Dodaj ogłoszenie o pracy


Stop wyrzucaniu żywności - CEVA rozwija współpracę z Too Good To Go

CEVA Logistics rozwija współpracę z Too Good To Go, firmą, której misją jest inspirowanie i zachęcanie do walki z marnotrawieniem żywności na świecie. W ciągu zaledwie 4 miesięcy CEVA zrealizowała dostawę 100 tys. paczek Too Good To Go Parcels w Wielkiej Brytanii. To pokazuje jak można zapewnić markom FMCG zrównoważone podejście w zarządzaniu nadwyżkami żywności i ograniczaniu jej marnotrawstwa.

Na świecie marnuje się rocznie ponad miliard ton żywności, co odpowiada za 8–10% globalnych emisji gazów cieplarnianych (Food Waste Index Report (2024). W Polsce, jak podała Federacja Polskich Banków Żywności w raporcie „Nie Marnuj Jedzenia 2024”, każdego roku marnowanych jest 3 mln ton żywności, do wyrzucania jedzenia przyznała się blisko połowa badanych, głównie było to pieczywo, wędliny, warzywa i owoce. To ogromny problem, którego rozwiązanie wiąże się nie tylko ze wzrostem świadomości ekologicznej konsumentów, ale przede wszystkim dążeniem do zmniejszenia ilości marnowanej żywności. W ten kierunek wpisuje się, zyskujący coraz większe znaczenie i grono zwolenników także w Polsce, trend „zero waste” – „zero odpadów”. Zmiana podejścia skłania zarówno konsumentów jak i firmy do poszukiwania nowych sposobów na ograniczenie skali i strat wynikających z wyrzucania wciąż nadającego się do spożycia jedzenia.

W odpowiedzi powstał, działający w 19 krajach na świecie, największy na świecie marketplace dla nadwyżek żywności - Too Good To Go, ze społecznością 100 mln zarejestrowanych w aplikacji użytkowników i 170 tys. aktywnych partnerów. Dotychczas na całym świecie uratowano przed zmarnowaniem ponad 3,2 mln paczek z żywnością, co pozwoliło zapobiec emisji 51,9 mln kg CO₂ i zaoszczędzić 15 mld litrów wody. Dzięki rozwiązaniu Too Good To Go Parcels firmy mogą ograniczać marnowanie żywności wynikające z nadwyżek magazynowych, zmian opakowań czy drobnych wad wizualnych. Usługa nie tylko minimalizuje straty, ale także umożliwia firmom odzyskanie części zysków z produktów, które pozostałyby niesprzedane lub zutylizowane.

Logistyka w dostawach Too Good To Go Parcels
W Wielkiej Brytanii społeczność Too Good To Go tworzy ponad 17 mln użytkowników aplikacji, a w akcję zapobiegania marnowaniu żywności zaangażowali się już liczni producenci i dystrybutorzy, w tym Tony’s Chocolonely i Heinz. Swoje nadwyżki żywności przekazują oni do zarządzanego przez CEVA Logistics centrum dystrybucji w Midlands. Tu zadaniem operatora jest ich pakowanie a następnie dystrybucja do konsumentów, po obniżonej cenie, za pośrednictwem aplikacji Too Good To Go.
Rzecznik prasowy Heinz mówi: „Cieszymy się z dużego sukcesu partnerstwa pomiędzy Too Good To Go i CEVA Logistics, która osiągnęło imponujący poziom 100 000 zrealizowanych paczek. Ta współpraca podkreśla znaczenie zrównoważonych rozwiązań w zarządzaniu nadwyżkami żywności i ograniczaniu jej marnowania”. W każdej paczce można znaleźć szeroki wybór produktów Heinz, w tym fasolkę w sosie pomidorowym, zupy, sosy do makaronu i ketchup, i inne podstawowe artykuły spożywcze. To nie tylko pozwala firmie na zagospodarowanie nadwyżek, ale zapewnia też konsumentom dostęp do wartościowych i dobrze znanych produktów. „Cieszymy się, że możemy być częścią tak pozytywnego przedsięwzięcia, które przynosi korzyści wszystkim zaangażowanym stronom”.

Steve Barry, Senior General Manager w CEVA Logistics, podkreśla: „Zrealizowanie dostawy 100 000 paczek w całej Wielkiej Brytanii przy współpracy z Too Good To Go pokazuje, jak duży wpływ może mieć wspólne działanie na rzecz ograniczania marnowania żywności i wdrażania zrównoważonych zmian – nie tylko na poziomie lokalnym, ale także globalnym”.

= Jesteśmy naprawdę dumni, że wspólnie z naszymi partnerami z CEVA Logistics osiągnęliśmy ten kamień milowy. Globalnie wciąż marnuje się 40% wyprodukowanej żywności, dlatego świadomość, że możemy skutecznie dostarczać technologiczne rozwiązania wspierające producentów w zarządzaniu nadwyżkami żywności i ich wygodnej redystrybucji do konsumentów, jest obiecującym krokiem we właściwym kierunku – powiedział Sid Baveja, VP Operations for Central Europe, Too Good To Go.

CEVA Logistics nie tylko optymalizuje proces dystrybucji, ale wspiera także rozwój usługi Too Good To Go Parcels na rynkach europejskich.

Too Good To Go to certyfikowana firma B Corp, która pomaga dystrybutorom w odzyskiwaniu wartości z nadwyżek żywności i ograniczaniu jej marnotrawstwa. Too Good To Go prowadzi największy na świecie rynek nadwyżek żywności - marketplace, z 100 mln zarejestrowanych użytkowników i 170 tys. aktywnych partnerów w 19 krajach w Europie, Australii i Ameryce.

(źr. CEVA Logistics)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.