Konto pracodawcy


Co druga szczepionka na świecie się marnuje

W ubiegłym roku wartość światowej sprzedaży w przemyśle farmaceutycznym przekroczyła bilion dolarów. Do końca przyszłego roku wydatki na produkty medyczne na świecie wzrosną aż o 30 proc. - tak wynika z danych DHL Express. Złe warunki przechowywania i logistyki to najczęstsze powody psucia się wyrobów medycznych. Co druga szczepionka na świecie się marnuje.

– Międzynarodowa logistyka próbek do badań laboratoryjnych, testów, materiałów genetycznych, produktów farmaceutycznych czy weterynaryjnych z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W pierwszej połowie 2020 roku światowy import i eksport produktów tego typu wzrósł aż o 16 proc., osiągając wartość 1,14 bln USD . Na tę sytuację ma wpływ między innymi pandemia koronawirusa czy wzrost liczby schorzeń przewlekłych . To pokazuje, że szpitale, dystrybutorzy, producenci medyczni czy laboratoria, potrzebują szybkiego i bezpiecznego transportu specjalistycznych produktów – mówi Edwin Osiecki, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu DHL Express Polska.

Międzynarodowy transport w branży medycznej wymaga zastosowania specjalistycznych rozwiązań. Właściwe zabezpieczenia, restrykcje na granicach, bezwzględna konieczność dostosowania się do lokalnych przepisów prawnych, krótki termin ważności produktów oraz reżim temperaturowy – to tylko niektóre aspekty wpływające na specyfikę przewozu przesyłek w tym sektorze. Warto wspomnieć, że co druga szczepionka na świecie marnuje się z powodu przechowywania w niewłaściwych warunkach. Najczęściej ma to związek z nieodpowiednią temperaturą w czasie transportu lub przerwaną logistyką warunków chłodniczych , dlatego jest to jedno z największych wyzwań w logistyce.

– Przewóz produktów medycznych drogą lotniczą bywa dużym wyzwaniem. Rozpiętość temperatur przechowywania wynosi od 25°C aż do -80°C. Wielokrotnie w takich sytuacjach wykorzystujemy m.in. suchy lód, aby zapewnić bezpieczeństwo przewożonemu produktowi. Dodatkowo możemy go non stop monitorować dzięki inteligentnym opakowaniom wyposażonym w czujniki współpracujące z technologią NFC (komunikacja bliskiego zasięgu). Zastosowanie najnowszych rozwiązań cyfrowych pozwala na sprawdzanie stanu przesyłki oraz prowadzenie specjalistycznej dokumentacji. Dzięki temu transport spełnia wszelkie wymogi regulacyjne i tym samym jest bezpieczny – wyjaśnia Edwin Osiecki z DHL Express Polska.

Dobra Praktyka Dystrybucji, sprecyzowana m.in. w rozporządzeniu Ministerstwa Zdrowia, zakłada, że sam transport wyrobów medycznych nie jest wystarczający, aby po dotarciu na miejsce docelowe zostały one dopuszczone do dystrybucji i dalszego obrotu. Wcześniej muszą uzyskać dodatkową autoryzację. Wymogi udzielenia takiego pozwolenia są ściśle określone. Przykładowo, produkty przez cały czas trwania transportu powinny być przechowywane w odpowiednich warunkach, nie mogą wchodzić w interakcję z innymi substancjami i muszą dotrzeć pod właściwy adres w konkretnym, uprzednio ustalonym terminie. Jeśli którykolwiek z tych warunków zostanie naruszony, istnieje ryzyko, że produkt nie będzie dopuszczony do dalszego obrotu.

Szybkość i gwarancja dostawy na czas, w tym również w weekendy to także istotny element w międzynarodowym transporcie produktów dla branży medycznej. – Podczas procesu logistycznego, takie produkty zawsze mają najwyższy priorytet. W samolotach są umieszczane jako ostatnie i w pierwszej kolejności są wypakowywane, a ich odprawa celna rozpoczyna się już w trakcie lotu – zanim przesyłka przekroczy granicę kraju docelowego – opowiada Edwin Osiecki.
Mimo potrzeby sprostania specyficznym wyzwaniom związanym z międzynarodową logistyką w branży medycznej, stawka jest tego warta – chodzi przecież o poprawę zdrowia i jakości życia ludzi.

(źr. DHL Express Polska)

kobiety w logistyce
Rusza program mentoringowy dla liderek i liderów z branży morsko-logistycznej!
O zmianach i najnowszych trendach na rynku logistycznym rozmawiamy z Martą Tęsiorowską z Prologis
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Zmiany w rozliczaniu wynagrodzeń kierowców zatrzęsą rynkiem transportowym?
Skocz po whisky - czyli o czym wiedziec powinien importer alkoholi?
Czy zawodowy kierowca może wyruszyć w trasę ze swoim pupilem?
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
Podsumowanie kontroli PIP 2020 w transporcie i zapowiedź kolejnych!
Wysyłasz darmowe towary na fakturze proforma poza UE? To musisz zapłacić VAT!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Bez zmiany polskiego prawa koszty przewoźników zwiększą się nawet o 100%!?
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
CEVA uruchamia nowe usługi air cargo
15 lat Dachser w Polsce
MediaMarktSaturn uruchomił nowe centrum dystrybucji w Polsce
Firmy kurierskie napędzają popyt na powierzchnie magazynowe
21. Oddział PEKAES w Kaliszu rozpoczął prace
Wyścig z czasem – Hillebrand dostarczył w ciągu kilku dni 160 ton wina i 940 mln ...
Logistyczne wyzwania w recykling baterii dla motoryzacji
LPP przyspiesza wdrożenie RFID
CEVA Logistics dołącza do United Airlines Eco-Skies Alliance
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC