Dodaj ogłoszenie o pracy


Maersk zamówił rekordową liczbę ciężarowych aut elektrycznych Volvo

Volvo Trucks w Ameryce Północnej otrzymało zamówienie na 110 elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo VNR Electric od globalnej firmy logistycznej Maersk. Umowa uzupełnia wcześniejsze zapotrzebowanie na 16 pojazdów tego samego modelu i stanowi największe jak dotąd komercyjne zamówienie na elektryczne samochody ciężarowe Volvo.

Zamówienie zostało złożone przez firmę Performance Team, będącą częścią Grupy Maersk i oznacza, że w sumie 126 pojazdów Volvo VNR Electric będzie użytkowanych przez to przedsiębiorstwo. Pierwsze elektryczne samochody ciężarowe zostaną oddane do eksploatacji w drugim kwartale 2022 r., a wszystkie 126 pojazdów ma zostać wydanych do pierwszego kwartału 2023 r.
- Volvo Trucks jest podekscytowane dalszą współpracą z Maersk w zakresie celów zrównoważonego rozwoju i zwiększania skali inwestycji tej organizacji w rozwiązania elektromobilności - mówi Peter Voorhoeve, prezes Volvo Trucks North America.
Elektryczne samochody ciężarowe Class 8 będą wykorzystywane w Kalifornii do różnych zadań transportowych, obsługując trasy spedycji portowej i dystrybucji magazynowej.
Volvo VNR Electric ma zasięg operacyjny do 440 km i możliwość magazynowania energii do 565 kWh. Samochód ciężarowy może być naładowany w 80% w 90 minut w przypadku pakietu sześciu baterii i w 60 minut w przypadku wersji z czterema bateriami. Volvo VNR Electric jest produkowane w zakładach Volvo Trucks w New River Valley w Wirginii, które są wyłącznym producentem wszystkich samochodów ciężarowych Volvo w Ameryce Północnej.
Do 2030 r. 50% sprzedaży to pojazdy elektryczne
W skali globalnej, Volvo Trucks postawiło sobie ambitny cel, aby do 2030 r. 50% wszystkich sprzedawanych przez nie samochodów ciężarowych stanowiły pojazdy elektryczne.
- Jesteśmy zdeterminowani, aby przewodzić elektrycznej transformacji branży transportowej. Wolumeny są nadal niskie, ale widzimy szybko rosnące zainteresowanie w Europie, Ameryce Północnej, a także w innych częściach świata. W 2021 r. przyjęliśmy zamówienia, w tym listy intencyjne, na ponad 1 100 elektrycznych pojazdów ciężarowych w ponad 20 krajach. Możliwość oferowania elektrycznych, bezemisyjnych środków transportu wyraźnie staje się kluczową przewagą konkurencyjną - mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

Volvo Trucks było liderem rynku ciężkich elektrycznych samochodów ciężarowych w 2021 r. w Europie z udziałem wynoszącym 42%, a także zajmuje wiodącą pozycję w Ameryce Północnej. Z sześcioma modelami elektrycznych samochodów ciężarowych produkowanych w tym roku, Volvo Trucks posiada najbardziej kompletną linię elektrycznych samochodów ciężarowych na świecie, obejmującą wszystkie obszary, od dystrybucji miejskiej i obsługi odpadów, po transport budowlany i przewozy regionalne.

(źr. Volvo Trucks Poland)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.