Boże Narodzenie zbliża się wielkimi krokami. Internet to prawdopodobnie najwygodniejszy sposób na zrobienie przedświątecznych zakupów. Tu jednak nie wychodzimy z prezentami ze sklepu, ale czekamy na ich doręczenie. Dzięki nam dowiesz się jak zadbać o dostarczenie przesyłki na czas.
Liczba klientów realizujących zakupy internetowe systematycznie rośnie. Zgodnie z prognozami ekspertów rynek e-commerce w 2012 roku może wzrosnąć nawet o 25 proc. To miliony paczek rocznie więcej do doręczenia. Dodatkowo, intensywność e-zakupów znacząco rośnie w okresie przedświątecznym. W IV kwartale roku firmy kurierskie zwiększają ilość doręczeń nawet o 100%. Aby sprawnie obsłużyć tak dużą ilość przesyłek, wszystkie procesy, usługi i narzędzia muszą być dopracowane w najdrobniejszych szczegółach.
Wszystkie ręce na pokład!
W firmie kurierskiej Siódemka, która na polskim rynku funkcjonuje już od ponad 15 lat, opracowano procedury, które pomagają uniknąć problemów związanych ze szczytem paczkowym. W stosunku do zwykłego okresu, zwiększona zostaje liczba kurierów oraz pracowników w oddziałach i centrum obsługi klienta. W ramach usprawnień sieci logistycznej otwierane są dodatkowe podsortownie, które zwiększają jej przepustowość, dzięki czemu proces dostarczania paczki do odbiorcy jest znacznie sprawniejszy. Zwiększoną pracę w tym okresie mają również handlowcy, gdyż ostatni kwartał to czas wzmożonych odwiedzin u klientów, którzy notują duże wzrosty nadań i potrzebują porady w jaki sposób uporać się ze zwiększonym wolumenem paczek.
Przezorny zawsze ubezpieczony
Pamiętajmy jednak, że nawet najlepsze procedury w firmach kurierskich, to tylko połowa sukcesu. Dużo zależy także od klientów, którzy mają duży wpływ na proces doręczania paczek. Przedstawiamy kilka wskazówek, które z pewnością zapewnią sprawną i czasową realizację usługi:
1. Pamiętaj o podaniu dokładnego adresu dostarczenia paczki oraz telefonu kontaktowego do odbiorcy. Wielokrotnie zdarza się, że błędne lub nieprecyzyjne podanie adresu skutkuje niepotrzebnymi problemami.
2. Pamiętaj, że paczki doręczane są standardowo w czasie dnia. Jeśli pracujesz, pomyśl nad zamówienie towaru do pracy.
3. Zwróć uwagę na dostępność zamawianego produktu w sklepie. Jego brak może wydłużyć lub uniemożliwić terminowe doręczenie prezentu.
4. Sprawdź opinie na temat sklepu internetowego lub kontrahenta, z którym dokonujesz transakcji. Rekomendacje innych użytkowników pomogą ustrzec Cię przed problemami.
5. Dokonaj zamówienia odpowiednio wcześniej. Na doręczanie paczek mają wpływ także czynniki losowe, w tym m.in. warunki atmosferyczne. Dlatego zamów prezenty najlepiej 2 tygodnie przed Wigilią Bożego Narodzenia.
6. Korzystaj z narzędzi monitoringu przesyłek, powiadomień sms i e-mail. Dzięki nim w każdej chwili możesz sprawdzić, gdzie znajduje się Twoja paczka.
Rola Service Point
Większość powyższych wskazówek dotyczy także sytuacji, kiedy kupujemy prezent w tradycyjnym sklepie, ale nie możemy go wręczyć osobiście. Jeżeli nie możesz dostarczyć prezentu bliskiej osobie, wyślij go zaraz po zakupie, korzystając ze znajdującego się w pobliżu punktu nadań przesyłek. Placówki Siódemka Service Point zlokalizowane są w znanych i łatwo dostępnych miejscach większych miast i mniejszych miejscowości na terenie całej Polski. Można w nich szybko i bez zbędnych formalności nadać paczkę w dowolne miejsce w kraju. Wystarczy przyjść do punktu Service Point z przedmiotem, zapakować go na miejscu, następnie wypełnić list przewozowy oraz zapłacić w kasie, a wszystko to zajmie chwilę.
W celu uniknięcia nieprzyjemności związanych z brakiem prezentu w wigilijny wieczór warto wziąć pod rozwagę powyższe wskazówki. Zastosowanie się do nich zapewni dostarczenie przesyłki na czas i we właściwe miejsce, bez niepotrzebnych emocji związanych z ewentualnymi opóźnieniami.
(źr. Siódemka SA)