Dodaj ogłoszenie o pracy


Rohlig Suus Logistics otwiera oddział w Zielonej Górze

Rohlig Suus Logistics uruchomił nowy magazyn w Zielonej Górze. Inwestycja ta ma na celu przede wszystkim zwiększenie potencjału operacyjnego krajowej sieci dystrybucji.

Nowy obiekt Rohlig Suus Logistics to magazyn o klasie A i powierzchni blisko 3000 mkw., zlokalizowany w strefie ekonomicznej, zajmującej ponad 160 ha, w Nowym Kisielinie w Zielonej Górze. Magazyn logistyczny wyposażony jest w terminal przeładunkowy i ma na celu zwiększenie możliwości operacyjnych krajowej sieci dystrybucji firmy.

– Według raportu „E-commerce w Polsce”, aż 77 proc. internautów chociaż raz w 2021 r. dokonało zakupu, co oznacza wzrost w stosunku do 2020 r. o 4 p.p. Również w Rohlig Suus Logistics obserwujemy większe zainteresowanie zakupami online, np. w obszarze „home deliveries” urośliśmy o 16 proc. r/r. Tak dynamiczny rozwój e-commerce w ostatnich latach sprawił, że aby sprostać zapotrzebowaniu rynku i obecnym wymaganiom klientów, zagęszczamy sieć naszej dystrybucji, otwierając kolejne terminale. Wierzymy, że skokowy wzrost e-commerce w Polsce zobowiązuje operatorów logistycznych do większej bliskości z finalnym odbiorcą – mówi Adam Galek, członek zarządu Rohlig Suus Logistics. – Nowy oddział w Zielonej Górze nie tylko usprawni świadczone przez nas usługi, ale również pozwoli jeszcze efektywniej kosztowo realizować zlecenia. Inwestycja ta jest dla nas ważnym elementem w realizacji strategii rozwoju logistyki kontraktowej oraz pozwala nam na większą bliskość biznesów naszych klientów – dodaje.

– Od dawna zauważamy logistyczne zapotrzebowanie regionu, które do tej pory realizowaliśmy korzystając z usług partnera. Własny oddział pięciokrotnie zwiększa nasze możliwości operacyjne i jest ważnym elementem w strategii rozwoju firmy w regionie. W pierwszej kolejności skupimy się na obsłudze lokalnych biznesów i drobnicy krajowej – mówi Katarzyna Rusin, dyrektor oddziału Poznań w Rohlig Suus Logistics.

Zielona Góra jest istotnym miastem z punktu widzenia logistyki krajowej i międzynarodowej, m.in. ze względu na jego doskonałe skomunikowanie z systemem europejskich autostrad (drogi A2, A18). W okolicy przebiegają dwa korytarze Transeuropejskiej Sieci Transportowej – TEN-T: Bałtyk-Adriatyk i Morze Północne-Bałtyk. W województwie lubuskim w latach 2001-2019 wartość wzrostu PKB na jednego mieszkańca wyniosła średniorocznie 3-4 proc., co uplasowało ten region w drugiej najlepszej grupie regionów UE. Rozwojowi województwa sprzyja również bliskość zachodniej granicy kraju, zainteresowanie zagranicznych inwestorów oraz rozbudowana strefa ekonomiczna.

– Zielona Góra to niewątpliwie miasto z dużym potencjałem, znajdujące się w korzystnej lokalizacji geograficznej. Doskonałe skomunikowanie oraz bliskość dużych hubów przeładunkowych sprawiają, że nowy oddział pełni istotną rolę w organicznym wzroście firmy – dodaje Adam Galek, członek zarządu Rohlig Suus Logistics.

Magazyn w Zielonej Górze jest kolejną inwestycją firmy w ramach realizacji strategii o obecności jak najbliżej biznesów klientów. W ostatnim czasie polski operator logistyczny uruchomił oddział w Pilźnie w Czechach. Obecnie Rohlig Suus Logistics posiada 31 oddziałów.

(źr. Rohlig Suus Logistics)

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.