Dodaj ogłoszenie o pracy


FedEx Express wzmacnia ofertę pomiędzy Azją a Europą

FedEx Express ogłosił uruchomienie nowego połączenia pomiędzy Azją a Europą. Trasa zapewnia lepsze połączenie i niezawodność usług klientom w regionie Azji Północnej, w tym w Chinach i Japonii, zyskują również klienci z Singapuru, zdobywając dostęp do większej przepustowości w obszarze importu z Europy.

Dziesięć lotów tygodniowo (z międzylądowaniem w japońskiej Osace), Pekin po raz pierwszy zyskuje bezpośrednią łączność z europejskim hubem FedEx Charles de Gaulle (CDG) w Paryżu. Oznacza to przede wszystkim większe korzyści dla klientów biznesowych, którym zależy na wysyłce towarów jeszcze tego samego dnia co wykonane przez ich klienta końcowego zamówienie. Dzięki wydłużeniu maksymalnego czasu odbioru dla przesyłek wychodzących tego samego dnia z Pekinu do Europy, klienci zyskują więcej czasu na przygotowanie przesyłek.

Zyskują również japońskie firmy, szczególnie te wysyłające przesyłki wrażliwe na czas trwania transportu lub takie, które wymagają rygorystycznej kontroli i monitorowania temperatury, np. przesyłki z sektora opieki zdrowotnej. Na uruchomieniu bezpośredniego połączenia między międzynarodowym lotniskiem Kansai, regionalnym hubem FedEx North Pacific i hubem CDG w Paryżu zyskują również podmioty wysyłające przesyłki o większej wadze.
Dodatkowo, raz w tygodniu samolot zapewnia bezpośrednie połączenie hubu FedEx Charles de Gaulle (CDG) z Singapurem, który jest drugim co do wielkości partnerem handlowym UE w regionie ASEAN. Nowe bezpośrednie połączenie zwiększa tygodniowe możliwości importowe Singapuru o blisko 50 ton (50 000 kilogramów).
Wymiana handlowa między krajami Azji i Europy stanowi około połowy światowego handlu towarami, przy czym dynamiczne tempo wymiany ma swoje źródło w Chinach, drugiej co do wielkości gospodarki na świecie. W 2021 r. obrót między Chinami a Europą wzrósł do 800 miliardów dolarów i należy spodziewać się utrzymania rosnącego trendu. Wyniki z początku roku, kiedy w styczniu i lutym br. zanotowano 12-procentowy wzrost do 138 miliardów dolarów, jeszcze bardziej wzmacniają pozycję Chin jako największego partnera handlowego UE na świecie. Wymiana handlowa między pozostałymi rynkami azjatyckimi, takimi jak Japonia czy Singapur a Unią Europejską również wykazuje pozytywną dynamikę wzrostu.

W ubiegłym roku FedEx wprowadził sześć nowych lotów międzykontynentalnych z regionu Azji i Pacyfiku (APAC), zapewniając blisko 2700 ton (2 690 000 kg) dodatkowej przepustowości, przy ponad 220 lotach tygodniowo do i z regionu APAC do USA i Europy.

(źr. FedEx)

 

 



czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.