Dodaj ogłoszenie o pracy


Volvo dostarczy firmie Amazon 20 elektrycznych aut ciężarowych

Do końca roku Volvo Trucks dostarczy do Amazona w Niemczech w pełni elektryczne samochody ciężarowe o dużej ładowności. Szacuje się, że 20 Volvo FH Electric pokona rocznie ponad milion kilometrów drogowych, bez użycia oleju napędowego.

Samochody ciężarowe i inne pojazdy użytkowe odpowiadają za około 36% krajowych emisji pochodzących z transportu w Niemczech*, co sprawia, że dekarbonizacja transportu drogowego jest ważną kwestią, którą należy się zająć.

- Wielcy gracze w branży transportowej odgrywają kluczową rolę w kierowaniu wysiłkami na rzecz obniżenia śladu węglowego. Dlatego cieszę się, że Amazon współpracuje z nami, aby pomóc zmniejszyć emisje przy dłuższych i cięższych zadaniach transportowych – mówi Jessica Sandström, Senior Vice President of Product Management w Volvo Trucks.

Volvo Trucks rozpoczęło seryjną produkcję elektrycznych samochodów ciężarowych o dużej ładowności we wrześniu tego roku, a ich dostępność do transportu międzymiastowego i regionalnego stanowi ważny kamień milowy w dekarbonizacji transportu drogowego.

Elektryczne wersje najważniejszej gamy produktów – ciężkich samochodów ciężarowych Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX – odegrają kluczową rolę w osiągnięciu globalnego celu Volvo Trucks, zgodnie z którym w 2030 r. 50% wszystkich sprzedawanych nowych samochodów ciężarowych Volvo będą stanowić te napędzane akumulatorami lub elektrycznym ogniwem paliwowym. Te elektryczne pojazdy o dużej ładowności mogą pracować przy masie całkowitej 44 ton, a wymienione trzy modele stanowią około dwóch trzecich sprzedaży firmy.

Dostarczone do Amazona elektrycze samochody ciężarowe Volvo zastąpią swoje odpowiedniki z silnikiem Diesla i odegrają kluczową rolę w inicjatywach elektryfikacji łańcucha transportowego.

- Amazon jest zaangażowany w dekarbonizację swojej floty, a transport pomiędzy magazynami, a sklepami wymaga jeszcze wielu udoskonaleń w zakresie redukcji emiasji CO2 - wyjaśnia Andreas Marschner, wiceprezes Transportation Services Europe w Amazon. „Dlatego wprowadzenie elektrycznych pojazdów ciężarowych Volvo do naszej floty jest tak ważnym kamieniem milowym. Prowadzimy jeden z najszybciej rozwijających się programów elektryfikacji transportu komercyjnego i będziemy nadal inwestować i wprowadzać innowacje w celu dekarbonizacji i redukcji śladu węglowego w procesie dostarczania przesyłek.

Kilka faktów o Volvo FH Electric
• Pojemność baterii: 540 kWh
• Moc wyjściowa: 490 kW mocy ciągłej
• Zasięg wynosi do 300 km, ale Volvo FH Electric może przejechać do 500 km podczas normalnego dnia pracy, jeśli by zapewnić dodatkowe doładowanie, na przykład podczas przerwy na lunch

Fakty o gamie elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo
• Volvo Trucks dysponuje globalną gamą sześciu w pełni elektrycznych ciężarówek zaprojektowanych do realizacji różnych zadań transportowych
• Modele Volvo FH, FM i FMX Electric mają GCW do 44 ton. W Europie trwa sprzedaż, a produkcja seryjna rozpoczęła się we wrześniu 2022.
• Produkcja Volvo FL i FE Electric, do dystrybucji miejskiej i utylizacji odpadów rozpoczęła się w Europie już w roku 2019.
• Produkcja Volvo VNR Electric dla Ameryki Północnej rozpoczęła się w 2020 roku.

(źr. Volovo Trucks Polska)

 

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.