Dodaj ogłoszenie o pracy


Poczta Polska rozwija współpracę z Alibaba Group

Poczta Polska zawarła umowę z Cainiao Network – logistycznym ramieniem Alibaba Group, który dostarcza ponad 90 proc. zamówień z AliExpress do Polski i na świecie. To rozwój dotychczasowej współpracy Poczty z tym dostawcą, zapewniającym sprawną obsługę kurierską przesyłek, których wolumeny rosną z roku na rok. Dzięki podpisanemu porozumieniu, polscy klienci zamawiający towary z Chin, będą mogli otrzymać paczkę już po 15 dniach od złożenia zamówienia na globalnej platformie sprzedażowej. Poczta Polska zapewnia, że paczka dotrze pod drzwi klienta już po 2 dniach od momentu pojawienia się jej na terenie naszego kraju.

Klienci zamawiający towary na AliExpress, jednej z największych platform sprzedażowych na świecie, od kilku lat korzystają z usług Poczty Polskiej. Rynek przesyłek KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe i paczki) rozwija się intensywnie, wraz z handlem transgranicznym i rosnącym zainteresowaniem Polaków nie tylko polskimi e-sklepami. Zakupione w ten sposób towary będą dostarczane do polskich odbiorców jako przesyłki kurierskie Pocztex.
- Ogromnie cieszy nas podpisanie porozumienia z Cainiao. Oznacza ono wzmocnienie współpracy między nami. Chciałbym podkreślić, że jednym z filarów nowej strategii Poczty Polskiej jest zwiększenie udziału w rynku KEP, zwłaszcza w rynku transgranicznym. Zgodnie z przyjętymi założeniami, naszym celem do 2024 roku jest podwojenie przychodów Spółki z przesyłek kurierskich, uwzględniając zwłaszcza sektor eCommerce. Rozwój współpracy z kluczowymi partnerami na tym rynku, takimi jak platforma AliExpress czy Cainiao Network, to jedno z najważniejszych działań realizowanych przez Pocztę Polską w tym obszarze działalności biznesowej – mówi Tomasz Zdzikot, Prezes Zarządu Poczty Polskiej.

Poczta Polska współpracuje z Cainiao od 2018 roku. Bazując na wcześniejszych bardzo dobrych doświadczeniach współpracy, obie firmy podpisały kolejną umowę na lata 2021/2022. Współpraca ta będzie rozwijana w przyszłości. Poczta Polska jest kluczowym i jedynym dostawcą w kanale door-to-door dla usługi AliExpress, w ramach której w ciągu 15 dni od złożenia zamówienia na platformie, przesyłka zostanie dostarczona do klienta. Obie firmy podjęły również kroki w celu zmniejszenia emisji CO2 dążąc do konsolidowania wielu przesyłek adresowanych do jednego klienta w paczki łączone.

Krajowy operator pocztowy jest zainteresowany współpracą z największymi globalnymi graczami na rynku e-commerce, a umowa z Cainiao to kolejny krok w kierunku realizacji nowej strategii Poczty Polskiej, której filarami jest intensywny rozwój na rynku KEP.

(źr. Poczta Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.