Dodaj ogłoszenie o pracy


DB Schenker planuje uruchomienie autonomicznego statku o zerowej emisji

Statek będzie pierwszą tego typu jednostką. DB Schenker przedstawił swój plan uruchomienia innowacyjnego, bezemisyjnego kontenerowca przybrzeżnego w Norwegii. W pełni elektryczna jednostka ma unikalną konstrukcję. To pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie.

Po podpisaniu wstępnej umowy, spółka DB Schenker i współpracujący z nią partnerzy – Ekornes i projektant statków Naval Dynamics, wraz z firmami Konsberg i Massterly, podjęli pierwsze kroki w ambitnym, wspólnym przedsięwzięciu. Celem jest zastąpienie tradycyjnych statków wykorzystywanych wzdłuż linii wybrzeża Norwegii w okolicach Ikornnes i Ålesund. Nowy, autonomiczny, elektryczny, krótkodystansowy kontenerowiec bazuje na opracowanej we współpracy z Konsberg i Massterly koncepcji NDS AutoBarge 250 firmy Naval Dynamics.

Statek będzie pływał między rodzimym portem Ekornes, Ikornnes i Ålesund, który obsługuje główne morskie porty towarowe w Europie. Jednostka pokona trasę 43 km (23 NM) w ciągu trzech godzin z prędkością 7,7 węzła. Długość statku wyniesie 50 metrów, nośność całkowita to 300 ton. Począwszy już od stępki, to konstrukcja przeznaczona do autonomicznego i bezemisyjnego działania. Jest to jednostka bezzałogowa, ale będzie monitorowana i sterowana przez personel centrum zdalnej obsługi Massterly. Członkami zespołu będą m.in. certyfikowani nawigatorzy i inżynierowie. Planowane rozwiązanie w zakresie dwukierunkowej transmisji danych między statkiem i centrum zdalnej obsługi ma szansę stać się rewolucyjnym rozwiązaniem w sektorze transportu morskiego.

– Cieszymy się, że możemy dalej zacieśniać już i tak silne relacje z naszym klientem Ekornes. To wyjątkowy projekt i kolejny ważny krok w kierunku bardziej ekologicznych łańcuchów dostaw. Doskonale wpisuje się w nasz ogólny program zrównoważonego rozwoju w transporcie morskim, w którym, wraz z naszymi partnerami, przejmujemy inicjatywę - powiedział Knut Eriksmoen, dyrektor generalny DB Schenker w Norwegii.

– Nieustannie pracujemy nad osiągnięciem naszego celu, jakim jest pozycja wiodącego producenta ekologicznych mebli klasy premium. Dzięki temu przełomowemu przedsięwzięciu osiągniemy wytyczone przez nas cele w zakresie zrównoważonego rozwoju, stosując najbardziej innowacyjne technologie, jakie są tylko dostępne. Wykorzystując autonomiczny i elektryczny statek do bezpośredniego odbioru naszych produktów Stressless z doku załadunkowego w Ikornnes, znacznie zredukujemy nasz całkowity ślad węglowy. Zyskamy również lepszą kontrolę nad własną logistyką, a także większą elastyczność - podkreślił Roger Lunde, dyrektor generalny Ekornes AS.

Liczne zalety tego rozwiązania to m.in. zerowa emisja spalin, szybszy i bardziej efektywny transport oraz wpływ na zmniejszenie ruchu drogowego. Jako że wszystko to prowadzi do neutralności klimatycznej, wspólnym interesem stron jest, po zaprezentowaniu tego pionierskiego rozwiązania w Norwegii, podjęcie kolejnych kluczowych kroków w kierunku uzyskania zgody norweskiego Urzędu Morskiego, jak również rządowych zachęt do dalszego zrównoważonego rozwoju i technologii.

(źr. DB Schenker)

 

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.