Konto pracodawcy


Amazon otwiera Europejskie Laboratorium Innowacji

Amazon ogłosił otwarcie Europejskiego Laboratorium Innowacji. Zaawansowane rozwiązania technologiczne Amazon mają wspierać pracowników i zapewnić im większe bezpieczeństwo w miejscu pracy.

Innowacyjne technologie opracowywane i udoskonalane w nowo powstałym laboratorium są następstwem wdrożenia ponad 350 tys. robotów transportowych funkcjonujących w centrach logistyki e-commerce Amazon na całym świecie. Amazon Robotics i czterostronne żółte regały wysokiego składowania produktów, wprowadzone przez firmę po raz pierwszy w 2012 r., a w Europie w 2014 r. – są obecnie powszechnie stosowane w jej centrach. Pomagają one pracownikom w codziennych obowiązkach, przywożąc im towary i ograniczając odległości, jakie muszą pokonywać w ciągu dnia. Chcąc dbać o zdrowie i dobre samopoczucie pracowników, Amazon wprowadził także zautomatyzowane systemy paletyzacji. Pozwoliło to wyeliminować konieczność dźwigania ciężkich przedmiotów oraz ograniczyć wykonywanie przez pracowników powtarzających się czynności. Obecnie Amazon pracuje nad stworzeniem kolejnych tego typu rozwiązań.

W Vercelli, położonym na północy Włoch Laboratorium Innowacji zespół ekspertów Amazon pracuje nad szeregiem zaawansowanych, innowacyjnych technologii dla działu operacyjnego Amazon – odpowiedzialnego za łańcuch dostaw i logistykę. Odkąd firma wprowadziła pierwsze rozwiązania oparte na technologii robotycznej 10 lat temu, w Amazon powstało ponad milion nowych miejsc pracy. Tylko w Polsce firma stworzyła ponad 18 tys. stałych miejsc pracy. Wiele z nich to stanowiska w operacjach, gdzie pracownicy pomagają kompletować, pakować i wysyłać zamówienia złożone przez klientów.

Laboratorium zajmuje się przede wszystkim testowaniem i rozwijaniem nowych technologii zwiększających bezpieczeństwo pracy w centrach logistyki e-commerce Amazon w Europie. Do nowo wprowadzonych technologii należą:
- Sortowniki towarów: całkowicie zautomatyzowany system sortowania – pracownicy nie muszą szukać produktów w pojemnikach, co pozwala ograniczyć obciążenie mięśni.
- Roboty paletyzujące: dzięki dużym robotycznym ramionom nie trzeba używać wózków widłowych do transportowania palet. Paletyzatory samoczynnie przenoszą pojemniki z miejsca na miejsce.
- Podnośniki pojemników: samoczynnie podnoszą pojemniki i umieszczają je na przenośnikach taśmowych.
- Samojezdne pojazdy: roboty pomocnicze – podobne do robotów transportowych – płynnie poruszają się po magazynie, dostarczając towary pracownikom, dzięki czemu pokonują oni mniejsze odległości i nie muszą ciągnąć ani popychać wózków czy pojemników z towarami. Urządzenia te wyposażone są w specjalne czujniki i poruszają się po zaprogramowanych trasach, uniemożliwiając zderzenie z inną maszyną czy pracownikiem.
- Roboty sortujące: mniejsze robotyczne ramiona zastępujące pracowników przy wykonywaniu powtarzalnych czynności takich jak podnoszenie, składowanie i obracanie się. Dzięki temu pracownicy mogą skupić się na tych zadaniach, których maszyny nie mogą wykonać.

Pojazdy samojezdne (Automated Guided Vehicles) są już stosowane we Włoszech i wprowadzane w Polsce oraz Wielkiej Brytanii. Podnośniki pojemników wdrażane są w Polsce i Wielkiej Brytanii. Sortowniki towarów i paletyzatory funkcjonują we Włoszech, Hiszpanii, Niemczech, Polsce i Wielkiej Brytanii. Roboty sortujące stosowane są we Włoszech, Hiszpanii, Niemczech. Jeszcze w tym roku zostaną wprowadzone w Polsce, Francji i Wielkiej Brytanii. Kolejnym krokiem po wdrożeniu nowych technologii jest nadzorowanie rozwiązań przez zespół inżynierów Utrzymania Ruchu (RME – Reliability Maintenance Engineering) w celu zapewnienia ciągłego bezpieczeństwa. Po wprowadzeniu nowych innowacji przeprowadzane są także kompleksowe szkolenia dla wszystkich pracowników w danej lokalizacji.

