Dodaj ogłoszenie o pracy


Maersk wykorzystuje SAP Business Technology Platform

Maersk, z siedzibą główną w Danii, zarządza ponad 700 statkami i obsługuje około 343 portów w ponad 100 krajach na całym świecie. Firma zajmuje się szerokim zakresem obszarów biznesowych, w tym żeglugą kontenerową, terminalami portowymi i logistyką. Maersk strategicznie odchodzi od bycia firmą żeglugową i staje się dostawcą rozwiązań w obszarze łańcucha dostaw. Dzięki technologii SAP i automatyzacji procesów, firma zwiększyła wydajność operacji biznesowych i zoptymalizowała procesy.

– Maersk jest na dobrej drodze, aby kompleksowo obsługiwać łańcuchy dostaw, a to wymaga od nas wejścia w inne obszary sektora transportowego, w tym fracht lotniczy i transport lądowy, a także magazynowanie i dystrybucję. Ponieważ mniej niż 10% pieniędzy wydawanych na łańcuch dostaw i logistykę trafia do transportu oceanicznego, Maersk musi poszerzyć obszar działania, aby móc nadal się rozwijać – mówi Tapan Dash, dyrektor ds. inżynierii w Maersk Technology.

Maersk opracował multi-platformowy model transformacji cyfrowej, który pomoże firmie przyspieszyć migrację do chmury. Każda platforma integruje różne funkcje biznesowe, aplikacje, dane i analizy. Firma korzysta obecnie z 10-15 kompleksowych platform do obsługi takich procesów, jak finanse, zarządzanie zamówieniami na transport morski, zarządzanie łańcuchem dostaw itp. Stale dodawane są nowe platformy – najnowsza obejmuje różne zagadnienia dotyczące zrównoważonego rozwoju.

SAP Business Technology Platform odgrywa kluczową rolę
Platforma SAP Business Technology Platform (SAP BTP) łączy gromadzenie danych, analitykę, sztuczną inteligencję, rozwój aplikacji, automatyzację i integrację w jednym środowisku. Skoncentrowanie wielu możliwości w jednym narzędziu odgrywa kluczową rolę w przyspieszeniu kompleksowej strategii cyfryzacji.
Firma wykorzystała SAP BTP do opracowania i wdrożenia rozwiązań w wielu różnych obszarach, m. in. automatyzacji i optymalizacji procesu zarządzania kredytami udzielanymi klientom. Rozwiązanie obejmuje pochodzącą od zewnętrznego podmiotu ocenę kredytową, która jest zintegrowana poprzez SAP Cloud Platform Integration. Korzystając z interfejsu użytkownika SAP Fiori, Maersk stworzył różne role, takie jak przedstawiciel handlowy, analityk kredytowy i zatwierdzający. Cały system również ujednolicono i ustandaryzowano.

Za pomocą technologii SAP, firma zarządza informacjami o stanie zobowiązań kontrahentów. Maersk wykorzystał warstwę automatyzacji SAP BTP i inteligentną zrobotyzowaną automatyzację procesów (SAP iRPA) do wykonywania zautomatyzowanych działań: skanowanie wiadomości e-mail i wyodrębnianie załączników, przekształcanie nieustrukturyzowanych danych w dane ustrukturyzowane i budowanie logiki walidacji w regułach na platformie SAP BTP. W ten sposób ograniczyła ręczne procesy w centrach usług wspólnych firmy.

Maersk współpracuje również z klientami cargo, tj. płacącymi przed wydaniem ładunku. Dzięki wbudowanej sztucznej inteligencji i automatyzacji procesów w SAP BTP, płatność jest dopasowywana do faktury, konosamentu (morskiego listu przewozowego) i zdarzeń z cyklu podróży kontenera. System automatycznie autoryzuje wydanie ładunku, jeżeli cały proces przebiegł poprawnie.

Armator przeniósł również do chmury procesy finansowe i planistyczne. Dzięki SAP Analytics Cloud firma korzysta z zaawansowanych opcji kompleksowego planowania i analizy finansowej, w tym budżetowania i prognozowania. Samoobsługowe opcje planowania i analizy w ponad 100 krajach przyspieszyły procesy decyzyjne i ułatwiły kontrolę wydajności w różnych regionach.

(źr. Maersk)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.