Dodaj ogłoszenie o pracy


DSV ogłosił przejęcie Schenkera!

Stało się to, o czym dawno rynek logistyczny dyskutował - DSV ogłosił swoją największą, jak dotąd, transakcję przejęcia Schenker od Deutsche Bahn. Przejęcie ma wzmocnić globalną sieć, doświadczenie i konkurencyjność DSV, przynosząc korzyści pracownikom, klientom i inwestorom. Wartość przejęcia wynosi 14,3 mld USD.
DSV podpisało umowę przejęcia Schenker od Deutsche Bahn w transakcji o wartości 14,3 mld EUR według wartości przedsiębiorstwa (około 107 mld DKK). Zasięg połączonych organizacji wzmocni ich konkurencyjność i zapewni dostęp do nowych rynków w bardzo dynamicznej i konkurencyjnej branży. Łącznie DSV i Schenker będą miały oczekiwany przychód pro forma w wysokości około 39,3 mld EUR (na podstawie danych z 2023 r.) oraz łączną siłę roboczą wynoszącą około 147 000 pracowników w ponad 90 krajach.

Oprócz większego zasięgu i lepszych możliwości obsługi klientów, przejęcie wzmacnia platformę DSV do wzrostu i rozwoju bardziej zrównoważonego i cyfrowego transportu i logistyki. Dzięki temu przejęciu Niemcy staną się kluczowym rynkiem dla DSV, co będzie miało znaczący wpływ na przyszłą organizację. Różne funkcje centralne pozostaną w Niemczech, w tym w lokalizacji Schenker w Essen. DSV spodziewa się wzrostu w Niemczech i planuje inwestycje o wartości 1 mld EUR w Niemczech w ciągu najbliższych 3-5 lat. Inwestycje przyczynią się do długoterminowego wzrostu i tworzenia a także promowania nowoczesnych i atrakcyjnych miejsc pracy. Przewiduje się, że za pięć lat połączona organizacja będzie zatrudniać w Niemczech więcej pracowników niż obecnie Schenker i DSV.

- To transformacyjne wydarzenie w historii DSV. Jesteśmy bardzo podekscytowani połączeniem sił z Schenkerem. Dzięki przejęciu łączymy dwie silne firmy, tworząc wiodącą na świecie potęgę transportową i logistyczną, która przyniesie korzyści naszym pracownikom, klientom i akcjonariuszom – skomentował Jens H. Lund, CEO Grupy DSV. - Dodając kompetencje i wiedzę Schenkera do naszej istniejącej sieci, zwiększamy naszą konkurencyjność we wszystkich trzech dywizjach: Air & Sea, Road i Solutions. Oprócz wzmocnienia naszej platformy handlowej w całym DSV, przejęcie zapewni naszym klientom jeszcze wyższy poziom usług, innowacyjne i płynne rozwiązania oraz elastyczność ich łańcuchów dostaw.

- DB Schenker jest jednym z najpotężniejszych i najbardziej innowacyjnych zespołów w transporcie i logistyce z ponad 150-letnim doświadczeniem. Ostatnie lata były najbardziej udane w historii naszej firmy i udowodniliśmy, że DB Schenker jest gotowy na przyszłość. Jesteśmy podekscytowani przyszłymi perspektywami połączonego biznesu. Wspólnie z DSV naszym celem jest przekształcenie branży i zbudowanie prawdziwie globalnego lidera rynku o wspólnych europejskich korzeniach dla dobra naszych pracowników i klientów - powiedział Jochen Thewes, CEO Schenker.
Obie firmy mocno do siebie pasują dzięki wielu podobieństwom w modelach biznesowych i usługach, wspólnym wartościom i wysokim standardom operacyjnym, tworząc szeroką ofertę usług dla klientów z różnych branż oraz ekscytujące ścieżki kariery dla pracowników.

DSV jest zaangażowane w płynne przejście, które priorytetowo traktuje ciągłość doskonałości usług dla wszystkich klientów Schenker oraz staranne uwzględnienie pracowników i interesariuszy. DSV uznaje znaczenie płynnego połączenia operacji i jest zaangażowane w utrzymanie wysokich standardów, z których znane są obie firmy. Planowanie integracji będzie wspólnym wysiłkiem DSV i Schenker, a konkretne plany zostaną opracowane między podpisaniem a zamknięciem transakcji.

W ramach umowy DSV wydało zobowiązania socjalne dla pracowników Schenker w Niemczech, które obowiązują do dwóch lat po zamknięciu transakcji. Układy zbiorowe i indywidualne warunki zatrudnienia dla niemieckich pracowników w dniu zamknięcia zostaną zasadniczo utrzymane w okresie dwóch lat. DSV będzie stosować niemieckie zasady współdecydowania.
Ostateczna transakcja jest uzależniona od zatwierdzenia przez Radę Nadzorczą Deutsche Bahn oraz niemieckie Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu, które spodziewane jest w najbliższych tygodniach. Ponadto przejęcie jest uzależnione od uzyskania zwyczajowych zezwoleń regulacyjnych, które mają zostać zapewnione w 2. kwartale 2025 r. DSV spodziewa się sfinansować transakcję poprzez połączenie finansowania kapitałowego w wysokości około 4-5 mld EUR i finansowania dłużnego.
Do czasu zamknięcia transakcji DSV i Schenker pozostaną dwiema odrębnymi firmami prowadzącymi działalność na dotychczasowych zasadach.

(źr. DSV)

 

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.