Dodaj ogłoszenie o pracy


Nowe połączenie drobnicowe w europejskiej sieci Grupy Raben

Do tras drobnicowych Grupy Raben dołączyła codzienna linia Timisoara – Sofia z czasem realizacji 24-72 godziny. To kolejne połączenie uruchomione między Rumunią i Bułgarią, które pozwoli usprawnić wymianę handlową nad Morzem Czarnym i z państwami Strefy Schengen.

Raben wkroczył na rynek bułgarski jesienią 2019 roku – wówczas był to swoisty przyczółek, najdalej na południe wysunięty kraj w Grupie. Firma skupiła się tam na obsłudze klientów z branży motoryzacyjnej, chemicznej, tekstylnej i przetwórstwa spożywczego. Obecnie, 2,5 roku po otwarciu oddziału w Bułgarii, jest ona połączona bezpośrednio z Rumunią codziennymi liniami Ruse – Bukareszt i Sofia – Timisoara. Ta druga, funkcjonująca od niedawna, gwarantuje dostawę w czasie nieprzekraczającym 72 godziny. Powstanie nowego połączenia zapewnia stabilność i przewidywalność rozwiązań logistycznych proponowanych przez Grupę.

- Nowe połączenie pozwoli sprawniej transportować przesyłki między Bułgarią a Rumunią, co więcej, ma ono duże znaczenie z punktu widzenia państw należących do Strefy Schengen. Wykorzystanie rumuńskiej Timisoary jako terminala przeładunkowego to strategiczne posunięcie biznesowe. Dzięki niemu jako pierwsi na rynku już teraz możemy zapewnić codzienny serwis do Polski, Czech, Słowacji, Niemiec i na Węgry, a w przyszłości także do Włoch – mówi Robert Wolny, manager ds. rozwoju rynku CEE w Grupie Raben.

Linia Sofia – Timisoara obsługuje transporty drobnicowe, m.in. elektronikę. Stanowi dopełnienie oferty operatora logistycznego w tym regionie i odpowiedź na lokalne potrzeby w zakresie transportu. Jest także częścią większego projektu, który polega na integracji europejskich rynków w ramach Grupy Raben i rozbudowie międzynarodowej sieci połączeń.

(źr. Grupa Raben)

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.