Dodaj ogłoszenie o pracy


Rośnie skala kradzieży w transportach – alarmuje TAPA!

Kradzieże ładunków w regionie EMEA są znacznie częstsze niż można by przypuszczać. Według najnowszej analizy Stowarzyszenia Ochrony Transportu Towarów TAPA, w ciągu 546 dni zarejestrowano ponad 11 tys. takich zdarzeń, a średnia wartość strat wynosi ponad 86 tys. euro! Niestety, w 2023 r. spodziewany jest wzrost kradzieży ładunków i problemów z zaburzeniem łańcucha dostaw. Jak można zabezpieczyć towary przed tego typu przestępstwami i ich skutkami?



Kradzieże ładunków w transporcie stanowią poważne zagrożenie dla branży logistycznej i handlu. Skala tego zjawiska rośnie z roku na rok. Potwierdzają to wyniki nowego raportu TAPA na temat kradzieży ładunków w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Łączna wartość strat poniesionych z tego powodu w badanym okresie wyniosła ponad 126,5 miliona euro. Zjawisko jest wynikiem zarówno zwiększenia wartości przemieszczanych towarów, jak i braku powszechnego stosowania wystarczających środków bezpieczeństwa. W dalszym ciągu wiele firm transportowych nie jest w stanie poradzić sobie z rosnącym ryzykiem kradzieży, co prowadzi nie tylko do strat finansowych, ale również do utraty reputacji i zaufania klientów.

Kto stoi za kradzieżami?
Ze względu na globalną niestabilność gospodarczą za masowe straty odpowiedzialne są przede wszystkim tzw. zorganizowane grupy przestępcze (ZGP). Są one szczególnie zainteresowane przywłaszczeniem towarów o dużej wartości, przeznaczonych do późniejszej sprzedaży na czarnym rynku. Trzeba przyznać, że ZGP stają się także coraz bardziej kreatywne w swoich rabunkach.
Wykorzystują one różne techniki, takie jak podszywanie się pod oficjalne firmy transportowe, pozyskiwanie od informatorów danych o trasie przejazdu, a następnie ukrywanie się na niej i przeprowadzanie napadu czy wykorzystywanie szpiegowskiego oprogramowania, aby śledzić pojazdy i uzyskać dostęp do ważnych informacji, takich jak czas przybycia, miejsce postoju i rodzaj ładunku.

Jak można zabezpieczyć się przed skutkami kradzieży?
Firma logistyczna C.H. Robinson wprowadziła niedawno na rynek oparte o własną technologię nowe rozwiązanie Value Protect Solution (VPS). Jest to metoda zabezpieczania przesyłek firmowych, która obejmuje trzy dopasowane do siebie elementy. VPS umożliwia klientom zwiększenie oszczędności, niezawodności i widoczności.
- Zidentyfikowaliśmy problemy branży, przeanalizowaliśmy nasze spostrzeżenia oparte na danych i dopasowaliśmy je do obaw naszych klientów, co znajduje odzwierciedlenie w naszej nowej usłudze – mówi Bartosz Boguszewski, menedżer ds. Value Protect Solution w C.H. Robinson. Celem rozwiązania Value Protect jest wspieranie podstawowej działalności naszych klientów i pomoc w walce z rabunkami.

Na czym dokładnie polega Value Protect Solution?
Nowe rozwiązanie firmy C.H. Robinson zawiera w sobie trzy strategicznie połączone czynniki:
• Sieć wysoko wykwalifikowanych przewoźników – zapewnia swoim klientom elastyczność, dając dostęp do certyfikowanych przewoźników, którzy przestrzegają wymogów bezpieczeństwa TAPA i lokalnych przepisów
• Zaawansowane rozwiązania do monitorowania w czasie rzeczywistym – klienci mogą otrzymywać dodatkowe wskazówki dotyczące optymalizacji łańcucha dostaw za pośrednictwem platformy Navisphere®, która dostarcza wskazówki, prognozy oraz możliwość analizowania danych z przeszłości i optymalizowania rozwiązań.
• Dedykowany zespół ekspertów ds. łańcuchów dostaw – klienci mogą korzystać z pomocy najlepszych fachowców w branży, wykorzystując ich rozległą wiedzę na temat złożonych rozwiązań logistycznych.

(źr. C.H. Robinson)

 

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.