Konto pracodawcy


Odbiór kontenerów na podstawie tożsamości zamiast kodu PIN

Port w Antwerpii wprowadza zmiany w cyfrowym procesie zwalniania kontenerów, tzw. Certified Pick up (CPu). Zamiast używać kodów PIN, od lipca odbiór kontenerów będzie odbywał się na podstawie tożsamości. Proces ten ma zastosowanie do wszystkich kontenerów importowych, które są rozładowywane ze statków pełnomorskich.

Rejestracja obowiązkowa do 1 czerwca
Zmiana cyfrowego procesu Certified Pick up rozpocznie się 1 lipca. Od tego dnia terminale w porcie w Antwerpii będą stopniowo przechodzić na nowy sposób obsługi kontenerów, oparty na tożsamości zamiast na kodach PIN. Terminale MPET i PSA jako pierwsze będą korzystać z systemu, w którym tożsamość jest sprawdzana za pomocą Alfapass i skanu palca. Ponieważ wszyscy armatorzy muszą przyznać swoim klientom prawo do zwolnienia kontenerów, są oni proszeni o zarejestrowanie się w procesie CPu za pośrednictwem strony internetowej NxtPort do 1 czerwca 2021 r. (https://www.nxtport.com/documentation/certified-pick-up/c-point-registration)  

CPu
CPu weszło w życie 1 stycznia 2021 r., zapewniając bezpieczniejszy, bardziej przejrzysty i wydajniejszy proces zwalniania kontenerów w terminalach. CPu to centralna platforma danych, w której połączone są wszystkie strony procesu importu kontenerów. W wyniku rozmów z organem zarządzającym portem zdecydowano, że wdrażanie CPu będzie odbywać się etapowo. W pierwszej fazie CPu zapewniło przejrzystość statusu kontenerów w postaci serii „zielonych świateł”, co miało na celu zwiększenie wydajności operacyjnej dla każdej strony w łańcuchu.
- Kolejna faza procesu CPu jest ważnym krokiem w tworzeniu praktycznie w pełni bezpiecznego portu. Ta nowa metoda pracy gwarantuje szybki i wydajny proces zwalniania przychodzących kontenerów, które następnie opuszczają port koleją, żeglugą śródlądową lub transportem drogowym. Fakt, że udało nam się to osiągnąć w porozumieniu z różnymi partnerami w łańcuchu portowym, po raz kolejny dowodzi siły i prężności wspólnoty portowej w Antwerpii – mówi Jacques Vandermeiren, dyrektor generalny Port of Antwerp.

- Dzięki temu nowemu sposobowi pracy jako wspólnota portowa bierzemy na siebie odpowiedzialność społeczną w walce z międzynarodowym handlem narkotykami. W ten sposób wraz z różnymi partnerami dokładamy starań, aby zapewnić dalsze bezpieczeństwo łańcucha logistycznego i przechodzimy do cyfrowego ekosystemu, który również powinien prowadzić do wzrostu wydajności firm – mówi Annick De Ridder, radna portu.

Port w Antwerpii, drugi co do wielkości port w Europie, jest ważnym podmiotem dla belgijskiej gospodarki. Ponad 300 usług liniowych do ponad 800 destynacji zapewnia globalną łączność. Port obsługuje rocznie około 231 milionów ton międzynarodowych ładunków morskich i jest siedzibą największego w Europie zintegrowanego klastra branży chemicznej. Port w Antwerpii zapewnia, bezpośrednio i pośrednio, łącznie około 143 000 miejsc pracy i ponad 20 miliardów euro wartości dodanej.

Według swoich założeń „portu macierzystego niezbędnego dla zrównoważonej przyszłości", Zarząd Portu w Antwerpii dąży do elastycznego reagowania na szybko rozwijający się rynek morski, umożliwiając portowi odgrywanie roli wiodącego portu na świecie. W tym zakresie kładzie się nacisk na współpracę, zdolność do adaptacji, innowacje i cyfryzację oraz na trwałą wartość dodaną, jak również na odpowiedzialność wobec społeczeństwa.

Port w Antwerpii jest spółką akcyjną prawa publicznego, której jedynym udziałowcem jest miasto Antwerpia. Zatrudnia ponad 1 600 osób. Przewodniczącą Rady Dyrektorów jest radna portu Annick De Ridder. Dyrektorem generalnym i przewodniczącym Komitetu Wykonawczego, który odpowiada za bieżące zarządzanie spółką jest Jacques Vandermeiren.

(źr. Port w Antwerpii)

kobiety w logistyce
WISTA policzy kobiety pracujące w gospodarce i logistyce morskiej!
Rusza program mentoringowy dla liderek i liderów z branży morsko-logistycznej!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Urlopy 2021 – nowe uprawnienia pracodawcy a pracownika
Od 1 lipca zmiana samochodu osobowego na ciężarowy będzie wymagała zapłaty podat ...
Zmiany w rozliczaniu wynagrodzeń kierowców zatrzęsą rynkiem transportowym?
Skocz po whisky - czyli o czym wiedziec powinien importer alkoholi?
Czy zawodowy kierowca może wyruszyć w trasę ze swoim pupilem?
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Bez zmiany polskiego prawa koszty przewoźników zwiększą się nawet o 100%!?
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Volvo FE Electric już wkrótce w polskiej dystrybucji towarów
Fracht FWO rozszerza kierunki dostaw dla ładunków ciężkich i ponadnormatywnych
Bolsius przedłuża kontrakt z Raben
Frigo Logistics operatorem produktów mrożonych Auchan Retail
Dobry początek roku w Porcie Gdynia
HSF e-commerce w jednej z najbardziej ekologicznych inwestycji SEGRO CEE
CEVA Logistics uruchamia połączenie kolejowo-promowe z Chin do Europy
Kilkadziesiąt zestawów w jednej dostawie Fracht FWO
InPost w programie polskich obligacji
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC