Konto pracodawcy


Piotr Krahel z Concept Cargo Logistics zwycięzcą konkursu Optifuel Challenge Renault Trucks

We wrześniu na autodromie w Jastrzębiu, 10-u finalistów walczyło o zwycięstwo w 9. edycji Konkursu Optifuel Challenge Renault Trucks w Polsce. Konkurs podzielono na część teoretyczną i jazdy, dokładnie tak jak są rozgrywane finały europejskie organizowane przez Renault Trucks SAS.

Test teoretyczny składał się z 20 pytań dotyczących funkcjonalności pojazdu związanych z oszczędzaniem paliwa: zasada działania Optivision, inteligentnego wolnego koła Optiroll, logika trzech „Eco-Leveli” oraz podstawy reguł jazdy racjonalnej. Ważny element tej części testu stanowił materiał nawiązujący do istotnych zmian produktowych w pojazdach dalekobieżnych gamy T „MY 2019”.
Jazdy polegały na pokonaniu zestawem (ciągnik Renault Trucks T520High Sleeper Cab) obciążonym 22 tonami ładunku trasy w okolicy Autodromu Jastrząb. Jak zawsze w Konkursie Optifuel Challenge, ciężarówkę należy prowadzić tak, aby uzyskać możliwie najniższe zużycie paliwa oraz najwyższą prędkość średnią z poszanowaniem ograniczeń prędkości i pozostałych przepisów ruchu drogowego. Zawodnicy zostali podzieleni na 3 grupy, a finałowa trójka została wyłoniona metodą pucharową. Finalistą z każdego samochodu był kierowca, który zdobył najwyższą łączną liczbę punktów z testu oraz jazdy.

[na zdj. od lewej: Kornel Grzybowski Raben Transport (2.miejsce), Piotr Krahel Concept Cargo Logistics (1.miejsce, Finalista), Jacek Maliński, Amal (3.miejsce)]

W ścisłym finale spotkało się trzech kierowców, którzy walczyli o miejsca na podium oraz o możliwość reprezentowania naszego kraju w zmaganiach europejskich, które odbędą się w październiku we Francji. Panowie: Jacek Maliński (Almal), Kornel Grzybowski (Raben Transport) i Piotr Krahel (Concept Cargo Logistics) - wylosowali kolejność przejazdu jednym zestawem (chodzi o zniwelowanie potencjalnych różnic pomiędzy egzemplarzami bliźniaczych ciężarówek). Próba polegała na pokonaniu trasy S7 pomiędzy węzłami Szydłowiec i Radom. Ponownie zwycięzcą zostawał kierowca, który wypracował idealny kompromis pomiędzy wysoką prędkością średnią a niskim zużyciem paliwa. Pozornie łatwa technicznie trasa okazała się zdradliwa ze względu na bardzo słabo widoczne, ale długie podjazdy, które utrudniały zadanie nawet tak wytrawnym Kierowcom.

Mistrzem Dziewiątej Edycji Konkursu Optifuel Challenge w Polsce i naszym reprezentantem na finale europejskim został Piotr Krahel (25,9 l/100 km i 66,4 km/h) wyprzedzając Panów Kornela Grzybowskiego i Jacka Malińskiego. Finał międzynarodowy odbędzie się 17 października we francuskim Lyonie. Zwycięzca wygra dla firmy Renault T High na własność.

Tego samego dnia na torze w Jastrzębiu odbyło się wydarzenie „Renault Trucks - podróż w czasie i przestrzeni”, nawiązujące do rocznicy 125 lecia istnienia marki.
Na licznie zebranych gości czekało wiele atrakcji w trzech strefach. W pierwszej strefie „dla Podróżników” pokazano 125-letnia historię marki. Zaprezentowano pochodzący z lat 40-tych XX wieku Renault Galion, Renault Magnum Legend numer limitowany 23/99 ( rok prod. 2012)  i pojazd z najnowszej edycji Renault Trucks Adventure 2020. Do dyspozycji gości były m.in. „wehikuł czasu” DeLorean z „Powrotu do przyszłości”, kultowe Cadillaki i wirtualny spacer po Wielkim Kanionie i Nowym Jorku, które przeniosły odwiedzających w klimat kolejnej niezwykłej wyprawy Renault Trucks Adventure 2020. W drugiej strefie „Dla Nieustraszonych” goście mogli zmierzyć się z karuzelą booster o ramieniu 30 m, nabierającej prędkości 100 km/h. Trzech topowych polskich Riderów (w tym rekordzisty Guinnessa w paleniu gumy) pokazało niesamowite show motocyklowe Stunt Wars Poland. Odbyły się także zapierające dech w piersiach pokazy Drift Truck Renault Premium. Uczestnicy imprezy mogli też przetestować swoje umiejętności w ekstremalnych warunkach na płycie poślizgowej, zasiadając za kierownicą samochodów osobowych i ciągników Renault Trucks.

Trzecia strefa „Dla Liczących Kasę” to gratka dla fanów oszczędnej jazdy. Zaprezentowano najnowszej generacji Renault Trucks T MY 2019 faza D ze zmodyfikowanym silnikiem i najnowszym oprogramowaniem sterującym układem napędowym, zmniejszającym spalanie o 6 proc. w stosunku do wersji 2018. Ponadto do dyspozycji Gości były podstawione w pełni załadowane zestawy testowe i każdy mógł wykonać jazdę testową po torze w Jastrzębiu.

Wydarzenie odbyło się przy współudziale Partnerów RTFS ( leasing fabryczny), PKO Leasing, Ergo Hestia, MAK,  Wielton i Alcoa.

(źr. Renault Trucks Polska)

kobiety w logistyce
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
Kobieca załoga w Emirates SkyCargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
Jak korzystać z tarczy antykryzysowej - koronawirus a transport
Osoby fizyczne mają złożyć PIT do 30 kwietnia, odroczenia płatności dla pracoda ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Rozwój transportu drogowego po koronawirusie
Jak wygląda handel po wybuchu pandemii?
Nadal nie zlikwidowano barier w rozwoju transportu intermodalnego – alarmuje NIK
Cena ropy naftowej… poniżej zera – co dalej?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
ID Logistics - dynamiczny I kwartał, wzrost sprzedaży o 9,6 proc.
Ponad 100 proc. więcej wydali kupujący na kwietniowych e-zakupach
11,3 mln ton przeładowanych w I kwartale 2020 w Porcie Gdańsk
CEVA Logistics dzięki robotyzacji zwiększa wydajność magazynów o 400%
Grupa Raben ponownie Marką Godną Zaufania
Agility realizuje kontrakty dla brytyjskiego Ministerstwa Obrony
GLS Poland rozpoczyna współpracę z BLIKIEM
Darmowa platforma Clicktrans dla transportu przesyłek pomocowych dla szpitali
Fracht FWO realizuje kolejne dostawy z Polski do USA dla elektrowni wiatrowych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC