Dodaj ogłoszenie o pracy


Wyniki Grupy OTL w 1Q 2022 r.

Przychody Grupy OTL w 1Q 2022 r. wyniosły 69 mln zł i były niższe o ponad 150 mln zł, tj. o 68% r/r, przede wszystkim ze względu na wyłączenie z konsolidacji przychodów z działalności C. Hartwig Gdynia - specjalizującej się w spedycji morskiej spółki, która została sprzedana w październiku 2021 r. Wpływ na niższe przychody w segmencie żeglugi miały także inne dezinwestycje podjęte w 2021 r.

- Po sprzedaży w 2021 r. działalności spedycji kontenerowej prowadzonej przez C.Hartwig Gdynia znacznemu obniżeniu uległ poziom sprzedaży. Dzięki wzrostom innych działalności nie wpłynęło to jednak aż tak istotnie na obecny poziom wyników. Oprócz wyłączeń sprzedaży działalności sprzedanych w roku 2021, porównywalność wyników pierwszego kwartału 2022 do analogicznego w 2021 r. została zakłócona przez odnotowane w roku 2021 zdarzenia niepowtarzalne. Po ich skorygowaniu zysk netto Grupy OTL w pierwszym kwartale 2022 był nieco większy niż rok temu i to po wyłączeniu wyników C.Hartwig Gdynia – skomentował Konrad Hernik, prezes OT Logistics.

Przychody Grupy OTL z działalności kontynuowanej osiągnięte w 1Q 2022 r. były wyższe o blisko 6% w porównaniu z analogicznym okresem 2021, przy czym sprzedaż odnotowana w działalności spedycyjnej zwiększyła się o ponad 40%. Spadek sprzedaży w działalności portowej był efektem słabego stycznia, na co wpłynęły niesprzyjające warunki pogodowe. Ze względu na zmiany otoczenia gospodarczego, spółki Grupy OTL dopiero od marca tego roku notują oczekiwany wzrost przychodów w spedycji oraz wzrosty przeładunków w większości grup asortymentowych masowych i drobnicowych.

W ramach aktualizacji zatwierdzonej w 2020 r. średnioterminowej strategii Grupy OTL, szacunkowe cele Grupy OTL na rok 2022 zakładają skonsolidowane przychody Grupy OTL na poziomie około 300 mln zł, EBITDA na poziomie ponad 45 mln zł, a zysk netto ponad 19 mln zł.

- Na wyniki Grupy OTL w 2022 r. istotny wpływ będą miały nieplanowane uprzednio czynniki zewnętrzne. Nagły wzrost zainteresowania transportem morskim powoduje, że nasze terminale portowe w Świnoujściu i Gdyni będą musiały sprostać gwałtownemu popytowi na usługi przeładunkowe zarówno kluczowych, jak i nowych klientów. Priorytetowo traktujemy także możliwość pomocy klientom ukraińskim w zakresie transportu produktów zbożowych, wykorzystując posiadane aktywa portowe. Pod względem koniunktury ten rok zapowiada się dla Grupy OTL jako wyjątkowo udany - dodaje Kamil Jedynak, wiceprezes OT Logistics.

W perspektywie najbliższego kwartału Grupa OTL nie identyfikuje czynników mogących istotnie zakłócić obecne tendencje sprzedażowe. Obserwowane zmiany otoczenia rynkowego wskazują na możliwości dalszego zwiększania przychodów praktycznie we wszystkich grupach asortymentowych i oferowanych usługach.

(źr. OT Logistics)

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.