Dodaj ogłoszenie o pracy


CEVA Logistics rozpoczyna współpracę z GeoPost

CEVA Logistics i GeoPost podpisali porozumienie o współpracy. Będzie ona obejmować wykorzystanie wspólnych zasobów w zakresie dostaw przesyłek drobnicowych, ich transportu i magazynowania. Porozumienie między firmami dotyczy także poszukiwania możliwości rozwoju nowych usług w ramach gospodarki obiegu zamkniętego (circular economy) i logistyki miejskiej we Francji oraz Europie. Ma to poprawić jakość i konkurencyjność usług obydwu firm.

Rodolphe Saadé, prezes i dyrektor generalny Grupy CMA CGM, mówi: „Jestem bardzo zadowolony z partnerstwa z La Poste, które dwóm francuskim liderom pozwoli połączyć swoje doświadczenie i wzajemnie się wzmocnić. La Poste będzie mogła polegać na naszej międzynarodowej sieci, a także doświadczeniu naszej spółki zależnej CEVA Logistics w określonych, kluczowych dziedzinach, tak jak my będziemy mogli polegać na ich. To partnerstwo pozwoli nam rozszerzyć ofertę usług dla naszych klientów."

Grupa CMA CGM i Grupa La Poste rozwijają wiodące obszary swoich usług w obszarze logistyki i transportu poprzez spółki zależne CEVA Logistics i GeoPost. CEVA Logistics, z 1 300 oddziałami w 170 krajach, oferuje usługi logistyki kontraktowej, spedycji oraz średnio- i długodystansowych transportów drogowych na świecie.

GeoPost jest jedną z wiodących firm w Europie wyspecjalizowanych się w doręczeniach przesyłek do firm i klientów indywidualnych, w ramach rozbudowanej europejskiej sieci dostaw. W 2021 r. firma dostarczyła na świecie 2,1 mld przesyłek, dzięki sieci ponad 1200 hubów i magazynów, ponad 86 000 samochodów i 120 000 ekspertom w zakresie organizacji dostaw.

Obie firmy będą poszukiwać sposobów na zmniejszenie wpływu, jaki na emisję CO2 mają dostawy dla klientów, także w zakresie niskoemisyjnych dostaw miejskich. Grupa CMA CGM dąży do osiągnięcia poziomu zero netto do 2050 r. Dostawy Grupy La Poste od 2012 r. są neutralne pod względem emisji CO2. Firma mierzy ślad węglowy każdej paczki i dąży do jego maksymalnego zmniejszenia oraz kompensacji, tak aby zredukować emisję dwutlenku węgla na każdą przesyłkę o 30%, w latach 2013-2025

(źr. CEVA Logistics)

 

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.