– Praca z Amazon Robotics jest znacznie bezpieczniejsza i komfortowa niż praca bez wykorzystania nowoczesnych technologii. Roboty posiadają czujniki wykrywające, czy ktoś wszedł w strefę robota i przekroczył granicę bezpieczeństwa, co powoduje natychmiastowe ich zatrzymanie – mówi Natalia Sitko, pracująca w dziale rozkładania towarów w centrum w Gliwicach i dodaje – Te innowacje sprawiają, że czuję się bezpiecznie każdego dnia pracy w Amazon.

– Jednym z rozwiązań zwiększających standardy pracy jest system przeciwpożarowy Fido znajdujący się na każdej ze stacji. Pozwala on szybko zatrzymać procesy, gdy istnieje możliwość wystąpienia niebezpiecznej sytuacji. Uważam, że innowacyjne rozwiązania usprawniają produktywność, jakość pracy, a przede wszystkim nasze bezpieczeństwo. Sprawia to, że w pełni możemy skupić się na wykonywanych zadaniach – mówi Aaron Zdziebło, pracujący w dziale jakości.

– Bezpieczeństwo wszystkich pracowników traktujemy priorytetowo i nieustannie poszukujemy sposobów na poprawę środków bezpieczeństwa w naszych obiektach. Ponadto, we wszystkich obszarach naszej działalności chcemy zapewniać najbezpieczniejsze na świecie warunki pracy. Dlatego nieustannie inwestujemy w technologie i szkolenia dla naszego zespołu. Przy wprowadzaniu kolejnych nowoczesnych technologii wspomagających pracowników, zwiększamy zatrudnienie i oferujemy dobre miejsca pracy osobom i społecznościom, które ich potrzebują – powiedział Stefano Perego, wiceprezes działu operacji Amazon w Europie. – Odkąd w europejskich centrach logistyki Amazon pojawiły się roboty transportowe, liczba naszych pracowników znacznie wzrosła. Ta harmonia między ludźmi a robotyką zwiększa komfort pracy zespołów i jest jednym z największych sukcesów w historii Amazon – dodał Perego.

Amazon potwierdził również, że w 2021 r. otworzy kolejne centrum logistyki e-commerce oparte na technologii Amazon Robotics. W centrum w Świebodzinie pracowników wspierać będzie ok. 3 tys. robotów.
– Cieszy mnie, że Amazon wybrał Świebodzin na miejsce swojej kolejnej inwestycji. Dla regionu szczególnie ważne są wysokojakościowe miejsca pracy, jakie powstaną w nowym centrum logistycznym. Wierzę, że dzięki tej współpracy nasze miasto będzie w stanie w pełni wykorzystać swój ogromny potencjał – powiedział Tomasz Sielicki, burmistrz Świebodzina.

(źr. Amazon)

kobiety w logistyce
WISTA policzy kobiety pracujące w gospodarce i logistyce morskiej!
Rusza program mentoringowy dla liderek i liderów z branży morsko-logistycznej!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Urlopy 2021 – nowe uprawnienia pracodawcy a pracownika
Od 1 lipca zmiana samochodu osobowego na ciężarowy będzie wymagała zapłaty podat ...
Zmiany w rozliczaniu wynagrodzeń kierowców zatrzęsą rynkiem transportowym?
Skocz po whisky - czyli o czym wiedziec powinien importer alkoholi?
Czy zawodowy kierowca może wyruszyć w trasę ze swoim pupilem?
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Bez zmiany polskiego prawa koszty przewoźników zwiększą się nawet o 100%!?
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Volvo FE Electric już wkrótce w polskiej dystrybucji towarów
Fracht FWO rozszerza kierunki dostaw dla ładunków ciężkich i ponadnormatywnych
Bolsius przedłuża kontrakt z Raben
Frigo Logistics operatorem produktów mrożonych Auchan Retail
Dobry początek roku w Porcie Gdynia
HSF e-commerce w jednej z najbardziej ekologicznych inwestycji SEGRO CEE
CEVA Logistics uruchamia połączenie kolejowo-promowe z Chin do Europy
Kilkadziesiąt zestawów w jednej dostawie Fracht FWO
InPost w programie polskich obligacji
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC