Dodaj ogłoszenie o pracy


Kobieca strona DHL Supply Chain

Różnorodność jest jednym z kluczowych elementów globalnej strategii Grupy Deutsche Post DHL, którą firma chce zrealizować do 2025 r. Na przykład 6-tysięczna załoga DHL Supply Chain w Polsce składa się w połowie z kobiet. Firma stawia na wykorzystywanie potencjału kobiet na rynku pracy oraz wspieranie inicjatyw adresowanych do dzieci i młodzieży, w tym także dziewczynek. Za sprawą wewnętrznych programów, warsztatów, szkoleń, projektów rozwojowych, networkingowych oraz mentoringowych DHL Supply Chain pomaga kobietom budować umiejętności zawodowe i rozwijać kompetencje tak, aby czuły, że mają realny wpływ na swoją przyszłość.

– Połowę naszych pracowników stanowią kobiety. To świetne specjalistki, które spełniają się, awansują i odnoszą sukcesy we wszystkich działach firmy. Zależy nam, żeby i kobiety, i mężczyźni czuli się w DHL Supply Chain dobrze, każdego dnia mieli takie same możliwości realizowania się w pracy i byli ocenieni za to, jakie kompetencje posiadają i jak wykonują swoją pracę, a nie za to jakiej są płci. – mówi Monika Duda, dyrektor zarządzająca DHL Supply Chain w Polsce.

Firma skupia się na zarządzaniu, w którym płeć nie jest ani kryterium wyboru pracownika, ani decyzji związanych z promocjami. W firmie funkcjonuje również inicjatywa ‘Kobiety w DHL’ mająca na celu wspieranie kobiet w firmie, mentoring i budowanie ich pewności siebie. Priorytetem strategii DHL Supply Chain jest również wspieranie kobiet w ciąży, młodych mam i rodziców w ogóle w tym, żeby ciąża, macierzyństwo i wychowanie dzieci w żaden sposób nie kolidowało z pracą zawodową.

– Każda z naszych koleżanek przebywających na urlopie macierzyńskim wie, że czekamy na ich powrót. Dobrze wiemy, że stworzenie takich warunków, żeby kobiety mogły się spełniać rodzinnie i zawodowo bez trudnych wyborów i z jak najmniejszą liczbą kompromisów jest kluczem do stworzenia przyjaznego miejsca pracy - dodaje Monika Duda.

W kręgu działań na rzecz rozwoju kobiet, które prowadzi polski oddział DHL Supply Chain, jest także wspieranie uzdolnionej sportowo młodzieży, w tym dziewczynek i młodziczek. Od zeszłego roku firma jest partnerem siatkarskiej drużyny młodziczek trenujących w jednym z najbardziej zasłużonych warszawskich klubów, MOS Wola Warszawa. Przed dwoma laty firma podjęła się także wspierania piłkarskiej akademii dla dziewczynek. W założonym w 2015 roku klubie Diamonds Academy trenują dziewczynki w wieku od 4 do 15 lat, a sam klub w przeszłości został uznany najlepszą warszawską inicjatywą pozarządową. Na długiej liście sukcesów piłkarek jest świeżo wywalczone Mistrzostwo Polski Dziewcząt U13.

(źr. DHL Supply Chain)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.