Konto pracodawcy


PEKAES rozwija sieć połączeń w Europie

PEKAES wzmacnia sieć połączeń międzynarodowych w Europie. Ostatnie tygodnie przyniosły uruchomienie dodatkowych linii na europejskich trasach, a także dalsze inwestycje firmy w infrastrukturę terminalową.

Rosnąca wymiana handlowa pomiędzy państwami przełożyła się na działalność operatorów logistycznych wyspecjalizowanych w kompleksowych dostawach ładunków do każdego punktu na mapie świata. W ostatnim czasie PEKAES poszerzył swoją ofertę o nowe trasy i dodatkowe połączenia w Europie. Dzięki temu w znaczący sposób skróceniu uległ czas dostaw międzynarodowych przesyłek drobnicowych na wielu europejskich trasach.

Rumunia, Węgry i Grecja
Operator uruchomił między innymi dodatkowe linie do Rumunii, realizując obecnie na tym kierunku cztery eksporty w tygodniu i dwa importy. Obsługuje na tej trasie głównie branże motoryzacyjną, chemiczną oraz tekstylną. 
– Posiadamy pięć magazynów w różnych lokalizacjach w Rumunii, do których wysyłamy samochody z Polski. W zależności od punktu odbioru czy dostawy, w ciągu dwóch lub trzech dni towary naszych Klientów docierają do miejsca docelowego. Warto wspomnieć, że PEKAES realizuje także połączenie do Mołdawii, które jak wynika z naszych obserwacji, coraz bardziej zyskuje na znaczeniu. – mówi Marek Tkaczyk, dyrektor sieci międzynarodowej PEKAES.

Jednym z najbardziej popularnych kierunków transportu przesyłek międzynarodowych realizowanych przez PEKAES są Węgry. Kursy realizowane są codziennie z terminalu operatora w Czechowicach-Dziedzicach. Firma dostarcza także towary do Serbii, Bośni i Macedonii. Wśród przewożonych ładunków znajdują się przede wszystkim meble, akcesoria łazienkowe, części zamienne, elektronarzędzia, panele podłogowe, jak i inne drobne elementy. Operator realizuje również codzienne kursy do Czech, Słowacji i Austrii. W przypadku tych państw, załadunek towarów odbywa się rano w Polsce, a późnym popołudniem, następuje już rozładunek na terenie tych krajów. Dostawy są realizowane w 48 godzin od momentu odbioru towaru. W przypadku Węgier i Rumuni czas dostawy wynosi 72 godziny.
Wzmocnieniu uległa również sieć międzynarodowych połączeń PEKAES pomiędzy Polską a Niemcami. Obecnie Spółka oferuje trzy codzienne połączenia drobnicowe z Niemcami. Ponadto bezpośrednie połączenia ze Szwajcarią, Holandią i Ukrainą, a od czerwca tego roku również dodatkowe, bezpośrednie połączenie z Polski do Salonik i Aten.
– Zdecydowanie Grecja bije rekordy popularności w tym roku, dlatego uruchomiliśmy drugie wyjście w tygodniu, które znacząco wpłynęło na skrócenie czasu dostaw towarów do tego kraju. Klienci mogą także zlecić nam dystrybucję przesyłek na terenie Cypru. Dodam, że kierunkiem, który równie dobrze się rozwija jest Bułgaria, gdzie jeździmy już dwa razy w tygodniu – dodaje Marek Tkaczyk.

Spółka rozwija także połączenia na południu Europy np. we Włoszech. Terminale obsługujące Polskę po stronie włoskiego partnera znajdują się w Mediolanie, Turynie i Padwie.
– Polska notuje w tym roku rekordowe wyniki zarówno w eksporcie, jak i imporcie towarów, co przekłada się bezpośrednio także na naszą działalność. Dlatego uruchamiając kolejne kierunki i dodatkowe linie drobnicowe, bierzemy pod uwagę aktualne trendy rynkowe. Jednocześnie otwieramy się na nowe możliwości biznesowe dla naszych Klientów. Zapewniamy szeroką sieć połączeń, jak również kompleksowe usługi, zintegrowaną informację, nowoczesne rozwiązania informatyczne oraz wysoką jakość usług. – mówi Maciej Bachman, prezes zarządu PEKAES.

(źr. PEKAES)

 

 

 

kobiety w logistyce
Marta Ludwiczak dyrektorem finansowym GLS Poland
Kobiety w logistyce wiedzą czego chcą! Jak odnajdują się na rynku pracy w czasie pandemii?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
L4 tuż przed odejściem z pracy - jakie konsekwencje może tworzyć?
Jak są konsekwencje odwołania pracownika z urlopu?
90 proc. kierowców pracuje w nadgodzinach - dlaczego firmy nie wypłacają nadgodzin ...
Jak stosować uproszczenia w procedurze TIR w Unii Europejskiej?
Ryczałt i podatki według Polskiego Ładu – dla kogo obniżki, a dla kogo wzrost?
Nowe rozporządzenie UE - jednolitość kontroli i harmonizacja przestrzegania wytycz ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Po co właściwie ta właściwość?
Proponowane zmiany w ustawie o czasie pracy kierowców zwiększą koszty o 35 proc.
Płatności po terminie zmorą dla 8 na 10 firm – czy może być jeszcze gorzej?
Przewoźnicy drogowi z rekordowym zadłużeniem
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
InPost wygenerował za pierwsze półrocze 1,65 mld zł przychodów i wzrost o 54%
Amazon podsumowuje rozwój działalności w Polsce – 23 tys. miejsc pracy i 12 mld ...
Grupa INELO finalizuje akwizycje CVS Mobile
Accolade zainwestuje 50 mln euro w parki logistyczne w Koszalinie i Elblągu
DHL Express wprowadza pierwszy elektryczny rower towarowy
ID Logistics podsumowuje I półrocze - dynamiczny rozwój i wzrost przychodów o 15 ...
LPP stawia na rozwiązania przyjazne środowisku w swoich centrach logistycznych
Poczta wyda ponad 200 mln zł na trzy zautomatyzowane sortery paczkowe
MLP Group poprawiło wyniki w I półroczu br.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC