieczne poruszanie się pośród pracowników i sprzętu, jak również innych ruchomych maszyn. Roboty potrafią przenieść jednorazowo towar ważący 800 kg i mają możliwość wymiany akumulatorów bez przerywania pracy, co pozwala zminimalizować czas przestoju.
Roboty testowane są w magazynie DB Schenker w Lipsku i mają na celu automatyzację zadań związanych z bieżącą realizacją zamówień, przyspieszając ten proces i pozwalając pracownikom skupić się na bardziej skomplikowanych obowiązkach. Kilka tygodni po rozpoczęciu przedsięwzięcia DB Schenker rozszerzył je, dodając znaczną liczbę nowych punktów odbioru i wydawania towarów. O elastyczności systemu świadczy fakt, że zarówno rozszerzenie projektu, jak i precyzyjne prace dostosowawcze prowadzone są przez pracowników DB Schenker. W pierwszym miesiącu realizacji pilota przeciętna odległość pokonywana przez robota przekroczyła 26 km tygodniowo. Szczegółowe wyniki zostaną wkrótce ocenione.

- Stworzone przez nas maszyny postrzegają świat tak jak my: przetwarzając dane wizualne, rozumiejąc co je otacza i jak to się odnosi do powierzonych im zadań – wyjaśnił prezes i współzałożyciel firmy Gideon Brothers, Matija Kopić – Jest to ogromny postęp technologiczny. Samojezdne urządzenia działające w oparciu o sztuczną inteligencję odniosą sukces tam, gdzie zawiodła poprzednia technologia i staną się wszechobecne w branży przemysłowej.

(źr. DB Schenker)

kobiety w logistyce
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Klasyfikacja taryfowa towarów a Wiążąca informacja stawkowa?
Co ze starym urządzeniem do poboru opłat drogowych w Czechach?
10 wskazówek GEFCO - jak dobrze przygotować firmę na Brexit
Leasing samochodów 2019 - jak zmiany w prawie wpłynęły na rynek
Czy można kontrolować kierowcę w czasie odpoczynku?
Doba kierowcy - co to jest i jak ją definiować?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Jak zadbać o komfortowe i twórcze środowisko pracy
Wydatki świąteczne a dostawy kurierskie
Nawet do 40 proc. mogą wzrosnąć koszty pracownicze przy delegowaniu pracowników
Fracht FWO Polska o sytuacji na rynku lotniczym cargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Colian Logistic w Panattoni Park Wrocław
Plan naprawczy OT Logistics przynosi efekty – wyniki rosną
DB Schenker otworzy 8 oddziałów na Kaukazie i w Azji Środkowej
InPost ma już 6000 Paczkomatów
Trans Polonia po III kwartale osiągnęła blisko 200 mln zł przychodów
GEFCO operatorem logistycznym Airbusa
DKV przejmuje dwie duńskie spółki
Kuehne + Nagel przejmuje działalność transportową firmy Rotra
Fracht FWO Polska dostarcza kolejne project cargo - 110 ton do elektrowni w Bełchato ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC