Dodaj ogłoszenie o pracy


CEVA Logistics otwiera nowe biuro w Gdyni i rozwija fracht morski

CEVA Logistics, łącząc polskich i europejskich klientów z portami na całym świecie, uruchamia nowe biuro oddziału w Gdyni. Teraz jego zespół stawia na dynamiczny rozwój usług frachtu oceanicznego, w tym drobnicowego (LCL), całokontenerowego (FCL), a także break bulk i Project Forwarding.
Obecnie CEVA posiada w Polsce ponad 30 oddziałów, w tym specjalizujących się w logistyce kontraktowej we Wrocławiu, Poznaniu i Pile. W nowym gdyńskim biurze zarządzania frachtem pracują członkowie zespołów frachtu oceanicznego oraz Industrial Projects i Energy Services (IP&ES). Pełni ono także funkcję wieży kontroli dla połączeń kolejowych w Europie.

Sieć LCL z kompensacją emisji CO2
Gdyński oddział świadczy usługi frachtu oceanicznego w oparciu o rozbudowaną, globalną sieć logistyczną, obejmującą 1000 oddziałów i 10 tys. punktów port - pairs. Obsługując porty w Gdyni i Gdańsku, CEVA oferuje bezpośrednie połączenia LCL między Europą a Ameryką Północną i regionem Azji i Pacyfiku - w tym z Hongkongiem, Ningbo i Szanghajem. Jednym z kluczowych kierunków dla rozwoju usług LCL gdyńskiego oddziału CEVA jest Ameryka Północna. Firma uruchomiła już cotygodniowe połączenia z Chicago do Gdyni, z serwisem odbioru przesyłek z dowolnego miejsca w USA.
W ramach globalnej sieci CEVA świadczy szeroki wachlarz usług, w tym związanych ze zrównoważonym rozwojem. W 2021 r. CEVA była jedną z pierwszych firm spedycyjnych, które w 100 proc. kompensują usługi LCL. Offsetowanie jest wartością dodaną dla klientów i nie wiąże się z dodatkowymi opłatami. Rocznie CEVA obsługuje ok. 500 000 m sześc. ładunków LCL.
Program offsetowania śladu węglowego w ramach usługi „Share the Box" LCL realizowany jest przy współpracy z PUR Project i wspiera działania na rzecz ochrony przyrody w południowo-wschodniej części Sierra Leone.

Short sea z Gdyni do Wielkiej Brytanii zasilany LNG
CEVA oferuje także klientom bardziej zrównoważone opcje transportu w zakresie żeglugi bliskiego zasięgu (short sea). Firma uruchomiła cotygodniowy serwis morski Greenroute z Gdyni do Tilbury w Wielkiej Brytanii. Połączenie typu Greenroute oznacza, że wszystkie rejsy odbywają się na statkach zasilanych skroplonych gazem ziemnym LNG. Przez port w Gdyni CEVA realizuje też transporty LCL short sea dla klientów z innych krajów Europy Wschodniej, w ramach połączeń z Bratysławy, Hamburga i Pragi. Przesyłki są konsolidowane w gdyńskim porcie, a CEVA odpowiada za kompleksową organizację dostaw, w tym odprawy celne po obu stronach.

(źr. CEVA Logistics)

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.