Dodaj ogłoszenie o pracy


Marcin Długosz dyrektorem Dachser Air&Sea Logistics w Polsce

W maju 2021 roku funkcję dyrektora Air&Sea Logistics w Dachser Polska objął Marcin Długosz, który zastąpił na stanowisku Roberta Pastryka.

Marcin Długosz ma 16-letnie doświadczenie w branży spedycji morskiej i lotniczej, zarówno na stanowiskach kierowniczych, jak i w zespole sprzedaży. Jako Country Manager Air&Sea Logistics w Polsce odpowiada za funkcjonowanie i strategiczny rozwój obszaru biznesowego obejmującego transport lotniczy – połączenia bezpośrednie, czarterowe, usługi ekspresowe i kurierskie, jak również interkontynentalny transport morski w zakresie przesyłek drobnicowych (LCL) oraz pełnokontenerowych (FCL).
- Transport lotniczy i morski odgrywają kluczową rolę w globalnych łańcuchach dostaw. W ostatnim czasie przekonaliśmy się, że jedynym sposobem na utrzymanie ich ciągłości jest elastyczność, która pozwala szybko reagować na nagłe zdarzenia oraz zmiany na rynku. Przed nami wiele wyzwań, ale z tak doświadczonym zespołem ekspertów i globalną siecią transportową, jakimi dysponuje Dachser Air&Sea Logistics na pewno stawimy im czoła - powiedział Marcin Długosz.

Marcin Długosz jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie na kierunku Handel Międzynarodowy. Dotychczasowe doświadczenie zawodowe zdobywał w firmach Plit Kraków, Rohlig Suus Logistics i cargo-partner. W latach 2010-2018 był wykładowcą w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu, gdzie prowadził zajęcia z zakresu transportu i spedycji.
- Marcin to doświadczony menedżer i logistyk. Wnosi do naszej firmy profesjonalizm i wiedzę, które z pewnością stworzą nową wartość dla klientów Dachser Air&Sea Logistics w Polsce. Jestem przekonany, że pod jego kierownictwem, budowana od ponad dekady dywizja logistyki lotniczej i morskiej, umocni swoją pozycję na rynku - powiedział dr inż. Grzegorz Lichocik, prezes Dachser Polska.

Dachser Polska jest częścią międzynarodowej sieci logistycznej Dachser. Od 15 lat obsługuje rodzimych eksporterów i importerów w zakresie transportu ładunków drobnicowych, logistyki kontraktowej, a także specjalistycznych i kompleksowych usług dla sieci sklepów remontowo-budowlanych – DACHSER DIY Logistics i branży chemicznej – DACHSER Chem Logistics. Od 2010 roku firma rozwija też dywizję Air & Sea Logistics. W tym czasie uruchomiła stałe połączenia drobnicowe z Chin do Polski oraz zbudowała zespół wysokiej klasy specjalistów logistyki lotniczej i morskiej zintegrowanej z siecią transportu drogowego. Obecnie spółka dysponuje w Polsce 25 tys. mkw powierzchni przeładunkowej oraz prawie 33 tys. mkw. wysokiej jakości magazynów do obsługi logistyki kontraktowej. W 2020 roku firma wygenerowała obroty na poziomie 547 milionów złotych, obsługując 1,97 miliona przesyłek. Aktualnie w kraju działa dziewięć oddziałów firmy: w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Rzeszowie, Gdańsku, Brwinowie, Sosnowcu, Strykowie i Szczecinie, które obsługują w sumie blisko 100 regularnych połączeń.

(źr. Dachser)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.