Konto pracodawcy


BCC o problemach przewoźników drogowych – potrzebne jest wsparcie państwa!

Nawet 100 tys. nowych miejsc pracy może czekać na zawodowych kierowców – tak prognozują polskie firmy transportowe. Niestety, kształcenie nowych kierowców nie idzie w parze z potrzebami rynku. Barierą do zdobycia tego zawodu są koszty uzyskania kwalifikacji i niezbędnych uprawnień, które wynoszą ok. 10 tys. zł. Zdaniem Komisji BCC ds. Transportu, aby  zwiększyć dostępność zawodu kierowcy oraz dopływ nowych pracowników na rynek pracy konieczne jest instytucjonalne wsparcie.

– Mamy propozycje rozwiązań ułatwiających dostęp do zawodu profesjonalnego kierowcy, m.in. dotacje w urzędach pracy na prowadzenie szkoleń z zakresu kwalifikacji zawodowych kierowców na prawo jazdy kategorii C+E, szkoleń z obsługi tachografu cyfrowego oraz czasu pracy i przerw, czy wykonywania specjalnych operacji transportowych – mówi Adam Juniszewski, przewodniczący Komisji BCC ds. Transportu. Proponuje również wykorzystanie symulatorów aut ciężarowych, które znajdują się w niektórych wyższych szkołach technicznych, m.in. na Politechnice Wrocławskiej. Wymaga to jednak określenia możliwych ram współpracy uczelni i biznesu w tej branży.

Poza brakiem rąk do pracy, transportowcy obawiają się także Pakietu Mobilności. W kwietniu br. Parlament Europejski przegłosował ważne zmiany, które mogą być dla polskiej branży transportowej nieobliczalne. A mówimy o branży obsługującej obecnie 25 proc. europejskiego rynku przewozowego, stanowiącej 8 proc. polskiego PKB.
– Liczymy na większe wsparcie ze strony rządu  dla branży transportowej w Polsce, która musi utrzymać swoją konkurencyjność na rynku europejskim – mówił Adam Juniszewski podczas briefingu prasowego Komisji BCC ds. Transportu, który odbył się 1 października w siedzibie BCC.



– Chcielibyśmy, aby Komisja była platformą skupiającą przedsiębiorców transportowych w Polsce. Będziemy robić wszystko, aby zmieniać przepisy Pakietu Mobilności. Mamy dużo pomysłów i osób, które są bardzo zainteresowane, aby ten pakiet był bardziej przychylny polskiemu przedsiębiorcy. Nic nie jest stracone i liczymy, że uda nam się pozyskać przychylność polskiego rządu, aby pokazać silny głos na arenie Unii Europejskiej – powiedziała Karolina Ciasto, wiceprzewodnicząca Komisji BCC ds. Transportu.

Komisja, wraz z przedstawicielami branży, wystosowała apel do premiera Mateusza Morawieckiego o wsparcie krajowego transportu oraz merytoryczną współpracę z przedsiębiorcami w celu wypracowania rozwiązań chroniących polski transport w UE.

(źr. BCC)

kobiety w logistyce
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Regularne tygodniowe odpoczynki poza kabiną auta to kłopot dla kierowców
Zmiany w transporcie lekkim – czyli busy na europejskich drogach
Pracownicze Plany Kapitałowe w 10 pytaniach i odpowiedziach
Niższa stawka PIT od 1 października a rok podatkowy
Nowe zasady wystawiania faktur – NIP na paragonie
Zmiany w drogowych kontrolach technicznych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Spada popyt na aircargo, a zdolność przewozowa linii lotniczych rośnie
O kosztach budowy dróg – ile za ile?
Unia zaprzecza sama sobie i stawia cele nie do spełnienia
Dostawa alkoholi a wyzwania w okresie przedświątecznym - komentarz eksperta
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Opłaty drogowe w Serbii można już rozliczać metodą post-pay
Media Expert otwiera magazyn cross-dockowy w MMP Bydgoszcz
LPP uruchomiło magazyn e-commerce w Rumunii
GLS stawia na ekologiczne pojazdy
GLS Poland partnerem WTS Sparta
Linie Emirates przewiozły już 46 mln ton cargo z/do Warszawy
Komunikacja międzykulturowa na 25-lecie WISTA Poland
Volvo Trucks działa już 25 lat na polskim rynku
Poczta Polska tworzy coraz więcej miejsc pracy dla osób niepełnosprawnych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC