Dodaj ogłoszenie o pracy


Zmiany w zarządzie DB Cargo Polska

Anna Sojka oraz Michał Batko zostali powołani przez Radę Nadzorczą DB Cargo Polska do zarządu DB Cargo Polska. Nowi członkowie zarządu będą odpowiadać kolejno za obszar HR i obszar Produkcji, a swoje nowe stanowiska obejmą z dniem 1 października br. Nowi członkowie zarządu zastąpią na ww. stanowiskach Tamarę Staniowską i Roberta Nowakowskiego, którzy podjęli decyzję o zakończeniu pracy w DB Cargo Polska z dniem 30 września 2022 roku.

(na zdj. po lewej Anna Sojka, po prawej Michał Batko)
(na zdj. po lewej Anna Sojka, po prawej Michał Batko)

 

Anna Sojka jest absolwentką Wyższej Szkoły Zarządzania Marketingowego i Języków obcych. Ukończyła również studia podyplomowe w zakresie Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej. Związana jest z DB Cargo Polska od trzynastu lat. Pracę rozpoczęła w 2009 roku na stanowisku specjalisty ds. komunikacji, odpowiadając za komunikację wewnętrzną oraz działania z zakresu zaangażowania pracowniczego. W sierpniu 2013 roku swoją karierę związała z pracą w Pionie HR, gdzie była odpowiedzialna między innymi za proces planowania i rozwój najwyższej kardy zarządzającej. W 2019 roku objęła funkcję dyrektora zarządzania zasobami ludzkimi w ramach, której odpowiadała za zagadnienia z zakresu rozwoju zawodowego pracowników Grupy DB Cargo Polska i kształtowania kultury organizacyjnej firmy. W styczniu 2022 roku objęła funkcję dyrektora Biura Zarządu, Transformacji i Cyfryzacji, gdzie odpowiada za kształtowanie strategii DB Cargo Polska oraz za komunikację korporacyjną.

Michał Batko jest absolwentem Uniwersytetu w Białymstoku. Ukończył również studia MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie i Krakowskiej Szkole Biznesu. Z DB Cargo Polska związany jest od początku swojej kariery. Pracę zaczynał w 2000 roku jako specjalista w dziale prawnym. Przez kolejne lata zajmował kierownicze stanowiska w spółkach należących do Grupy DB Cargo Polska, a w 2015 roku objął stanowisko Prezesa Zarządu spółki Infra SILESIA. Od roku 2018 pełni funkcję dyrektora zarządzania, produkcji i utrzymania taboru kolejowego, w ramach której odpowiada za serwis i produkcję taboru kolejowego na potrzeby grupy DB Cargo i licznych klientów zewnętrznych.

(źr. DB Cargo Polska)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.