Dodaj ogłoszenie o pracy


Wielki skandal na rynku przewozów lotniczych zachwieje łańcuchami dostaw?

Jak podaje Fortune.com nasila się skandal na rynku linii lotniczych, które zakupiły i użyły fałszywych części zamiennych do swoich samolotów. Może być to setki statków powietrznych, w tym najbardziej dotknięte tym problemem zostały linie lotnicze American Airlines i Southwest.

Według źródeł potwierdzonych przez Fortune, do tej pory potwierdzono około 100 samolotów na całym świecie, które zamontowały fałszywe części zamienne, co może grozić katastrofalnymi skutkami i to dosłownie.

Za całą sprawą, jak napisał Fortune, stoi fałszywa firma z UK, działająca pod nazwą AOG Technics (z siedzibą w Londynie), która sprzedawała i dystrybuowała fałszywe części lotnicze na cały świat, fałszując też całą dokumentację. Trafiały one do samolotów należących do największych linii lotniczych na świecie. Skandal i pierwsze informacje o tym, wyszły na początku września, kiedy to linia lotnicza Southwest ujawniła informacje o fałszerstwie w częściach od AOG Technics.

Jak podkreśla Fortune, skandal z częściami jest największym wydarzeniem po czasach pandemii, który wpływa na destabilizację rynku lotniczego. Niestety, chociaż mogło to dotknąć tylko tych 100 ujawnionych maszyn, czyli małej części światowej floty (około 25 500 samolotów komercyjnych), to i tak wpłynie na opóźnienia globalne i problemy niektórych linii lotniczych, które już są mocno odczuwalne. Wpływają na zachwianie rynku tak przewozów aircargo jak i pasażerskich.

Różne instytucje, zrzeszenia i organa policyjne na świecie, próbują wyśledzić łańcuch obrotu fałszywymi częściami, ponieważ skandal AOG Technics rozprzestrzenił się od Stanów Zjednoczonych aż po Australię.

Szczegóły afery opisane są szerzej i ze szczegółami w artykule na stronie Fortune.com oraz Yahoo.com.

 

(opr. red. Pracujwlogistyce.pl)

 

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.