Dodaj ogłoszenie o pracy


90-tonowy reachstacker na terminalu PCC

Najpotężniejszy reachstacker wspomaga pracę na Terminalu PCC Intermodal S.A. w Kutnie. Blisko 90 tonowy reachastacker marki Hyster trafił na początku marca na terminal kontenerowy firmy.

 

Do tej pory na terminalu PCC, pracowały trzy ciężkie wózki kontenerowe. Nieustannie rosnące zainteresowanie przeładunkami na terenie hubu w Kutnie zaowocował decyzją o zakupie kolejnej maszyny. Reachstacker, który rozpoczął w tym tygodniu pracę, to czwarta mobilna maszyna przeładunkowa na obiekcie PCC w Kutnie.

 

- Dostarczone do nas urządzenie to najpotężniejszy z dostępnych reachstackerów marki Hyster, o maksymalnym udźwigu 46 ton. Wyróżnia go m.in. zastosowany stabilizator, dzięki któremu z drugiego rzędu kontenerów jest on w stanie podnieść aż 41 ton, a z wagonu stojącego na drugim torze - do 30 ton, dwa razy więcej niż to możliwe w przypadku klasycznych urządzeń tego typu. Zastosowane rozwiązania czynią go jednym z najsilniejszych i najnowocześniejszych reachstackerów eksploatowanych w Polsce, co umożliwi nam jeszcze sprawniejszą i efektywną kosztowo obsługę przeładunków dla naszych klientów  - podkreśla zalety urządzenia Wojciech Skrzypiński dyrektor Terminalu.

 

Ciągła rozbudowa sieci regularnych połączeń i włączanie do rozkładu kolejnych pociągów owocuje dynamicznie przyrastającą ilością wolumenów na Terminalu w Kutnie. To przyspiesza decyzję spółki o przystąpieniu do kolejnego etapu rozbudowy inwestycji.
(źr. PCC Intermodal S.A.)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.