Dodaj ogłoszenie o pracy


DB Schenker wprowadza chatbota do obsługi klineta

Polska jest kolejnym krajem, w którym DB Schenker wdrożył komunikację z wykorzystaniem chatbota. Betty działa już we Francji oraz w Szwecji, gdzie obsługuje nawet 50 proc. zapytań. Operator logistyczny planuje wdrożyć funkcjonalność chatbota we wszystkich krajach w Europie.

Wirtualna asystentka przez 24 godziny na dobę może udzielać odpowiedzi w języku polskim lub angielskim na pytania o status przesyłki i potwierdzenie dostawy. Potrafi też przekierować zapytanie do konsultanta, jeśli będzie wymagało ono głębszej analizy. Klienci mają dostęp do chatbota z poziomu głównej strony firmy. Aplikacja nie wymaga logowania.

Betty ciągle się uczy, po pierwsze na podstawie rozmów, po drugie ma zapewniony nieustanny trening. Twórcy bota pracują też nad dodaniem kolejnych funkcjonalności. 
Platforma chatbotowa, oparta na IBM Watson, została opracowana w Global Automation Competence Center w warszawskim centrum technologicznym DB Schenker (Schenker Technology Center Warsaw).

Chatboty usprawniają obsługę klienta w dynamicznie rozwijającym się cyfrowym świecie. Technologia ta znacznie przyspieszy odpowiedzi na prostsze zapytania, minimalizując czas reakcji. Przy okazji uwolni czas pracowników obsługi klienta na bardziej złożone zagadnienia. Ciekawostką jest, że imię Betty nosiła żona Gottfrieda Schenkera – założyciela firmy.

(źr. DB Schenker)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.