Dodaj ogłoszenie o pracy


OT Port Świnoujście uruchamia linię kontenerową

OT Port Świnoujście (OTPŚ) rozpoczął współpracę z firmą Eimskip z Islandii w zakresie obsługi kontenerów. Statki armatora będą przeładowywane na nabrzeżu Hutników w terminalu OTL.

– Rozpoczęcie współpracy z Eimskip oznacza dla nas rozwój w obszarze obsługi kontenerów, który wpisuje się w strategią rozwoju transportu intermodalnego w terminalach Grupy OTL. W ostatnich dwóch latach przygotowaliśmy wspólnie z Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. infrastrukturę do obsługi transportu intermodalnego, m.in. poprzez przygotowanie na ten cel placów do składowania. Ubiegamy się także o dofinansowanie z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na zakup dodatkowego sprzętu i urządzeń do obsługi tego typu transportu. Docelowo zakładamy, że do 2030 roku będziemy posiadać zdolności składowe do 4000 TEU. W rozwój transportu intermodalnego w Świnoujściu wpisuje się także planowana budowa Głębokowodnego Terminala Kontenerowego, dla którego nasz terminal mógłby być naturalnym zapleczem do obsługi ładunków kontenerowych i szeroko pojętego intermodalu oraz usług CFS i depot. – mówi Karol Bowżyk, członek zarządu OT Logistics.

Kontenery będą obsługiwane z wykorzystaniem nabrzeżowych urządzeń przeładunkowych w tym suwnicy STS. Statki w ramach realizowanego przez Eimskip połączenia będą zawijać do terminala Grupy OTL co dwa tygodnie.
Eimskip jest wiodącą firmą transportową na północnym Atlantyku, świadczącą usługi transportu kontenerowego i chłodniczego z połączeniami na rynki międzynarodowe i specjalizującą się w usługach spedycyjnych na całym świecie, ze szczególnym uwzględnieniem towarów mrożonych i chłodzonych. Firma została założona w Islandii w 1914 roku i obecnie posiada 58 biur w 20 krajach, oferując usługi logistyczne i transportowe na całym świecie, z połączeniami między Kanadą, USA i Europą.

(źr. OTL)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.