Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser uruchomił szybkie linie drobnicowe na trasie Wrocław - Holandia

Wrocławski oddział Dachser uruchomił we wrześniu dwie nowe bezpośrednie linie drobnicowe do Holandii. Umożliwia to dostawy na terenie całych Niderlandów w ciągu 48 godzin.

Dotychczas funkcjonowała tylko jedna linia łącząca Wrocław z północną częścią Holandii. Teraz zasięg Dachser rozszerzył się na pozostałą część tego kraju. Jedna z nowo otwartych linii prowadzi do Rotterdamu, a druga do Zavenaar. Dzięki nowym rozwiązaniom dostawy - głównie z branży metalowej, elektrycznej i papierniczej - będą obsługiwane jeszcze szybciej. Wszystkie kursy realizowane są codziennie.

Organizacja dodatkowych połączeń ma na celu skrócenie czasu dostaw i zwiększenie bezpieczeństwa tranzytu. To rozwiązanie minimalizuje ryzyko uszkodzeń oraz potencjalnych opóźnień w transporcie poprzez eliminację zbędnych punktów przeładunków. Oznacza także bardziej konkurencyjne warunki cenowe.
Zmiana sposobu dostawy wiążę się również z redukcją zużycia paliwa, a tym samym zmniejszeniem emisji gazów cieplarnianych związanych z transportem. Na obniżony ślad węglowy wpływa także zastosowanie kontenerów wymiennych zamiast standardowych naczep.

- Transport oparty jest na kontenerach swap, które umożliwiają załadunek na podwójnym pokładzie, mieszcząc maksymalnie 72 palety EUR, w porównaniu do 33 na standardowej naczepie. Rozwiązanie to ma wymiar ekologiczny, pozwalając na zmniejszenie śladu węglowego o ponad 50% – mówi Tomasz Szczepura, kierownik Działu Handlowego oddziału Dachser we Wrocławiu.

- Nowe połączenia są realizowane w odpowiedzi na zwiększone zapotrzebowanie na transport do i z Polski w kierunku Morza Północnego. Holandia i Polska jeszcze nigdy nie były tak blisko siebie. Uruchomienie nowych połączeń będzie dla naszych klientów zauważalną zmianą, która przełoży się na szybsze i jeszcze bezpieczniejsze dostawy, maksymalizując zadowolenie konsumentów ze sposobu realizacji – stwierdza Tomasz Szczepura.

(źr. Dachser)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.