Dodaj ogłoszenie o pracy


Maersk zamówił rekordową liczbę ciężarowych aut elektrycznych Volvo

Volvo Trucks w Ameryce Północnej otrzymało zamówienie na 110 elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo VNR Electric od globalnej firmy logistycznej Maersk. Umowa uzupełnia wcześniejsze zapotrzebowanie na 16 pojazdów tego samego modelu i stanowi największe jak dotąd komercyjne zamówienie na elektryczne samochody ciężarowe Volvo.

Zamówienie zostało złożone przez firmę Performance Team, będącą częścią Grupy Maersk i oznacza, że w sumie 126 pojazdów Volvo VNR Electric będzie użytkowanych przez to przedsiębiorstwo. Pierwsze elektryczne samochody ciężarowe zostaną oddane do eksploatacji w drugim kwartale 2022 r., a wszystkie 126 pojazdów ma zostać wydanych do pierwszego kwartału 2023 r.
- Volvo Trucks jest podekscytowane dalszą współpracą z Maersk w zakresie celów zrównoważonego rozwoju i zwiększania skali inwestycji tej organizacji w rozwiązania elektromobilności - mówi Peter Voorhoeve, prezes Volvo Trucks North America.
Elektryczne samochody ciężarowe Class 8 będą wykorzystywane w Kalifornii do różnych zadań transportowych, obsługując trasy spedycji portowej i dystrybucji magazynowej.
Volvo VNR Electric ma zasięg operacyjny do 440 km i możliwość magazynowania energii do 565 kWh. Samochód ciężarowy może być naładowany w 80% w 90 minut w przypadku pakietu sześciu baterii i w 60 minut w przypadku wersji z czterema bateriami. Volvo VNR Electric jest produkowane w zakładach Volvo Trucks w New River Valley w Wirginii, które są wyłącznym producentem wszystkich samochodów ciężarowych Volvo w Ameryce Północnej.
Do 2030 r. 50% sprzedaży to pojazdy elektryczne
W skali globalnej, Volvo Trucks postawiło sobie ambitny cel, aby do 2030 r. 50% wszystkich sprzedawanych przez nie samochodów ciężarowych stanowiły pojazdy elektryczne.
- Jesteśmy zdeterminowani, aby przewodzić elektrycznej transformacji branży transportowej. Wolumeny są nadal niskie, ale widzimy szybko rosnące zainteresowanie w Europie, Ameryce Północnej, a także w innych częściach świata. W 2021 r. przyjęliśmy zamówienia, w tym listy intencyjne, na ponad 1 100 elektrycznych pojazdów ciężarowych w ponad 20 krajach. Możliwość oferowania elektrycznych, bezemisyjnych środków transportu wyraźnie staje się kluczową przewagą konkurencyjną - mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

Volvo Trucks było liderem rynku ciężkich elektrycznych samochodów ciężarowych w 2021 r. w Europie z udziałem wynoszącym 42%, a także zajmuje wiodącą pozycję w Ameryce Północnej. Z sześcioma modelami elektrycznych samochodów ciężarowych produkowanych w tym roku, Volvo Trucks posiada najbardziej kompletną linię elektrycznych samochodów ciężarowych na świecie, obejmującą wszystkie obszary, od dystrybucji miejskiej i obsługi odpadów, po transport budowlany i przewozy regionalne.

(źr. Volvo Trucks Poland)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.