Dodaj ogłoszenie o pracy


CEVA Logistics zaufanym partnerem logistycznym MON

CEVA Logistics podsumowuje współpracę z Ministerstwem Obrony Narodowej w Polsce. Decydujące znaczenie ma międzynarodowe doświadczenie zespołu CEVA we wdrażaniu projektów dla przemysłu obronnego i branż o strategicznym znaczeniu. Operator rozpoczął współpracę z polskim Ministerstwem Obrony Narodowej w zakresie obsługi logistycznej i kompleksowych rozwiązań transportowych w 2021 roku. Umowa realizowana jest w ramach specjalnie powołanego do tego celu konsorcjum. Wraz z CEVA w jego skład wchodzi także firma Alioth Logistics Sp. z o.o., której zadaniem jest wsparcie procesów transportowych.

Liderem konsorcjum i głównym wykonawcą kontraktu z MON jest CEVA Logistics. Operator odpowiada za organizację transportów lotniczych między Polską a USA oraz obsługę celną w eksporcie i imporcie. Wsparcie CEVA obejmuje także magazynowanie, przygotowanie i kompletowanie ładunków oraz transporty drogowe ostatniej mili. Już w trakcie realizacji, zakres współpracy rozszerzono o usługi frachtu oceanicznego i logistyki projektowej.

O wyborze CEVA jako lidera konsorcjum zadecydowało bardzo duże doświadczenie i know- how polskich i globalnych zespołów w planowaniu, organizacji międzynarodowych dostaw lotniczych i oceanicznych dla przemysłu obronnego. Wszystkie dostawy dla Ministerstwa Obrony Narodowej realizowane są zgodnie z restrykcyjnymi wymogami i przepisami regulującymi eksport i import ładunków związanych z obronnością, które obowiązują w Polsce i innych krajach. Do ich obsługi zostały powołane dedykowane zespoły doświadczonych ekspertów CEVA, którzy posiadają odpowiednie certyfikaty i upoważnienia.

Tym, co ma kluczowe znaczenie w realizacji dostaw dla MON, jest rozbudowana globalna sieć logistyczna oddziałów CEVA na całym świecie. Ich specjalizacją jest przygotowywanie dedykowanych rozwiązań logistycznych i kompleksowa organizacja międzynarodowych dostaw lotniczych (m.in. czartery, przesyłki Time Critical) oraz oceanicznych (FCL, LCL, 600 tras łączących 10 tys. pair-ports), a także obsługa celna w imporcie i eksporcie (dedykowane zespoły Customs Gateway).

(źr. CEVA Logistics)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.