Dodaj ogłoszenie o pracy


Sebastian Śliwieński polskim reprezentantem w europejskim jury nagrody IFOY

Międzynarodowe jury ekspertów – pod patronatem Niemieckiej Federacji Inżynierii (VDMA), grupującej 3000 firm i przy współpracy z targami CeMAT – wybierze najlepsze urządzenia techniki magazynowej. Walka toczy się o prestiżową europejską nagrodę i tytuł - International Forklift Truck of the Year 2013 (w skrócie IFOY Award). Środkowoeuropejski rynek logistyczny w jury reprezentuje Sebastian Śliwieński, redaktor naczelny czasopisma „Warehouse Monitor”.

 

Nagroda IFOY jest wyjątkowa chociażby z tego względu, iż jej pomysłodawcą i mecenasem jest jedna z największych i najbardziej  uznanych na świecie organizacji branżowych – Niemiecka Federacja Inżynierii (VDMA), a dokładniej rzecz ujmując: działające w jej ramach stowarzyszenie przedstawicieli branży magazynowej i logistycznej.


– Nagrody IFOY trafią do dostawców najlepszych wózków przemysłowych oraz rozwiązań stosowanych w branży transportu bliskiego. Proces wyboru produktów odbywać się będzie w sposób przejrzysty, z zachowaniem najwyższych standardów, w oparciu o wyspecjalizowaną wiedzę fachową i wyniki testów – deklaruje Sascha Schmel z Niemieckiej Federacji Inżynierii VDMA.


Nagroda IFOY jest też kolejnym etapem współpracy z najbardziej prestiżowymi i znanymi targami w branży magazynowej na świecie – hanowerskim CeMAT-em (Deutsche Messe AG). – Idea jest godna poparcia. Dlatego udostępnimy przestrzeń na prezentację nowego „przemysłowego Oskara” – mówi dr Andreas Gruchow, członek zarządu  Deutsche Messe AG w Hanowerze.
 – Oferta rynkowa dostawców wózków widłowych jest dziś tak różnorodna, iż w gąszczu propozycji bardzo łatwo jest się inwestorom pogubić - mówi Sebastian Śliwieński, redaktor naczelny magazynu „Warehouse Monitor”, reprezentujący Polskę w jury, a de facto i środkowoeuropejską część rynku. - Dziś, gdy każdą złotówkę trzeba obejrzeć dwa razy, wybór musi być optymalny. Prestiżowa nagroda europejska z pewnością pomoże klientom w dokonywaniu dobrych wyborów. W ten sposób powstanie też obiektywna baza informacji o wózkach, która pozwoli porównywać i wybierać najlepsze produkty dostępne również  na polskim rynku. 


Nominowane produkty w ciągu najbliższych miesięcy poddawane będą różnorodnym testom i ocenom, a nagrody dla najlepszych produktów zostaną wręczone w maju 2013 r. Członkowie jury z całej Europy (oprócz reprezentanta Polski będą też jurorzy m.in. z Niemiec, Holandii, Danii, Szwecji, Anglii, Hiszpanii…) będą decydować o nagrodach w czterech kategoriach.  W trakcie testów oceniane będą różnoraki kryteria ważne dla użytkowników końcowych, a zatem: efektywność kosztowa, oszczędność energii, bezpieczeństwo, ergonomia i design. Więcej informacji o nagrodzie IFOY 2013 oraz o polskim rynku logistyki magazynowej na: www.warehouse-monitor.pl

 

O Niemieckiej Federacji Inżynierii (VDMA)
VDMA jest wiodącym i największym europejskim stowarzyszeniem skupiającym przedstawicieli branży przemysłowej. Członkami VDMA są obecnie przedstawiciele 3000 firm. VDMA jest podzielona na 38 branż i 6 regionalnych stowarzyszeń. Branża logistyki magazynowej jest jedną z najliczniej reprezentowanych.

 

O „Warehouse Monitor”
„Warehouse Monitor” to wyspecjalizowane czasopismo branżowe poświęcone tematyce logistyki magazynowej. To także dedykowana rynkowi logistycznemu, platforma medialna, szkoleniowa i badawcza. Pracami zespołu kieruje red. nacz. Sebastian Śliwieński.   

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.