Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser uruchomił połączenie kolejowe środkową trasą Nowego Jedwabnego Szlaku

Dachser rozszerza połączenia kolejowe pomiędzy Chinami a Europą. Uruchomił nowe połączenie z państwa środka do Węgier. Pociągi na trasie Xi'an-Budapeszt będą kursować dwa razy w tygodniu tak zwanym korytarzem środkowym Nowego Jedwabnego Szlaku.

Dachser z powodu wojny na Ukrainie zaprzestał świadczenia usług kolejowych na dwóch trasach, ponieważ połączenia przez Rosję lub Białoruś stały się niemożliwe. Aby jednak nadal oferować swoim klientom przewozy kolejowe przez Azję Środkową, operator uruchomił połączenie wzdłuż tak zwanego korytarza środkowego Nowego Jedwabnego Szlaku. Pociągi z Chin przejeżdżają najpierw przez Kazachstan i Azerbejdżan, następnie kontenery przepływają statkami Morze Kaspijskie i Czarne do Rumunii, by w końcu dotrzeć do Budapesztu na Węgrzech. Stamtąd są transportowane koleją do terminali w głębi kraju, takich jak Wiedeń, Monachium czy Ludwigshafen. W tym przypadku transport towarów z Chin do Europy zajmuje od 45 do 55 dni.

- Nowa trasa pozwala nam zastąpić połączenia kolejowe wzdłuż Nowego Jedwabnego Szlaku przez Rosję i Białoruś i nadal oferować naszym klientom niezawodne, przyjazne dla środowiska usługi multimodalne
– mówi Vedat Serbet, Rail Services Manager EMEA w DACHSER.

Szczególnie w tych trudnych czasach, gdy firmy wciąż zmagają się z wąskimi gardłami, transport kolejowy jest dodatkową alternatywą dla frachtu morskiego i lotniczego. Pociągi z Xi'an w Chinach do Europy kursują dwa razy w tygodniu. Kontenery są monitorowane przez całą dobę przez GPS i docierają do każdego terminalu lądowego w Europie.

(źr. Dachser)

 

 

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.