Dodaj ogłoszenie o pracy


IVECO zaprezentowało w Polsce swój elektryczny ciągnik siodłowy

Po raz pierwszy w Polsce, na Kongresie Nowej Mobilności w Łodzi, IVECO zaprezentowało elektryczny ciągnik siodłowy IVECO HD BEV.

Samochody ciężarowe IVECO zasilane z akumulatorów (HD BEV) i ogniw paliwowych (HD FCEV) są wyposażone w elektryczny układ napędowy, którego współprojektantem i producentem jest FPT Industrial, siostrzana marka IVECO w ramach Iveco Group, specjalizująca się w zespołach napędowych, akumulatory firmy Proterra oraz technologię ogniw paliwowych i kluczowe podzespoły Bosch. Pojazdy zostały zaprojektowane od podstaw jako elektryczne, z wykorzystaniem ciężarowej platformy IVECO S Way, której modułową konstrukcję zaadaptowano specjalnie na potrzeby zasilania z ogniw paliwowych lub akumulatorów.
IVECO HD BEV ma zasięg do 500 km. Łączna pojemność 9 akumulatorów wynosi 738 kW i można je ładować z mocą do 350 kW. Takie źródło energii pozwala na realizowanie przewozów między centrami logistycznymi, w szerokim zakresie zastosowań regionalnych. Na dłuższych trasach zapas energii można uzupełnić na przykład podczas obowiązkowych postojów dla kierowców.
Pierwszym modelem, który na rynek europejski trafi w ostatnim kwartale 2023 r., będzie ciągnik siodłowy w konfiguracji 4x2.
Pojazdy IVECO HB BEV są produkowane w należących do Iveco Group wielomarkowych zakładach w Ulm w Niemczech. Będą sprzedawane i serwisowane w rozległej sieci dealerskiej IVECO, liczącej 254 punkty w całej Europie.

IVECO HD BEV, dane techniczne:
• Zasięg do 500 km*
• Czas ładowania (do 80%) 90 min przy 350 W
• Dopuszczalna masa całkowita zestawu do 44 t
• e-Axle — moc ciągła 480 kW / 645 KM
• Łączna pojemność akumulatorów (9 szt.) 738 kWh

Przy okazji uroczystego odsłonięcia premierowego pojazdu, IVECO Poland podpisało listy intencyjne na zakup ciągników siodłowych IVECO HD BEV z następującymi firmami: Don Trucking, Elmex Group, Padel Transport, SOL-TRANS Sebastian Wróbel i Targor – Truck.

IVECO Poland jest Patronem Merytorycznym tegorocznej edycji Kongresu Nowej Mobilności.

(źr. IVECO Poland)

 

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.