Konto pracodawcy


BCC o problemach przewoźników drogowych – potrzebne jest wsparcie państwa!

Nawet 100 tys. nowych miejsc pracy może czekać na zawodowych kierowców – tak prognozują polskie firmy transportowe. Niestety, kształcenie nowych kierowców nie idzie w parze z potrzebami rynku. Barierą do zdobycia tego zawodu są koszty uzyskania kwalifikacji i niezbędnych uprawnień, które wynoszą ok. 10 tys. zł. Zdaniem Komisji BCC ds. Transportu, aby  zwiększyć dostępność zawodu kierowcy oraz dopływ nowych pracowników na rynek pracy konieczne jest instytucjonalne wsparcie.

– Mamy propozycje rozwiązań ułatwiających dostęp do zawodu profesjonalnego kierowcy, m.in. dotacje w urzędach pracy na prowadzenie szkoleń z zakresu kwalifikacji zawodowych kierowców na prawo jazdy kategorii C+E, szkoleń z obsługi tachografu cyfrowego oraz czasu pracy i przerw, czy wykonywania specjalnych operacji transportowych – mówi Adam Juniszewski, przewodniczący Komisji BCC ds. Transportu. Proponuje również wykorzystanie symulatorów aut ciężarowych, które znajdują się w niektórych wyższych szkołach technicznych, m.in. na Politechnice Wrocławskiej. Wymaga to jednak określenia możliwych ram współpracy uczelni i biznesu w tej branży.

Poza brakiem rąk do pracy, transportowcy obawiają się także Pakietu Mobilności. W kwietniu br. Parlament Europejski przegłosował ważne zmiany, które mogą być dla polskiej branży transportowej nieobliczalne. A mówimy o branży obsługującej obecnie 25 proc. europejskiego rynku przewozowego, stanowiącej 8 proc. polskiego PKB.
– Liczymy na większe wsparcie ze strony rządu  dla branży transportowej w Polsce, która musi utrzymać swoją konkurencyjność na rynku europejskim – mówił Adam Juniszewski podczas briefingu prasowego Komisji BCC ds. Transportu, który odbył się 1 października w siedzibie BCC.



– Chcielibyśmy, aby Komisja była platformą skupiającą przedsiębiorców transportowych w Polsce. Będziemy robić wszystko, aby zmieniać przepisy Pakietu Mobilności. Mamy dużo pomysłów i osób, które są bardzo zainteresowane, aby ten pakiet był bardziej przychylny polskiemu przedsiębiorcy. Nic nie jest stracone i liczymy, że uda nam się pozyskać przychylność polskiego rządu, aby pokazać silny głos na arenie Unii Europejskiej – powiedziała Karolina Ciasto, wiceprzewodnicząca Komisji BCC ds. Transportu.

Komisja, wraz z przedstawicielami branży, wystosowała apel do premiera Mateusza Morawieckiego o wsparcie krajowego transportu oraz merytoryczną współpracę z przedsiębiorcami w celu wypracowania rozwiązań chroniących polski transport w UE.

(źr. BCC)

kobiety w logistyce
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
Kobieca załoga w Emirates SkyCargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
Jak korzystać z tarczy antykryzysowej - koronawirus a transport
Osoby fizyczne mają złożyć PIT do 30 kwietnia, odroczenia płatności dla pracoda ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Rozwój transportu drogowego po koronawirusie
Jak wygląda handel po wybuchu pandemii?
Nadal nie zlikwidowano barier w rozwoju transportu intermodalnego – alarmuje NIK
Cena ropy naftowej… poniżej zera – co dalej?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
ID Logistics - dynamiczny I kwartał, wzrost sprzedaży o 9,6 proc.
Ponad 100 proc. więcej wydali kupujący na kwietniowych e-zakupach
11,3 mln ton przeładowanych w I kwartale 2020 w Porcie Gdańsk
CEVA Logistics dzięki robotyzacji zwiększa wydajność magazynów o 400%
Grupa Raben ponownie Marką Godną Zaufania
Agility realizuje kontrakty dla brytyjskiego Ministerstwa Obrony
GLS Poland rozpoczyna współpracę z BLIKIEM
Darmowa platforma Clicktrans dla transportu przesyłek pomocowych dla szpitali
Fracht FWO realizuje kolejne dostawy z Polski do USA dla elektrowni wiatrowych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC