Dodaj ogłoszenie o pracy


DB Schenker wprowadza elektryczne ciężarówki na długodystansowe trasy

DB Schenker podpisał umowę z Mercedes-Benz Trucks na zakup nowych ciągników eActros LongHaul. Firma zakupi 100 elektrycznych ciężarówek z początkiem ich seryjnej produkcji w 2024 r. Elektryczne Mercedesy umożliwią pokonywanie dłuższych dystansów.

- Dzięki sukcesywnej rozbudowie floty pojazdów elektrycznych, kontynuujemy realizację naszego celu, jakim jest pozycja światowego lidera w dziedzinie zielonej logistyki. Model eActros LongHaul umożliwi wykorzystanie elektrycznych ciężarówek na długich trasach. Do naszej sieci dostaw drobnicowych możemy teraz włączyć zarówno pojazdy z nadwoziami wymiennymi, jak i ciągniki siodłowe do transportu dalekobieżnego. Mogą być one również wykorzystywane w transporcie FTL i LTL. Przykładamy dużą wagę do odpowiedzialności wobec środowiska i nieustannie szukamy ekologicznych rozwiązań – mówi Cyrille Bonjean, Head of Land Transport w DB Schenker Europe.

- DB Schenker jest dla nas ważnym i długoletnim partnerem, który już teraz wykorzystuje nasze elektryczne pojazdy w ruchu dystrybucyjnym. Tym bardziej cieszymy się, że firma postawiła również na ciągniki z gwiazdą, czyli elektryczny model eActros LongHaul, w transporcie dalekobieżnym – dodaje Stina Fagerman, Head of Marketing, Sales and Services w Mercedes-Benz Trucks.

eActros LongHaul
W Mercedesie eActros LongHaul zastosowano akumulatory z ogniwami litowo-żelazowo-fosforanowymi (LFP). Odznaczają się one przede wszystkim długą żywotnością oraz większym zasobem energii do wykorzystania. Korzystając ze stacji ładowania o mocy około jednego megawata, akumulatory w eActros LongHaul będzie można naładować z poziomu 20% do 80% w czasie krótszym niż 30 minut. Trzy zestawy akumulatorów zapewniają łącznie ponad 600 kWh pojemności, a dwa silniki elektryczne generują 400 kW mocy ciągłej i 600 kW mocy maksymalnej.

(źr. DB Schenker)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.