Dodaj ogłoszenie o pracy


XPO Logistics poszerza flotę o 165 elektrycznych pojazdów Renault Trucks

XPO Logistics złożyło nowe znaczące zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych Renault Trucks, co stanowi największą inwestycję w tego typu pojazdy we Francji. Nowe elektryczne ciężarówki mają zastąpić flotę XPO z silnikami wysokoprężnymi na krótkich trasach.

Do 2030 r. firma planuje realizować około 25% swoich dostaw we Francji przy użyciu pojazdów elektrycznych, zmniejszając w ten sposób emisję CO2 o ponad 26 tys. ton. Wraz ze swoim partnerem Renault Trucks, XPO przekształca swoją flotę w oczekiwaniu na przyszłe przepisy, które regulują dostawy na obszarach miejskich, jednocześnie pomagając klientom w realizacji ich własnych celów w zakresie dekarbonizacji.

W sumie XPO dąży do zmniejszenia swojej emisji gazów cieplarnianych we Francji o 25% do 2025 r., w porównaniu z rokiem 2019. Te pojazdy elektryczne nie emitują lokalnie CO2 oraz znacznie redukują hałas i zanieczyszczenie lotne, dzięki czemu dobrze nadają się do dostaw w zatłoczonych obszarach miejskich. Emitują również mniej drobnych cząstek i drgań, co zmniejsza zmęczenie kierowcy podczas jazdy. Każda ciężarówka jest wyposażona w kamerę 360°, która ogranicza martwe pole widzenia, zapewniając tym samym optymalne bezpieczeństwo.

- To nasze drugie duże zamówienie na elektryczne ciężarówki po tym ogłoszonym w styczniu 2023 r., co pokazuje, jak bardzo XPO jest zaangażowane w zmniejszanie śladu węglowego swojej działalności. Nasza strategia transformacji wieloenergetycznej opiera się na szeregu rozwiązań i inicjatyw, które się uzupełniają, szczególnie w zakresie paliw. Od czasu, gdy po raz pierwszy wypróbowaliśmy pojazdy elektryczne w 2021 roku jesteśmy pod wrażeniem tej technologii, która została również bardzo doceniona przez kierowców. Ponadto, opracowujemy innowacyjne rozwiązania, takie jak multimodalny transport kolejowy i rzeczny, a niedawno uruchomiliśmy projekt oparty na wodorze. Sądzimy, że takie podejście sprawia, iż XPO jest atrakcyjnym partnerem, pomagając również naszym klientom w ich drodze do dekarbonizacji. Dzięki temu nasi pracownicy mogą czuć się dumni z przynależności do firmy, która odgrywa zasadniczą rolę w transformacji naszego sektora – powiedział Bruno Kloeckner, dyrektor zarządzający XPO Logistics, Francja.

To bezprecedensowe zamówienie jest jedną z najnowszych inwestycji dokonanych przez XPO. XPO posiada jedną z najnowocześniejszych i najbezpieczniejszych flot transportowych w Europie.

Z kolei Renault Trucks dysponuje najszerszą gamą pojazdów elektrycznych na rynku, od 650-kilogramowych rowerów do przewozu towarów po 44-tonowe ciągniki elektryczne. Producent dąży do osiągnięcia celu, jakim jest generowanie 50% sprzedaży przy wykorzystaniu pojazdów akumulatorowo-elektrycznych do 2030 roku.

(źr. Renault Trucks)

 

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.