Dodaj ogłoszenie o pracy


Emilia Gawryluk - Humanistka w logistyce...

(na fot. Emilia Gawryluk, źr. DSV)Kończąc filologię polską na Uniwersytecie w Białymstoku nie przypuszczała Pani, że trafi do branży o zupełnie odmiennym charakterze od jej życiowej pasji? - Tak, to prawda. Moją największą pasją jest teatr, dlatego też m.in. mam humanistyczne wykształcenie. Dodatkowo  próbowałam swoich sił w aktorstwie. Grałam przez kilka lat w teatrze amatorskim i ta pasja pozostała do dzisiaj, a zawodowo trafiłam do logistyki, która wypełniła moje życie - wyznaje Emilia Gawryluk dyrektor ds. sprzedaży transportu krajowego, dyrektor marketingu w DSV Road Sp. z o.o.

 

 

Jak radzi sobie humanistka w logistyce, branży gdzie panują twarde reguły i która uważana jest za obszar zawodów męskich? - Pracuję głównie z mężczyznami, więc nie dziwi mnie, że branża logistyczna jest uważana za branżę męską. Jednakże nie zamieniłabym jej na inną, jest tutaj tyle działalności, w których kobieta może realizować swoje zawodowe pasje - dodaje Emilia Gawryluk z wykształcenia humanistka, z zawodu logistyk.

 

Od początku w sprzedaży
Pierwsze kroki, na rynku pracy stawiała kilkanaście lat temu. Była wtedy odpowiedzialna za sprzedaż powierzchni reklamowych w katalogu teleadresowym promującym polskie przedsiębiorstwa na rynkach wschodnich. To był też pierwszy prawdziwy kontakt ze sprzedażą, która z racji ciekawości świata i ludzi wyjątkowo przypadła jej do gustu. - Już wtedy wiedziałam, że to jest obszar, w którym będę chciała się rozwijać - mówi. W 2000 r. trafiła do Spedpolu, a w wyniku połączenia spółek do Schenkera do działu sprzedaży, gdzie przed długi czas była jedyną kobietą handlowcem w zespole. To zdecydowało o jej dalszym rozwoju kariery i specjalizacji w obszarze usług logistycznych. Wkrótce logistyka stała się jej życiowym wyzwaniem i drugą pasją.
- Jest to branża, która wymaga dużego zaangażowania w to co się robi i ciągłego rozwoju. To też spora odpowiedzialność za ciągłość biznesu naszych Klientów. To bardzo dynamiczna część biznesu, w którym nie ma miejsca na nudę. - mówi Emilia Gawryluk.

Marketing i sprzedaż w logistyce
To co ją najbardziej fascynuje to sprzedaż i marketing usług logistycznych, w których ciągle rozwija swoje umiejętności i stale poszerza wiedzę. Dodatkowo ukończyła Studia Podyplomowe Public Relations w Wyższej Szkole Komunikowania i Mediów Społecznych w Warszawie, a także  Podyplomowe Studium Zarządzania Logistycznego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Z Schenkera trafiła do spółki PEKAES SA, gdzie początkowo była odpowiedzialna za współpracę z kluczowymi Klientami spółki oraz odpowiadała za prowadzenie przetargów krajowych i zagranicznych dotyczących transportu, usług magazynowych, a następnie nadzorowała proces ich implementacji. Jako dyrektor marketingu w PEKAES SA odpowiedzialna była m.in. za obszar analiz produktowych i cenowych oraz konkurencyjność oferty i pozycjonowanie poszczególnych produktów firmy. W 2010 r. przeszła do DSV Road Sp. z o.o., gdzie obecnie pracuje na stanowisku dyrektora ds. sprzedaży transportu krajowego. Odpowiada za  portfel kluczowych klientów spółki oraz realizację zaawansowanych projektów logistycznych w tym tych "szytych na miarę". Odpowiada także za wdrożenie międzynarodowego projektu Akademia Sprzedaży w Polsce.
Od kwietnia br. obejmuje równolegle stanowisko dyrektora marketingu w DSV. Podoba jej się to, że ta praca daje unikalną możliwość współpracy z różnorodnymi klientami i produktami w tym także zagranicznymi. Jednakże, umiejętność poruszania się w tylu obszarach wymaga ogromnego osobistego zaangażowania. Zapytana czy jest pracoholikiem, mówi– Bardzo lubię to co robię i od jakiegoś czasu potrafię złapać równowagę pomiędzy pracą a życiem osobistym. Na wyjście do teatru i opery zawsze znajdę czas - mówi uśmiechając się p. Emilia. A rzeczywistość także w sferze kultury bardzo się zmieniła przez ostatnie lata – niektóre teatry, w tym dwa które darzę szczególną sympatią pracują przez całe wakacje – dodaje.
Nawet na pierwszy rzut oka nieco zaskakujące połączenie teatru i logistyki, nie wykluczają się wzajemnie - sztuka wymaga skupienia, a organizacja logistyki innego rodzaju atencji. Ale nie tylko teatr i praca wypełniają jej życie.
Oprócz pracy w DSV zaangażowana jest w działalność Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki, gdzie od marca br. pełni funkcję członka zarządu. W PSML, poza statutowymi celami stowarzyszenia, planuje zająć się promowaniem działalności kobiet w logistyce, bo jak mówi: kobiet w logistyce jest wciąż mało, a mają one doskonałe predyspozycje do pracy w tej branży. W tej chwili kobiety w Stowarzyszeniu stanowią ok. ¼ członków – to już znacząca grupa. Poza tym Panie zgłaszają mnóstwo wspaniałych pomysłów i nadchodzi chyba dobry moment aby zacząć je realizować.

(opr. Beata Trochymiak)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.