Dodaj ogłoszenie o pracy


DACHSER rozwija sieć połączeń LCL we frachcie morskim

DACHSER oferuje od marca 2022 r. dodatkowe połączenia między Skandynawią a Chinami. Bezpośredni serwis LCL operatora logistycznego kursuje raz w tygodniu z Kopenhagi i Göteborga do Ningbo oraz Szanghaju. Dzięki temu, że nie ma już konieczności dekonsolidacji ładunków w terminalu tranzytowym, czas realizacji zleceń jest krótszy, co czyni tę usługę szczególnie szybkim rozwiązaniem transportowym.

- Podczas gdy większość przesyłek ze Skandynawii do Chin jest obsługiwana w głównych europejskich portach morskich, DACHSER oferuje usługę bezpośredniego transportu drobnicowego (LCL) z alternatywnych portów, minimalizując czas i koszty tranzytu. Pandemia i jej skutki, zatory w portach oraz brak wykwalifikowanego personelu utrzymują stawki frachtu morskiego na wysokim poziomie. Usługi LCL są atrakcyjną opcją łańcucha dostaw dla naszych klientów. Bezpośredni transport na przykład z Kopenhagi i Göteborga pozwala zaoszczędzić czas oraz pieniądze, a jednocześnie minimalizuje ryzyko uszkodzenia ładunku -– wyjaśnia Claus Freydag, Head of Global Management Ocean w DACHSER.

DACHSER transportuje ładunki LCL do kontenerowej stacji towarowej (CFS) w celu dekonsolidacji, redukując czas tranzytu i przeładunku w dużych, zatłoczonych portach. - Rozładunek kontenerów na mniejszych stacjach CFS może przyspieszyć ten proces – kontynuuje Freydag.

Przewidywalny czas dostawy i redukcja kosztów
DACHSER oprócz połączeń z Kopenhagi i Göteborga do Chin oferuje także inne bezpośrednie połączenia z mniejszych portów i miast śródlądowych w Europie do regionu Azji i Pacyfiku. Usługi takie są stosunkowo rzadkie na rynku i obejmują połączenie z Helsinek, a także trasy z Pragi, Bazylei i Gdańska do Szanghaju.
Stamtąd w ciągu tygodnia realizowanych jest wiele połączeń do kilku popularnych regionów Chin. Ogólnie rzecz biorąc, usługa LCL zapewnia przewidywalny czas dostawy i znacznie obniża koszty transportu w całym łańcuchu dostaw.

(źr. DACHSER)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.