Dodaj ogłoszenie o pracy


DB Schenker otworzył kolejny zielony terminal – w Toruniu

DB Schenker uruchomił w Posce 18. placówkę. Nowa inwestycja, warta ponad 50 mln zł, zlokalizowana jest w Toruniu, w strefie inwestycyjno-logistycznej Toruń Wschód.

Charakterystyczne dla nowego terminala jest to, że już w drugiej połowie 2023 r. będzie wykorzystywał wyłącznie zieloną energię pochodzącą w 100% z farm wiatrowych i fotowoltaicznych. To już piętnasty terminal DB Schenker napędzany zieloną energią. Obiekt ubiega się o certyfikację BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method), która określa najwyższe standardy w zakresie ekologii i komfortu użytkowania.
- Cieszę się, że Toruń wzmacnia naszą sieć dystrybucyjną, stając się jednocześnie kolejną poważną inwestycją w ciągu ostatnich czterech lat w tym obszarze. We wszystkich przedsięwzięciach stawiamy sobie trzy istotne cele: aby budowane obiekty były przyjazne i bezpieczne dla pracowników, aby były maksymalnie wydajne pod kątem operacyjnym i służyły biznesowi oraz, co ważne, aby spełniały najwyższe środowiskowe standardy. To jest powód do dumy, ale też nasz wkład w realizację ambitnego globalnego celu, czyli osiągnięcia zeroemisyjności do roku 2040” – mówi Piotr Zborowski, CEO North & East Europe w DB Schenker.

Nowy terminal DB Schenker w Toruniu położony jest na działce liczącej blisko 41 tys. mkw. powstała hala przeładunkowa o powierzchni operacyjnej ponad 4800 mkw. i nowoczesne biuro z zapleczem socjalno-sanitarnym dla pracowników i dostawców, które stanowi dodatkowe 660 mkw. Terminal wyposażony jest w 54 doki dla pojazdów ciężarowych oraz specjalną rampę, służącą do ich odśnieżania. Dodatkowo, na terenie obiektu znajduje się stacja ładowania samochodów elektrycznych. Obiekt zlokalizowany jest tuż przy węźle Lubicz autostrady A1. Znajduje się w pobliżu głównych szlaków komunikacyjnych, z dogodnym połączeniem praktycznie w każdym kierunku, co ma wpływ na sprawne i niezakłócone dostawy towarów.

Budynek został wyposażony m.in. w zintegrowany system sygnalizacji świetlnej, obejmujący rampę i doki, aby wzmocnić bezpieczeństwo przy rozładunku czy załadunku przesyłek. W projekcie uwzględniono rozwiązania oszczędzające wodę czy np. energooszczędne, automatyczne oświetlenie LED. Terminal wyposażony jest w nowoczesny system BMS (Building Management System), pozwalający na sprawne monitorowanie i zarządzanie zasobami energii. Budynek powstawał zgodnie z zasadami BREEAM i jest obecnie w trakcie certyfikacji. Nie licząc kierowców – dostawców firmy – pracować będą tam 53 osoby.

(źr. DB Schenker)

 

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.