Dodaj ogłoszenie o pracy


Polski producent odzieży tworzy własną spółkę logistyczną - LPP Logistics

W sierpniu br. działalność operacyjną rozpoczęła nowa firma - LPP Logistics, spółka w portfolio Grupy LPP. Wyłonienie odrębnego podmiotu odpowiedzialnego za zarządzanie siecią zaopatrzenia i dystrybucji to odpowiedź polskiego producenta odzieży na rosnące znaczenie sprawnie działającej logistyki w całym łańcuchu dostaw oraz decyzje o rozwoju na kolejnych europejskich kierunkach. LPP Logistics, jako nowy operator na rynku, zarządza obecnie obiektami magazynowymi o łącznej powierzchni blisko 400 tys. m.kw. Docelowo pracę znajdzie tam ok. 1000 osób. 

Zmiany jakie zaszły w branży handlowej w ciągu ostatnich lat pokazały, że sprawnie działające i kompleksowe zaplecze logistyczne jest odpowiedzią na dynamicznie zmieniające się otoczenie rynkowe. Grupa LPP od wielu lat realizuje inwestycje w zakresie technologii oraz systemów zarządzania zaopatrzeniem i logistyką. Rozwój sieci sprzedaży w modelu omnichannelowym oraz cyfrowa transformacja handlu spowodowały jednak, że decyzja o przyspieszeniu rozbudowy sieci obiektów magazynowych i wzmacnianiu kompetencji w zakresie usług logistycznych stały się jednym z kluczowych celów biznesowych polskiego producenta odzieży.
- Ostatnie kilka lat to duży progres LPP w kontekście logistyki. Pełna kompleksowość świadczonych usług, począwszy od frachtu morskiego, przez kolejowy i drogowy, logistykę magazynową, a nawet własną agencję celną i regularną dystrybucję towarów na blisko 40 rynkach sprawiła, że dojrzeliśmy do decyzji, aby powołać odrębnego operatora logistycznego – spółkę LPP Logistics. Odpowiedzialna ona będzie za obsługę wolumenów sięgających na dziś nawet kilkudziesięciu tysięcy TEU, czyli kontenerów 20-stopowych, rocznie w imporcie i dystrybucję około 400 mln sztuk towaru, w tym jedną czwartą w samych wysyłkach
e-commerce - komentuje Jacek Kujawa, prezes LPP Logistics.

W związku z utrzymującą się wysoką dynamiką sprzedaży i przy mocno rozproszonym geograficznie biznesie polskiego producenta odzieży, konieczna była decentralizacja i rozwój sieci dystrybucji. Dlatego ostatnie lata to dla LPP czas intensywnych prac nad wzmocnieniem mocy operacyjnych. Szybki rozwój portfolio obiektów magazynowych sprawił, że aktualnie zarządzanie tym obszarem wymaga strategicznego podejścia i uszytych na miarę rozwiązań.
- Oferując najlepsze praktyki z obszaru logistyki magazynowej budowanej w oparciu o zaawansowane systemu informatyczne, jak choćby WMS, czy automatykę magazynową obejmującą nowatorskie systemy sortujące, automatyczny magazyn miniload na 1,2 mln kartonów, czy technologię RFID oraz zróżnicowany katalog usług transportowych, nowa spółka ma możliwość w sposób optymalny realizować dystrybucję towarów na szeroką skalę i stać się jednym z większych operatorów logistycznych na rynku polskim, nie tylko na potrzeby LPP – zapewnia Sebastian Sołtys, wiceprezes LPP Logistics.
LPP Logistics będzie zarządzać siecią obejmującą obecnie siedem lokalizacji w Polsce i za granicą o łącznej powierzchni blisko 400 tys. m.kw, w tym centra dystrybucyjne w Pruszczu Gdańskim i Brześciu Kujawskim oraz pięć magazynów e-commerce w Polsce i poza jej granicami, do których już wkrótce dołączy kolejny, powstający właśnie Fulfillment Center w Jasionce pod Rzeszowem o powierzchni 69 tys. m.kw.

W ślad za inwestycjami w rozwiązania wspierające kompleksowe usługi logistyczne oraz obsługę zaawansowanych procesów magazynowych, LPP Logistics planuje także rozbudowywać zespół specjalistów branży logistycznej.
- W związku z planowanym rozwojem będziemy poszukiwać spedytorów morskich, drogowych, agentów celnych, inżynierów automatyki, logistyków e-commerce, analityków, elektryków i elektromechaników utrzymania ruchu a także obsadę w kolejnych nowopowstających obiektach. Przed miesiącem rozpoczęliśmy też proces rekrutacji do budowanego magazynu FC na Podkarpaciu, w którym docelowo znajdzie pracę ok. 1000 osób – wyjaśnia Sebastian Sołtys.

LPP Logistics ma w planach na kolejne lata dalszy dynamiczny rozwój sieci logistycznej. Przewiduje m.in. uruchamianie co roku 2 dodatkowych magazynów. W związku z rosnącym udziałem operacji e-commerce, spółka przygląda się także rozwiązaniom z zakresu robotyki magazynowej, w tym opartych na urządzeniach typu AMR (autonomous mobile robots – autonomiczne roboty mobilne), które jak przewiduje rynek, w kolejnych latach będą miały strategiczne znaczenie w zwiększaniu efektywności magazynów typu Fulfillment Center.
- Mamy nadzieję, że szeroki zakres naszej działalności, w tym świadczenie kompleksowych usług frachtu morskiego, kolejowego i drogowego oraz ugruntowana przez lata pozycja rynkowa sprawią, że już wkrótce nasz zespół powiększy się o kolejnych specjalistów, którzy wspólnie z nami będą rozwijać LPP Logistics. Jestem przekonany, że nasz potencjał i międzynarodowe doświadczenia w prowadzeniu obiektów magazynowych niebawem ustawią nas w czołówce operatorów logistycznych na rynku – dodaje Sebastian Sołtys.

Największym klientem LPP Logistics pozostają marki z grupy LPP, ale w kolejnych latach operator nie wyklucza możliwości poszukiwania obszarów, w których mógłby wykorzystać swój potencjał logistyczny i magazynowy dla podmiotów zewnętrznych.

(źr. LPP)

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.