Konto pracodawcy


Piotr Krahel z Concept Cargo Logistics zwycięzcą konkursu Optifuel Challenge Renault Trucks

We wrześniu na autodromie w Jastrzębiu, 10-u finalistów walczyło o zwycięstwo w 9. edycji Konkursu Optifuel Challenge Renault Trucks w Polsce. Konkurs podzielono na część teoretyczną i jazdy, dokładnie tak jak są rozgrywane finały europejskie organizowane przez Renault Trucks SAS.

Test teoretyczny składał się z 20 pytań dotyczących funkcjonalności pojazdu związanych z oszczędzaniem paliwa: zasada działania Optivision, inteligentnego wolnego koła Optiroll, logika trzech „Eco-Leveli” oraz podstawy reguł jazdy racjonalnej. Ważny element tej części testu stanowił materiał nawiązujący do istotnych zmian produktowych w pojazdach dalekobieżnych gamy T „MY 2019”.
Jazdy polegały na pokonaniu zestawem (ciągnik Renault Trucks T520High Sleeper Cab) obciążonym 22 tonami ładunku trasy w okolicy Autodromu Jastrząb. Jak zawsze w Konkursie Optifuel Challenge, ciężarówkę należy prowadzić tak, aby uzyskać możliwie najniższe zużycie paliwa oraz najwyższą prędkość średnią z poszanowaniem ograniczeń prędkości i pozostałych przepisów ruchu drogowego. Zawodnicy zostali podzieleni na 3 grupy, a finałowa trójka została wyłoniona metodą pucharową. Finalistą z każdego samochodu był kierowca, który zdobył najwyższą łączną liczbę punktów z testu oraz jazdy.

[na zdj. od lewej: Kornel Grzybowski Raben Transport (2.miejsce), Piotr Krahel Concept Cargo Logistics (1.miejsce, Finalista), Jacek Maliński, Amal (3.miejsce)]

W ścisłym finale spotkało się trzech kierowców, którzy walczyli o miejsca na podium oraz o możliwość reprezentowania naszego kraju w zmaganiach europejskich, które odbędą się w październiku we Francji. Panowie: Jacek Maliński (Almal), Kornel Grzybowski (Raben Transport) i Piotr Krahel (Concept Cargo Logistics) - wylosowali kolejność przejazdu jednym zestawem (chodzi o zniwelowanie potencjalnych różnic pomiędzy egzemplarzami bliźniaczych ciężarówek). Próba polegała na pokonaniu trasy S7 pomiędzy węzłami Szydłowiec i Radom. Ponownie zwycięzcą zostawał kierowca, który wypracował idealny kompromis pomiędzy wysoką prędkością średnią a niskim zużyciem paliwa. Pozornie łatwa technicznie trasa okazała się zdradliwa ze względu na bardzo słabo widoczne, ale długie podjazdy, które utrudniały zadanie nawet tak wytrawnym Kierowcom.

Mistrzem Dziewiątej Edycji Konkursu Optifuel Challenge w Polsce i naszym reprezentantem na finale europejskim został Piotr Krahel (25,9 l/100 km i 66,4 km/h) wyprzedzając Panów Kornela Grzybowskiego i Jacka Malińskiego. Finał międzynarodowy odbędzie się 17 października we francuskim Lyonie. Zwycięzca wygra dla firmy Renault T High na własność.

Tego samego dnia na torze w Jastrzębiu odbyło się wydarzenie „Renault Trucks - podróż w czasie i przestrzeni”, nawiązujące do rocznicy 125 lecia istnienia marki.
Na licznie zebranych gości czekało wiele atrakcji w trzech strefach. W pierwszej strefie „dla Podróżników” pokazano 125-letnia historię marki. Zaprezentowano pochodzący z lat 40-tych XX wieku Renault Galion, Renault Magnum Legend numer limitowany 23/99 ( rok prod. 2012)  i pojazd z najnowszej edycji Renault Trucks Adventure 2020. Do dyspozycji gości były m.in. „wehikuł czasu” DeLorean z „Powrotu do przyszłości”, kultowe Cadillaki i wirtualny spacer po Wielkim Kanionie i Nowym Jorku, które przeniosły odwiedzających w klimat kolejnej niezwykłej wyprawy Renault Trucks Adventure 2020. W drugiej strefie „Dla Nieustraszonych” goście mogli zmierzyć się z karuzelą booster o ramieniu 30 m, nabierającej prędkości 100 km/h. Trzech topowych polskich Riderów (w tym rekordzisty Guinnessa w paleniu gumy) pokazało niesamowite show motocyklowe Stunt Wars Poland. Odbyły się także zapierające dech w piersiach pokazy Drift Truck Renault Premium. Uczestnicy imprezy mogli też przetestować swoje umiejętności w ekstremalnych warunkach na płycie poślizgowej, zasiadając za kierownicą samochodów osobowych i ciągników Renault Trucks.

Trzecia strefa „Dla Liczących Kasę” to gratka dla fanów oszczędnej jazdy. Zaprezentowano najnowszej generacji Renault Trucks T MY 2019 faza D ze zmodyfikowanym silnikiem i najnowszym oprogramowaniem sterującym układem napędowym, zmniejszającym spalanie o 6 proc. w stosunku do wersji 2018. Ponadto do dyspozycji Gości były podstawione w pełni załadowane zestawy testowe i każdy mógł wykonać jazdę testową po torze w Jastrzębiu.

Wydarzenie odbyło się przy współudziale Partnerów RTFS ( leasing fabryczny), PKO Leasing, Ergo Hestia, MAK,  Wielton i Alcoa.

(źr. Renault Trucks Polska)

kobiety w logistyce
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Regularne tygodniowe odpoczynki poza kabiną auta to kłopot dla kierowców
Zmiany w transporcie lekkim – czyli busy na europejskich drogach
Pracownicze Plany Kapitałowe w 10 pytaniach i odpowiedziach
Niższa stawka PIT od 1 października a rok podatkowy
Nowe zasady wystawiania faktur – NIP na paragonie
Zmiany w drogowych kontrolach technicznych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Spada popyt na aircargo, a zdolność przewozowa linii lotniczych rośnie
O kosztach budowy dróg – ile za ile?
Unia zaprzecza sama sobie i stawia cele nie do spełnienia
Dostawa alkoholi a wyzwania w okresie przedświątecznym - komentarz eksperta
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Opłaty drogowe w Serbii można już rozliczać metodą post-pay
Media Expert otwiera magazyn cross-dockowy w MMP Bydgoszcz
LPP uruchomiło magazyn e-commerce w Rumunii
GLS stawia na ekologiczne pojazdy
GLS Poland partnerem WTS Sparta
Linie Emirates przewiozły już 46 mln ton cargo z/do Warszawy
Komunikacja międzykulturowa na 25-lecie WISTA Poland
Volvo Trucks działa już 25 lat na polskim rynku
Poczta Polska tworzy coraz więcej miejsc pracy dla osób niepełnosprawnych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC