Dodaj ogłoszenie o pracy


Finał IV Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej

16 marca 2012r. odbył się finał IV Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej, podczas którego młodzi logistycy zmierzyli się z zadaniami problemowymi. M.in. musieli odpowiedzieć na pytania: jak ustalić normy zapasu dla poszczególnego asortymentu? gdzie mogą pojawić się słabe punkty podczas współpracy dostawcy z odbiorcą? W trzecim, ostatnim etapie Olimpiady wzięło udział pięćdziesięciu uczestników, którzy pokonali wcześniej ponad 5,5 tysiąca rywali z całej Polski.


Choć zwycięzca będzie tylko jeden, to wszyscy finaliści olimpiady mogą o sobie powiedzieć – Wygrani. Samo zakwalifikowanie się do trzeciego etapu olimpiady daje powody do satysfakcji, przy tak dużej liczbie uczestników. Najlepsza „50” młodych logistyków punktualnie o godz. 11:00, 16 marca rozpoczęła najważniejszy, a zarazem rozstrzygający etap olimpiady. Stawka była naprawdę duża, toteż stopień trudności w ostatnim etapie największy. Końcowa rozgrywka to zadania problemowe z zakresu opakowań logistycznych oraz zadania z transportu oparte o Euro 2012. Nie zabrakło pytań z zakresu zapasów. W czasie 150 minut olimpijczycy rozwiązywali cztery zadania. Cześć pierwsza podzielona była dodatkowo na trzy elementy. Tutaj uczniowie uzupełniali informacje na temat infrastruktury transportu drogowego oraz kolejowego. W drugim zadaniu finaliści mieli ustalić właściwy poziom zapasów i określić czy system dostaw działa dobrze. W tym punkcie najlepsi  podjęli się także próby nazwania koncepcji logistycznej, jaką zastosowało przedsiębiorstwo. Arkusz z pytaniami finałowymi uzupełniały dwie pozostałe części, w których uczniowie rozwiązywali testy składające się z 5 pytań, z tematyki opakowań w systemach logistycznych.

Kto zdobędzie najwięcej punktów? O tym dowiemy się 20 kwietnia w Auli Wyższej Szkoły Logistyki.

- To już mój drugi start w olimpiadzie. Nie ukrywam, że jestem z siebie już teraz dumna, gdyż w tym roku udało mi się zakwalifikować do finału. W roku poprzednim moja kariera zakończyła się w drugim etapie. Same zagadnienia oceniam jako dosyć trudne. Nastawiłam się na zadania rachunkowe, a nie było ich dużo – mówiła Małgorzata Pliszke z Zespołu Szkół nr 3 z Łodzi. To zdanie podziela również Damian Ratajczak z Zespołu Szkół Zawodowych z Gostynia – Zadania problemowe nie należały do najłatwiejszych, chociaż to mnie akurat nie dziwi. W końcu to finał olimpiady! – podsumował po wyjściu z Auli Wyższej Szkoły Logistyki.

Emocje udzieliły się również nauczycielom trzymającym kciuki za swoich uczniów.
– Bardzo się cieszę, że tu jestem. To debiut uczniów z naszej szkoły jeśli chodzi o walkę w finale. W tym roku udało się przejść do III etapu dwóm uczniom. Sukces jest o tyle większy, że jeden z nich jest dopiero w drugiej klasie technikum. Muszę powiedzieć, że stopień trudności olimpiady z roku na rok wzrasta. Uczniowie nie spodziewali się tak  kłopotliwych pytań, szczególnie dotyczących kondycji infrastruktury transportu drogowego. Jestem jednak dobrej myśli – mówiła Katarzyna Krawczyk z Zespołu Szkół nr 2 z Mrągowa.

- Co roku odczuwamy ogromne podekscytowanie goszcząc najlepszych młodych polskich logistyków, to już przecież czwarty finał organizowanej przez WSL olimpiady. Z satysfakcją szukamy wśród nich tych, którzy już niebawem będą szefami logistyki w największych firmach z tej branży w Polsce i Europie. Po drodze do tego sukcesu często wybierają studia w naszej Uczelni, co także bardzo nas cieszy. Olimpijczykom pozostał miesiąc niepewności i już niebawem dowiedzą się, kto zostanie tegorocznym czempionem logistyki, sami jesteśmy niezmiernie ciekawi – powiedział Wojciech Zalewski, rzecznik prasowy WSL. Olimpiada skierowana jest do uczniów szkół średnich i policealnych uczących się zawodów: technik spedytor i technik logistyk. Zakres tematyczny olimpiady obejmuje całość materiału, jaki uczeń profilowanego liceum powinien przyswoić podczas kilku lat nauki. Przedsięwzięcie jest częścią programu „WSL dla szkół średnich”, w ramach którego poznańska uczelnia współpracuje z większością techników logistycznych i techników spedycyjnych w Polsce.

Olimpiada odbywa się w trzech etapach:
21 października 2011r. – I etap – test jednokrotnego wyboru, zawody rozgrywane w szkołach
9 grudnia 2011r. – II etap – test wielokrotnego wyboru, zawody organizowane w okręgach
16 marca 2011r. – III etap – FINAŁ – zadania problemowe, zawody organizowane w siedzibie organizatora – Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu.

Na laureatów i finalistów olimpiady czekają nie tylko częściowe zwolnienia z egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe, ale także bezpłatne studia w WSL oraz wiele rzeczowych nagród.
Partnerami merytorycznymi olimpiady są: Instytut Logistyki i Magazynowania oraz Polskie Towarzystwo Logistyczne. Patronat nad IV edycją przedsięwzięcia, której w tym roku temat przewodni to „Opakowania w systemach logistycznych” objęła Polska Izba Opakowań.

Przedsięwzięcie sponsorują firmy: Agrobex, Volkswagen Poznań, DPD, Panopa, Dachser, TimoCom (Sponsoring Złoty), Still, JAS-FBG, Jeronimo Martins (Sponsoring Srebrny). Patronat medialny objęły: „Głos Wielkopolski”, „TSL Biznes”, „Warehouse Monitor”, „Polska Gazeta Transportowa”, Czasopismo „Logistyka”, „Top Logistyk”, „Logistyka a Jakość”, „Transport i Spedycja”, „Nowoczesny Magazyn”, „Gazeta Szkolna”, pracujwlogistyce.pl, forumtransportu.pl, etransport.pl, uczelnie.net, edukacja.net, studenci.net, spedycje.pl, dlastudenta.pl, studentnews.pl, dobralogistyka.pl, logistyka.net.pl oraz Radio Planeta.fm.

(źr. WSL)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.