Dodaj ogłoszenie o pracy


W rosyjskiej firmie transportowej tylko z rosyjskim prawem jazdy

Rosjanie nie przestają zaskakiwać. Jeszcze nie zakończyła się awantura o ewentualne wprowadzenie dodatkowych opłat celnych przez Federację Rosyjską, łamiące konwencję TIR, a już szykują kolejną niespodziankę.


Tym razem zmiana prawa dotyczyć będzie nie przewoźników, a kierowców. Zgodnie z ustawą federalną z 7 maja 2013 roku zmieniającą dotychczasową ustawę „O bezpieczeństwie ruchu drogowego” i Kodeksem Federacji Rosyjskiej o wykroczeniach administracyjnych - na terytorium Federacji Rosyjskiej nie zezwala się kierować pojazdem na podstawie krajowego i międzynarodowego prawa jazdy państwa trzeciego przy wykonywaniu działalności gospodarczej i zarobkowej bezpośrednio związanej z prowadzeniem pojazdu.

Ustawa wchodzi w życie z dniem 5 listopada 2013 roku.
W związku z tym osoby prawne i indywidualni przedsiębiorcy nie mogą dopuszczać kierowców bez rosyjskich praw jazdy do prowadzenia środków transportu.
Ustawa wprowadza również odpowiedzialność administracyjną w postaci grzywny (50 tys. rubli) dla urzędników odpowiedzialnych za stan techniczny i eksploatację środków transportu, za dopuszczenie do kierowania pojazdem kierowcy bez wymaganego rosyjskiego prawa jazdy.
Rosyjskie prawo jazdy, w przypadku już posiadanego prawa jazdy obcego państwa, będzie wydawane po zaliczeniu egzaminu teoretycznego.
Państwowa Inspekcja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego już dziś zaleca przedsiębiorstwom transportowym zarejestrowanym w Rosji i zatrudniającym cudzoziemców nie posiadających rosyjskich praw jazdy o przesyłanie zgłoszeń, na podstawie których będą organizowane egzaminy dla obcokrajowców posiadających zagraniczne prawo jazdy.
źródło: WPHI w St. Petersburgu

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Suma przeładunków portów polskich w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosła 68 462,7 tys. ton, tj. o 1,05% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (+708,1 tys. ton) - podaje Actia Forum na podstawie danych z zarządów portów. Polskie porty spadki zanotowały w czterech grupach ładunkowych: węgiel i koks (-8,22%), zboże (-33,09%), drewno (-0,09%) oraz paliwa (-1,50%). W pozostałych kategoriach obserwowane były wzrosty: inne masowe (+16,42%), drobnica (+9,60%), ruda (+45,66%).
W pierwszej połowie 2025 r. rynek nieruchomości logistycznych w Polsce utrzymał stabilny wzrost. Całkowite zasoby zwiększyły się o 7% r/r do poziomu 36,03 mln mkw. mimo obserwowanego trendu spadkowego w nowej podaży (1,15 mln mkw.; -30% r/r) i ostrożniejszego podejścia deweloperów do startu nowych projektów (1,47 mln mkw.; -26% r/r). Obserwowana jest stabilizacja stawek czynszów ofertowych. Pomimo niepewności makroekonomicznej sektor pozostaje jednym z najatrakcyjniejszych dla inwestorów - za AXI IMMO.
UE wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy o zatrudnieniu ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach.