Dodaj ogłoszenie o pracy


Rohlig Suus Logistics stawia na dywersyfikację

Dywersyfikacja biznesu, rozwój cyfrowych narzędzi dla klientów oraz inwestycje w nowoczesne rozwiązania technologiczne – to tylko niektóre elementy strategii rozwoju Rohlig Suus Logistics, które napędzają wzrost firmy. W ostatnim roku finansowym firma zwiększyła przychody o 71 proc., osiągając rekordowy w historii przedsiębiorstwa poziom niemal 2 mld zł.

– Od lat w Rohlig Suus Logistics stawiamy na budowanie bezpieczeństwa operacyjnego, poprzez dywersyfikację – zarówno pod względem geograficznym, obsługiwanych branż, oferowanych produktów, jak również równomiernego zaangażowania w import i eksport. Kolejnym ważnym elementem jest kompleksowość naszych usług. Zapewniamy klientom pełen wachlarz możliwości – od audytu łańcuchów dostaw, poprzez ich przemodelowanie i wdrażanie dedykowanych rozwiązań. Ostatnie, wymagające lata pokazały, że ta strategia nie tylko pozwoliła nam na stabilne funkcjonowanie, ale również na osiągnięcie dobrych wyników finansowych – mówi Piotr Chmielewski, członek zarządu Rohlig Suus Logistics.

W 2021 r. firma osiągnęła przychody na poziomie 1,978 mld zł. Największy udział w rekordowym wzroście Rohlig Suus Logistics miał transport morski. W transporcie drobnicowym (LCL) wolumen wzrósł aż o ponad 30 proc. r/r, natomiast
w całokontenerowym (FCL) o ponad 15 proc. r/r. Istotny wzrost, ponad 40-procentowy, firma odnotowała również w transporcie lotniczym, 20 proc. w kolejowym, a w drogowym 9 proc. – Niewątpliwie ważnym filarem naszej działalności jest transport morski, gdzie każdego roku zwiększamy nasz udział w rynku. Po latach rozwoju produktu morskiego na kierunku azjatyckim oraz Ameryki Północnej coraz większe działania kierujemy na rynki Ameryki Południowej. To właśnie w tę stronę coraz częściej spoglądają nasi klienci – mówi Andrzej Kozłowski, członek zarządu Rohlig Suus Logistics.

W 2021 r. Rohlig Suus Logistics kontynuował rozwój działalności międzynarodowej, umacniając swoją pozycję zarówno w Azji, jak również w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. W ubiegłym roku finansowym firma rozwinęła m.in. transport multimodalny z Azji, polegający na połączeniu frachtu lotniczego z kolejowym lub drogowym, a także rozbudowała swoją ofertę do Ameryki Południowej.
Już teraz firma operuje w ponad 30 oddziałach, a we współpracy z niemieckimi biurami Röhlig i własnymi oddziałami w Europie ma zasięg globalny. Polski operator dostarcza towary klientów na 6 kontynentów, wykorzystując przy tym transport morski, lotniczy, kolejowy, drogowy i intermodalny.

W ubiegłym roku finansowym operator postawił na rozwój oferty w obszarze doradczym, uruchamiając m.in. specjalną jednostkę SUUS Advisory, zajmującą się wsparciem klientów w zakresie zarządzania łańcuchami dostaw, projektowania sieci i centrów dystrybucyjnych oraz kompleksowego zarządza dostawami i koordynacji działań wszystkich zaangażowanych partnerów w ramach formuły Control Tower. Klienci mogą również skorzystać z usług zespołu Logistics Solution Design, zajmującego się tworzeniem specjalistycznych rozwiązań dostosowanych do bieżących potrzeb przedsiębiorstw, a także optymalizacją procesu zarządzania zapasami magazynowymi (VMI).

Rohlig Suus Logistics nie zapomina o zrównoważonym rozwoju. Firma pracuje nad obliczeniem śladu węglowego w różnych modułach transportowych. Tym samym chce minimalizować negatywny wpływ transportu na środowisko i jednocześnie wzmacniać pozytywne oddziaływanie na otoczenie, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów środowiskowych i relacji ze społecznościami lokalnymi.

(źr. Rohlig Suus Logistics)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.